Antaako kukaan 10kk ikäiselle tavallista jugurttia?

Hei
Siinäpä tuo kysymys olikin. Eli antaako kukaan 10kk ikäiselle tavallista siis maustettua jugurttia? Saako niitä antaa? Itse olin aika tiukkis esikon kanssa, sai kahteen ikävuoteen asti pelkkää viiliä tai maustamatonta jugurttia...Ajattelin, että hampaat kärsii ja jugurttiin jää niin helposti koukkuun...No, nyt esikko on 3,5v ja tykkää eniten tavallisesta mansikkajugurtista. hukkaan meni siis sekin nipotus. :) Nyt siis esikko syö tuota ja mietiskelen, voisiko kuopukselle antaa samaa. Pääsisi vähemmällä kaupasta rahtaamisella ja kuitenkin haluaa kohta samaa kuin esikkokin.
Mielipiteitä.
 
Itse annan 11-kuiselle pojalle maustamatonta ja rasvatonta A-jugurttia häystettynä hedelmä- tai marjasoseella. Eikös niissä tavallisissa jugurteissa ole aika paljon sokeria? Mutta kyllä kai niitä pystyy antamaan. Ja toinen homma, että onko parempi antaa lapselle sokeroitua jugurttia kuin makeutusaineilla makeutettua, mitenköhän on?
 
Ihan neuvolan suositushan on, että hapanmaitotuotteita (jugurtti, viili, piimä) aletaan antaa 10kk iässä, ennen oikean maidon antamista. Ja kyllä minä olen jugurtteja ja viilejä antanut kaikille muksuilleni siinä 10kk tienoilla jopa paria viikkoa aiemmin. pienellä määrällä (tl tai pari) kokeillaan aluksi ja jos ei masu reagoi sen kummemmin niin hyvin voi alkaa tarjota päivittäin.
 

Yhteistyössä