Antakaapas vinkkejä vauvan nuhan helpottamiseen!!

Päivisin ei vaivaa. Öisin on pihinää hengitys nenän kautta, ja käheä ääni. Sängyn päädyn nostaminen ei ole auttanut. Keittosuolaa on suihkutettu ja niistimellä niistetty, limakalvot aikas kuivat koska verisenä tulee keittosuola ulos.

Unta haittaa selvästi, rintaa ei huoli. Pullosta haluaa maitoa kuitenkin parin tunnin välein, ja maitoa menee yöllä 4-6dl. Nyt on 5. päivä menossa nuhaa, ei ole pahentunut eikä huonontunut. Keitin vettä ja vein vesikattiloita makkariin kostuttamaan ilmaa. Ei ole auttanut.
 
[QUOTE="viiraska";22471002]Sipulia lohko ja laita harsopussiin tyynylle/ sängyn viereen. Pitäisi tehdä limasta vähemmän sitkeää.[/QUOTE]

Sipuli auttaa oikeasti! Kannattaa kokeilla, vaikka haju on melkoinen.
 
Kiitos, kokeillaan. Tosin lima ei ole ollut sitkeää missään vaiheessa, tai siis limaa ei ole havaittu ollenkaan, on vain hyvin kuivan kuuloinen nenä/hengitys, ja räkä on kuivia kokkareita, koko sieraimen kokoisia..
 
"suvi"
vannatkaa joka ilta lämpimässä/kosteassa: se laittaa liman liikkeelle ja ainakin joksikin aikaa hengitys helpottuu, toisaalta jos ei lämpöä ole ollut niin ulkoilkaa raittiissa ilmassa: auttaa myös, varsinkin jos ratasosassa pää ylöspäin...jos kovin limainen niin ota mahalleen pää hieman alaspäin polviesi päälle syliin ja hiero pyörivin hellän napakoin liikkein alaselästä kohti niskaa: mekaanisesti laittaa limaa liikkeelle. lapsi helposti oksentaa limaa pois hieronnan jälkeen mikä on hyvä asia eli tärkeintä olisi saada lima pois, lapset eivät jaksa sitä aina itse yskiä...
 
Huh mikä painajaisyö taas takana.. Paha kierre on nyt tuo pullon syöminen yöllä, rauhoittuu vaan siihen, ja maitohan lisää limantuotantoa. Jouduin neljä kertaa herättämään miehenkin tuossa 00-06 välisenä aikana, enkä edes halua alkaa laskemaan millasia pätkiä itse olen (muka) nukkunut.. Aivan pirteä ja virkeä on lapsi muuten, öisin sit on hankaluudet. Partsilla nukkuu päikkärit, ja eilen oltiin lisäksi pitkään ulkona kävelemässä, ihan istuvassa asennossa.

Sipuli muuten minusta vain pahensi nuhaa, lima muuttui tosiaan oikein rohisevaksi, edellsisnä öinä ei tuollaista ollut. plus että itse en meinannut saada nukuttua kun se haisi niin hirveälle.. :x
 

Yhteistyössä