Antaisitko lapsesi ostaa omilla rahoillaan tämän?

hui
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Jonkun teini-ikäisen antaisin ehkä itse säästämillään rahoilla, mutta en pienen lapsen.
Teinit harvemmin rakentaa legoilla...
No en tiedä nykyajan tietokonelapsista, mutta siskojen lapset ainakin keräs vaikeimpia legoja pitkästi yli 10 vuotiaaksi! Ehkä olisi pitänyt sanoa esi-teini.
 
hei
koska tiedän että moisesta olisi 2 tunnin huvi, mutta onneksi lapseni haaskaa rahansa harrastusvälineisiin :) Niistä on silloin useiden jopa satojen tuntien hyöty sekä huvi.
En ole koskaan tajunnut legoharrastajia, se on musta ok harrastus alle kouluikäisille mutta sitä vanhemmat harrastelijat oudoksuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
en koska nämä rikkoo ja hävittää. jos osaisi oikeasti leikkiä ja rakentaa niin tottakai antaisin kerran omat rahat.toki kysyn, oletko varma ostoksesta
Meillä ei tosiaan hävekseen mene, varjellaan kuin silmäterää :) Meillä vaan on ihan järjetön määrä legoja. Ja kuopus on tuota kauan katsellut. Tilanpuute vaan mietityttää... Kuopuksen huoneessa on laatikoissa n.100-150litraa legoja, koottuina on reilusti toistakymmentä juttua, ei mitään pieniä juttuja.
 
PahanTytär
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
koska tiedän että moisesta olisi 2 tunnin huvi, mutta onneksi lapseni haaskaa rahansa harrastusvälineisiin :) Niistä on silloin useiden jopa satojen tuntien hyöty sekä huvi.
En ole koskaan tajunnut legoharrastajia, se on musta ok harrastus alle kouluikäisille mutta sitä vanhemmat harrastelijat oudoksuttaa.
No se etu tuosta on ollut 9v pojan kohdalla, että hän lukee ihan oikeiden hyllyjenkin kasausohjeita niinkuin legon ohjekirjoja ja osaa kasata itsenäisesti esim huonekaluja (äiti on sitten apuna painavissa ja voimaa vaativissa jutskissa)

Eli taito nähdä esine kolmiulotteisesti valmiina pelkän ohjeen perusteella, taustakokemuksena siis kuuden vuoden legorakentelu. Saa jatkaa minun puolestani harrastustaan sinne asti kun itse haluaa/kehtaa..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
en koska nämä rikkoo ja hävittää. jos osaisi oikeasti leikkiä ja rakentaa niin tottakai antaisin kerran omat rahat.toki kysyn, oletko varma ostoksesta
Meillä ei tosiaan hävekseen mene, varjellaan kuin silmäterää :) Meillä vaan on ihan järjetön määrä legoja. Ja kuopus on tuota kauan katsellut. Tilanpuute vaan mietityttää... Kuopuksen huoneessa on laatikoissa n.100-150litraa legoja, koottuina on reilusti toistakymmentä juttua, ei mitään pieniä juttuja.
meillä samoin ja poika 8 v ettii noilta legosivulta noita kokoamisohjeita ja kattelee osat ja rakentelee kaiket illat. Lapsi on erityislapsi jolla ollut keskittymisvaikeuksia ja legoja rakentamalla, ohjeita seuraamalla keskittymiskyky kasvanut todella paljon.
 
vieras
Ehkä en, sitten jos jostain saisi halvalla... Meillä on noita ihan liian kanssa, niin StarWarsia kuin muitakin. Pitäisi jaksaa katsoa löytyisikö tuolta legon sivuilta Jabban laivan ohjeet, ne on hukassa ja laiva osin hajalla.
 
Meillä on toi :wave: Se muuten on ollut ihan tarjouksessa ja maksanut noin 100e...

Mä en koskaan voisi kieltää lastani ostamasta omilla rahoilla legoja, koska hänen vanhempansa ovat legofaneja. En ainakaan tuollaisia, joissa on oikeasti tekemistä. Ehkä joskus nämä legot pursuavat kyllä korvista, mutta vielä on varaa.

Minä olen 33v ja mies 37v ja me ostamme legoja ihan itse rakennettavaksi.
 
Mimosa
En antais. Niille rahoille löytyy varmaan jotain parempaakin ja pitkäaikaisempaa käyttöä. Tuolla rahalla saa jo polkupyörän tai jotain muuta isompaa ja enemmän käytössä olevaa.
 

Yhteistyössä