Apua kaipailisin hiivan suhteen

  • Viestiketjun aloittaja kilppis harmaana
  • Ensimmäinen viesti
kilppis harmaana
Mulla rv 25 ja vaivannut tuo hiiva lähes koko raskauden ajan. Eilen kävin lääkärissä ja käski vaan käyttää Canestenia. No, sitä olen joo käyttänyt, muttei siitä mitään apua ole eikä ole koskaan ollutkaan.
Joten oisko mitään muuta kotikonstia, jolla vois hoitaa? Onko kellään muulla ollut vastaavaa tilannetta?

Alkaa jo hermo menee, odotan kovasti marraskuuta et pääsis hoitaa ton hiivan sitten kunnolla pois. :/
 
tsemppiä
mulla oli kans lähes koko raskauden ajan hiivaa ja jatkui vielä pari kk synnytyksen jälkeen. Ite käytin vagi-c:ta. Ilmeisesti emättimen emästasapaino muuttuu niin paljon, että sitä hiivaa on vaikea saada pois. Mulla oli myös tosi runsasta valkkarin tulo ja se vasta v*ttumasta olikin kun useemmin sai vaihtaa alkkareita kuin menkkojen aikaan! Koita vaan jaksaa. Kyllä se kohta sit helpottaa!
 
vieras
kokemusta on... mulla auttoi kun aloin juomaan gefiluspiimää joka päivä ja syömään gefilus kapseleita (maitohappo bakteeri)...ja ihan joka wc käynnin jälkeen alapään suihkutus pikaisesti ..ei liikaakaan saa pestä..muttä näistä ihan valtava apu mulla..niin ja vettä yritän juoda paljon:)
 
kilppis harmaana
No mulle niin sanoi terävästi, ettei raskausaikana ole mitään muita vaihtoehtoja kun tuo Canesten. Neuvolalääkäri on tän kuun lopulla, et jospa siltä kyselisin lisää neuvoja. Vettä juon paljon, valkovuoto on todella runsasta. Saa ihan sidettä käyttää. Eli jotain hapanta on vaan ruvettava käyttämään. Ja tuota suihkutusta harrastan minäkin nyt, helpottaa pahimpaan kutinaan.
Kaksi raskautta on takana, mutta ei mitään vastaavaa ongelmaa. Nyt en edes nauti koko raskaudesta. :( Ja syynä tähän on varmasti tää hemmetin kutina.
 
vieras
lisäys: juu käytin myös monet kuurit sitä canesten lääkettä mutta paras apu oli tuosta piimästä ja mait hap... noin pitemmän päälle kun ei sitä lääkettä voi ihan koko ajan käyttää... samalla tietty pitäs sokerista välttää ja hiiva tuotteita esim sämpylä ja pulla ym söin sellaista ruis leipää missä ei oo käytetty hiivaa :)
 
Kilppis harmaana
Mä en mitään piimää värkkiini tunge, Vispilä! Edelleenkään. :D Piimästä en tykkää, juodessa siis. Canesten-lääkkeestä lääkäri vaan sanoi, et ostaa nyt sen 3kpl:n paketin puikkoja ja uusii viikon päästä jne.. No vähän kalliiksi tulee kyl Canesten jos joudun sitä joka viikko käyttämään. :/ Makeaa en kauheesti oo tässä raskaudessa edes syönyt, enemmänkin maistuu suolainen ja rasvainen. Leipä on pääasiassa ruisleipää.

Kiitos kuitenkin ideoista. Pitää keksii joku muu hapan juoma mitä juoda ja voisin ostaa noita maitohappobakteereja lisäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kilppis harmaana:
Mä en mitään piimää värkkiini tunge, Vispilä! Edelleenkään. :D Piimästä en tykkää, juodessa siis. Canesten-lääkkeestä lääkäri vaan sanoi, et ostaa nyt sen 3kpl:n paketin puikkoja ja uusii viikon päästä jne.. No vähän kalliiksi tulee kyl Canesten jos joudun sitä joka viikko käyttämään. :/ Makeaa en kauheesti oo tässä raskaudessa edes syönyt, enemmänkin maistuu suolainen ja rasvainen. Leipä on pääasiassa ruisleipää.

Kiitos kuitenkin ideoista. Pitää keksii joku muu hapan juoma mitä juoda ja voisin ostaa noita maitohappobakteereja lisäksi.
No ei sun sitä ylemmille huulille tarvikaan laittaa. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja Kilppis harmaana:
Mä en mitään piimää värkkiini tunge, Vispilä! Edelleenkään. :D Piimästä en tykkää, juodessa siis. Canesten-lääkkeestä lääkäri vaan sanoi, et ostaa nyt sen 3kpl:n paketin puikkoja ja uusii viikon päästä jne.. No vähän kalliiksi tulee kyl Canesten jos joudun sitä joka viikko käyttämään. :/ Makeaa en kauheesti oo tässä raskaudessa edes syönyt, enemmänkin maistuu suolainen ja rasvainen. Leipä on pääasiassa ruisleipää.

Kiitos kuitenkin ideoista. Pitää keksii joku muu hapan juoma mitä juoda ja voisin ostaa noita maitohappobakteereja lisäksi.
No ei sun sitä ylemmille huulille tarvikaan laittaa. :LOL:
Bepanthen auttaa kyllä ulkoiseen kutinaan, et taidan pysyä ihan vaan siinä. :D Canesten-voiteesta taas on enemmänkin haittaa kun hyötyä.
 

Yhteistyössä