Annatteko sokerittomia mehukeittoja 1+ lapsillenne?

Oon antanut sokerittomia. Ihan siks, kun isoveljellä diabetes, enkä kahdenlaista osta omaa laiskuuttani. Silloin kun isoveli vuos sitte sairastui, asiasta juteltiin sairaalassa ollessa. Olen antanut sen jälkeen mehutkin pikkuveljelle light-versiona, että juovat samaa. Meillä syntärit jne. on aina light-juomilla kaikille. Vieraille siis myös.
 
En tule koskaan antamaan mitään makeutusaineilla makeutettua lapselleni. En itsekään käytä mitään sellaisia tuotteita.

Aspartaami voi aiheuttaa allergioita ja vaikuttaa kasvuun. Kaikki lisäaineet ovat potentiaalisesti huonoja; mahdollisimman paljon vältän niiden antamista lapsille, enkä itsekään niitä halua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
En tule koskaan antamaan mitään makeutusaineilla makeutettua lapselleni. En itsekään käytä mitään sellaisia tuotteita.

Aspartaami voi aiheuttaa allergioita ja vaikuttaa kasvuun. Kaikki lisäaineet ovat potentiaalisesti huonoja; mahdollisimman paljon vältän niiden antamista lapsille, enkä itsekään niitä halua.
äläpäs sano "ei koskaan"... olin itsekin ehdoton esikoisen kohdalla, että ei makeutusaineita. Sit pojalla tuli se diabetes. Enää ei ole vaihtoehtoja. :)
 
vieras
mä en anna minkäänlaisia mehuja... Joskus ihan spesiaalina esim. matkoilla tavallinen pillimehu riittää. Meillä ikää jo reilu 2wee. Kiisseleitä syödään joskus, nekin itsetehtyinä ja käytän tavallista sokeria.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gabria:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
En tule koskaan antamaan mitään makeutusaineilla makeutettua lapselleni. En itsekään käytä mitään sellaisia tuotteita.

Aspartaami voi aiheuttaa allergioita ja vaikuttaa kasvuun. Kaikki lisäaineet ovat potentiaalisesti huonoja; mahdollisimman paljon vältän niiden antamista lapsille, enkä itsekään niitä halua.
äläpäs sano "ei koskaan"... olin itsekin ehdoton esikoisen kohdalla, että ei makeutusaineita. Sit pojalla tuli se diabetes. Enää ei ole vaihtoehtoja. :)
Meillä ihan sama juttu. Kun lapset oli pieniä olin ehdoton siitä ettei makeutusaineita vaan sokeria. Mutta kun esikoinen sairastui kaksivuotiaana diabetekseen oli pakko valita pienempi paha.
 

Yhteistyössä