Antaisitko 10kk ikäisen syödä perussuklaakalenterin suklaita?

....
Kai niitä voi antaa. Mutta en kyllä käsitä ollenkaan että miksi noin pienen pitäisi oppia syömään suklaata joka päivä (joojoo, yks pala vain, mutta silti), tai yleensäkkään oppia tykkäämään suklaan mausta? Eihän se varmasti tajua sitä kalenterin ideaa vielä tuossa iässä?
 
Kai niitä voi antaa. Mutta en kyllä käsitä ollenkaan että miksi noin pienen pitäisi oppia syömään suklaata joka päivä (joojoo, yks pala vain, mutta silti), tai yleensäkkään oppia tykkäämään suklaan mausta? Eihän se varmasti tajua sitä kalenterin ideaa vielä tuossa iässä?
Ei niin ja perusperiaattenahan tuo on aika hölmö että miksi antaisin mutta kun itse olen jotenkin niin harras jouluihminen ja kun kaksi isompaa lastakin saa herkutella niin jotenkin ajattelin että jos pieninkin sais suun makeaksi. MIkä siis on loppupeleissä aika tyhmää:whistle:
 
"pop"
Meillä 2v ei vielä ole ikuna karkkia maistanut. EN alkunkaan tajua miksi pienille pitää tuputtaa sitä lisäaine-sokeri mössä iässä jossa ne ei siitä mitään tajua (siis eivät mitenkään ymmärrä jäävänsä mistään paitsi).
 
"vieras"
Voisin antaa, mutta ehkä söisin kuitenkin itse, koska lapsi on niin pieni, ettei osaa suklaata kaivata eikä ole tarvetta totuttaa karkkiin vielä noin pientä. Joku 1,5 v sitten jo vähän ymmärtää joulukalenterin päälle, mutta ei vielä 10 kk. Paitsi jos teillä on isompia lapsia ja heillä omat kalenterit, niin sitten vilkas ja älykäs 10 kk voi jo ymmärtää vaatia itselleenkin.
 
"pop"
Joulumieltä ja ekstra ihanuutta voi antaa muutenkin, se on nimittäin kyllä ajatuksena ihan kiva, että vauva otetaan heti pienestä mukaan joulupuuhiin.

Kaverin perheessä on "tanssikalenteri", jonka teki itse. joka aamu tehdään pieni joulutanssi joulurunon tahtiin. Vähintään yhtä hauskaa kuin suklaan nassuttaminen!
 
kiikii
Antaisin varmaan maistaa, vaikkapa nuolaista, mutta en mä joka päivä antaisi. Meillä ei nelivuotiaskaan syö karkkia, kyläillessä kyllä saa ottaa ja juhlapäivinä, mutta ei oikeastaan tykkääkkään.Satunnaisesti haluaa jonkun karkkiaskin ja se ostaan. Pikkuveli ei vielä ole saanut edes maistella mitään, kun on niin kovasti allerginen kaikelle.
 
Mä en antaisi, en söisi sitä suklaata edes itse, ellei se olisi ainut makea koko talossa ja mulla kamala karkkihimo :D Mutta lapsille en ole antanut muutenkaan suklaata vielä tuon ikäisenä, joten siksi en antaisi.

Mulla onkin sit varmaan pipo kireellä :D
 
Antaisin varmaan maistaa, vaikkapa nuolaista, mutta en mä joka päivä antaisi. Meillä ei nelivuotiaskaan syö karkkia, kyläillessä kyllä saa ottaa ja juhlapäivinä, mutta ei oikeastaan tykkääkkään.Satunnaisesti haluaa jonkun karkkiaskin ja se ostaan. Pikkuveli ei vielä ole saanut edes maistella mitään, kun on niin kovasti allerginen kaikelle.
siis oikein härnäisit lasta, että äidilläpä on tälläistä hyvää, hähää mutta enpä anna sinulle
 
hepulis
En "anna" edes 2-vuotiaan niitä syödä, kun ei ole ennenkään syönyt karkkeja ja muutenkin vähän makeaa, ja yritän välttää lisäainehöttöä. Ei sellaisia osaa kaivata, niin miksi sitten tyrkyttäisin. Osaisi vaikka ensin ite pyytää jotain, niin sitten katsaus asiaan uudemman kerran.
 

Yhteistyössä