Apua hääpukeutumiseen(kuva)

En olisi ikinä uskonut, että tällaisen aloituksen teen, mutta hätä ei lue lakia.

Eli tulossa miehen kaverin häät ja pukeutuminen aiheuttaa päänvaivaa. Pidin itsestään selvyytenä, että laitan kolttu A:n. A maksoi silloin joskus 300€ a se on ollut käytössä tasan kerran. Ah, mikä oiva tilaisuus saada mekko käyttöön toisenkin kerran.

Vaan miespä sitten avasi suunsa(ihan väärässä kohtaa), vaikka yleensä ei pukeutumistani komentoi vaikka aseella uhaten vaatisi mielipidettä. Hänen mielestään A on liian juhlava ja saattaa viedä huomion morsiammelta. Itse en morsmaikkua tunne, joten en osaa yhtään arvioida onko tulossa simppeli jakkupuku vai kermakakkupitsibarbieunelma, vai jotain näiden väliltä. Häät ovat perinteiset kartanohäät.

Mekko B taas on "ihan kiva". Ei siinä mitään vikaa ole ja tykkään kyllä kovasti, mutta on sen tyyppinen kläninki, että varmasti tulee käyttöä useamminkin, toisin kuin mekko A:lle.

Eli kumpi mekko mielestäsi olisi varmempi valinta? Molempien kanssa laitan toki sukkikset ja hartiahuivin tai boleron.

Huom, en ole hobitti, jalkani ovat ihan normi mittaiset(ja molemmat mekot ovat polvipituisia), mutta mies kuvasi jotenkin kummasti yläviistosta ja sai kintut katoamaan.

Mekko A





Mekko B

 
Häät ovat ensiviikolla. Eli sää voi olla mitä vaan :/ Onhan tuo B tosiaan vähän kesäinen. Toisaalta olen käyttänyt sitä myös ihan alkukeväästä boleron kanssa synttärijuhlissa, että...

Mieluummin toki laittaisin A:n mutta pelkään ylipukeutumista
 
IhanaValo
Samoilla linjoilla edellisten kans. B on ehkä vähän liian "kesämekkomainen" ja tosiaan varmasti on enempi käyttöä kuin A:lla..vaikka molemmat kauniita mekkoja kyl.
 
A:n kannattaja
Ehdottomasti A!!! Toi kukkajuttu on kaunis, mutta häihin vähän liian räikeä. Tai siis muistelen jonkun tyylityypin joskus sanoneen, että Suomessa naiset tuppaa laittamaan kukkamekkoja häihin eikä tajua, kuinka paljon ne vie valokuvissa huomiota.

Toi A on kaunis eikä mitenkään turhan juhlava. Aina parempi on yli- kuin alipukeutua :)
 
siis täh
Voiko häihinkin pukeutua liian hienosti? Siis tarkoitan nyt tällä sitä että milloinkas niitä juhlamekkoja kuuluu käyttää, jos ei juhlissa? Coktail tilaisuuksissako? Itse en ole kokkareilla paljon vieraillut... Ennemmin koreasti pukeutunut, kuin moukkamaisesti farkkuihin ja kauluspaitaan tai muuta vastaavaa. Jännä että Suomessa ei saisi juhliinkaan pukeutua juhlavasti??? Ei ymmärrä.
 
Mieti syytä
Tuo "vie huomion" kuulostaa tekosyyltä.
Mun mielestä mekko A on parempi häihin, juhlavampi ja sopii syksyyn/keinovaloon. Ainoastaan jos häät on ihan kohta ja sattuisi oikein kesäinen lämmin ilma, valitsisin mekon B.

Mut onko joku muu syy? Sopiiko A:n väri huonosti sun kasvoihin, pukeeko B paremmin? Inhoaako mies violettia väriä? Tuli mieleen koska mun mies joskus sanoi että tumma violetti on sen mielestä ankea, epäseksikäs väri - tämä siis yhden miehen mielipide mutta jos mulla olisi ollut 300 e violetti mekko jota tyytyväisenä olisin esitellyt niin varmaan mies olisi pukenut vastenmielisyytensä jotenkin noin "ööh, oisko toi liian juhlava, vie huomion pois morsiamesta" koska olisi tiennyt että loukkaannun jos mekkoa arvostellaan ruman väriseksi...
 
"vieras"
A. B on vähän kesämekkomainen, tyyliin vois mennä vaikka torille jätskille olematta ylipukeutunut. A on ihana ja tyylikäs, voihan huivi/bolero olla hillitty niin et takuulla vie morsiamen paikkaa.

Kaunis mekko ja ihanan sirot nilkat!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mieti syytä;28918649:
Tuo "vie huomion" kuulostaa tekosyyltä.
Mun mielestä mekko A on parempi häihin, juhlavampi ja sopii syksyyn/keinovaloon. Ainoastaan jos häät on ihan kohta ja sattuisi oikein kesäinen lämmin ilma, valitsisin mekon B.

Mut onko joku muu syy? Sopiiko A:n väri huonosti sun kasvoihin, pukeeko B paremmin? Inhoaako mies violettia väriä? Tuli mieleen koska mun mies joskus sanoi että tumma violetti on sen mielestä ankea, epäseksikäs väri - tämä siis yhden miehen mielipide mutta jos mulla olisi ollut 300 e violetti mekko jota tyytyväisenä olisin esitellyt niin varmaan mies olisi pukenut vastenmielisyytensä jotenkin noin "ööh, oisko toi liian juhlava, vie huomion pois morsiamesta" koska olisi tiennyt että loukkaannun jos mekkoa arvostellaan ruman väriseksi...
Miehen tuntien tiedän, että kyse oikeasti on vain siitä, että pelkää minun vievän liikaa huomiota. Mies ei ole omia häitään lukuunotamatta ollut aikuisiällä häissä, joten hänellä ei ole etiketistäkään oikeastaan mitään hajua. Eli voi olla että kuvittelee, että häihin pukeudutaan kuin synttäreille.

Mekko ei muuten ole violetti, vaan viininpunainen. Voi olla että kuva hieman vääristää väriä :)
 
[QUOTE="vieras";28918694]Mustia sukkiksia en laittais, muuten kuulostaa hyvältä![/QUOTE]

En osaa elää ihon väristen kanssa :D No, täytyy kokeilla josko ikä olisi tuonut tullessaan kyvyn käyttää muitakin kuin mustia sukkiksia...

Muoks. Entinen gootti nostaa aina päätään tässä sukkis asiassa, vaikka muuten olen yrittänyt hillitä pukeutumistani siiryttyäni kolmenkympin paremmalle puolelle :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä