Anorektikko hoitaja päiväkodissa

  • Viestiketjun aloittaja "riina"
  • Ensimmäinen viesti
"riina"
Mitä mieltä olisit jos lapsellesi tulisi anorektikko hoitaja päiväkodissa? Tuli vaan tällainen kysymys mieleen jun olen seurannut ystäväni työnhakua ja nyt hän pääsi erääseen päiväkotiin hoitamaan 1-3vuotiaita lapsia.

Itse en kyllä antaisi tyttäreni olla sellaisessa ryhmässä.... ehkä edes päiväkodissa hoidossa, jossa olisi anorektikko hoitaja. Mielestäni se on jo työnantajalta tosi vastuutonta ottaa sairas ihminen hoitamaan lapsia.

Miten siis sinä reagoisit?
 
ei voi olla totta
Juu, polta se elävältä, stigmaa se. Mielenterveysongelmathan tarttuvat. Varmasti on kelvoton lapsien hoitajaksi ja jättää nekin ilman ruokaa.
Voi Kristus mulla kuolee usko ihmiskuntaan, kun luen näitä sivuja!!!!!
 
Anoreksia on mielen sairaus. Arvaapa, paljonko päiväkodeissa (ja missä tahansa muuallakin) on töissä ihmisiä, joilla on jonkin asteinen mielen sairaus? Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että se ihminen olisi muille mitenkään vaaraksi. Eikä päiväkoti-ikäiset lakkaa syömästä siksi, että heitä hoitaa anorektinen hoitaja. Ei niin pienet ajattele asioita vielä näin monimutkaisesti :).
 
"riina"
Joo mä tiedän että on mielen sairaus. Ja olen itsekin sairastanut anoreksiaa, mutta ei olisi kyllä tullut mieleenkään akuutissa sairauden vaiheessa hakeutua hoitamaan muita ihmisiä. Nimenomaan siksi, että on itsekin sairas.
 
V.ieras
Mun äiti on anorektikko. Ei tulisi mieleenkään kieltää häntä käymästä meillä lapsia katsomassa.
Ja hyvin mekin siskon kanssa kasvettiin äidin hoidossa, anoreksiastaan huolimatta. Joku tolkku sillä on koko ajan ollut mukana, ikää kuitenkin kohta jo 60, ei ole itseään hengiltä näännyttänyt.

Joten anoreksiaa sairastava hoitaja päiväkodissa olisi ok.

Lapset kun on niin hassuja, että ymmärtävät asioita.. Myös sairauksia.
 
"Jenis"
[QUOTE="riina";29957860]Joo mä tiedän että on mielen sairaus. Ja olen itsekin sairastanut anoreksiaa, mutta ei olisi kyllä tullut mieleenkään akuutissa sairauden vaiheessa hakeutua hoitamaan muita ihmisiä. Nimenomaan siksi, että on itsekin sairas.[/QUOTE]

Ok, eli jälleen kerran ap kirjoittaa itsestään, kun näennäisesti kirjoittaa jostain muusta... entä jos hoidat itsesi ensin kuntoon, ja närpit sen jälkeen, jos vielä tarve on, muita?
 
[QUOTE="riina";29957860]Joo mä tiedän että on mielen sairaus. Ja olen itsekin sairastanut anoreksiaa, mutta ei olisi kyllä tullut mieleenkään akuutissa sairauden vaiheessa hakeutua hoitamaan muita ihmisiä. Nimenomaan siksi, että on itsekin sairas.[/QUOTE]

Kotiinko pitäisi jäädä? Arjen ja rutiinien syrjässä kiinni pysyminenhän on loistava asia. Luulisi ystävän tukevan ja kannustavan sen sijaan, että täällä arvostelee.
 
Jos sairaus ei vaikuta hänen työntekoonsa niin ei siinä ole mielestäni ongelmaa. Lapset toki näkevät, että hoitaja on laiha, mutta laiha voi olla muustakin syystä, ja kyllähän lapset näkevät erilaisia ja erinäköisiä ihmisiä kaikkialla. Ja se on ihan normaalia elämää. Sitten tilanne olisi toki eri, jos sairaus tulisi hänen puheissaan ilmi, kauhistelisi vaikka ruokien kalorimääriä tms. lasten kuullen, mutta tuskin hän mitään sellaista tekee.
 

Yhteistyössä