Annatteko lapsen syödä raakaa kakkutaikinaa?

  • Viestiketjun aloittaja jihuu,kakkua
  • Ensimmäinen viesti
jihuu,kakkua
Siis mä nyt lähinnä mietin kun kananmunaa siinä on ja ite raskaana ollessa en esim. maista sitä taikinaa, ettei tuu mitään pöpöjä. Lapset kuitenkin maistaa sen mitä kulhoon jää, niin mietin että onko se nyt sit kuitenkaan fiksua? Kyllähän mäkin ite oon pienenä saanu nuolla sen kulhon eikä tän kummempi oo tullu :D
 
Suomalaisessa kananmunassa ei taida salmonellaa olla. Eli saa meillä ja olen lapsenakin saanut.

Vai onkohan muuten näin? miten olette lukeneet? Eikös se salmonella ollut se, miksi esimerkiksi pikkulintuihin ei saisi koskea.
 
jihuu,kakkua
Suomalaisessa kananmunassa ei taida salmonellaa olla. Eli saa meillä ja olen lapsenakin saanut.

Vai onkohan muuten näin? miten olette lukeneet? Eikös se salmonella ollut se, miksi esimerkiksi pikkulintuihin ei saisi koskea.
Juuri näin itekin muistelisin, mutta tuli yhtäkkiä mieleen että mitenhän on, kun luin noita neuvolasta saatuja ohjeita ettei raskaana saa syödä raakaa kananmunaa. Ja lapset tosiaan sen verran syö, että tota taikinaa syö kulhon pohjalta..
 
"Hei"
Saa ja sitä tarkoituksella vähän enemmän jätetäänkin nuoltavaksi. Meillä omat kanat munii omat munat joten tuoreuteen ja tautivapauteen voi luottaa (testataan säännöllisesti)
Vaikkakin Suomessa ei käsittääkseni salmonellaa ole isoissakaan kanaloissa.
 
"joo"
Suomessahan ei salmonellaa ole munista löydetty ties koska. Mutta suurimassa osassa maapalloa näin ei ole. Ei tarvitse mennä kuin Tanskaan, missä jo löytyy kaupan munista salmonellaa.

Se neuvolan ohje on yleispätevä. Eli käsketään kokonaan välttelemään raakaa munaa ja siitä tehtyjä tuotteita. Näin mammat jotka matkustaa ei saa salmonellaa. Menis monelle liian vaikeaksi jos ohjeissa lukisi: Vältä niiden maiden raakoja munia ja niistä tehtyjä tuotteita joissa munista löytyy salmonellaa.

Joten anna vain tulevaisuudessakin lasten maistella raakaa taikinaa.
 
jihuu,kakkua
[QUOTE="Vieras";28303863]Saavat ja en ees tajunnut etten itse olisi raskaana ollessani saanut... No, mä nyt vähän oonkin tälläinen, välinpitämätön ja paska äiti ;)[/QUOTE]

..tai sitte minä oon "hysteerinen" näiden suositusten kanssa :p

Hyvä näin, nyt voidaan ihan rauhassa jatkaa taikinalla herkuttelua, kohta minäkin taas kun vauva on syntynyt :D Eipä tarvi kun laittaa vatkain päälle niin johan on sellanen äkkiryntäys keittiöön lapsilla pois alta. Ja onhan ne leipomishetket ihania just kun toiset on onnellisia naama takinassa.. <3
 

Yhteistyössä