apua kaivataan yöimetykseen

  • Viestiketjun aloittaja mammamiia
  • Ensimmäinen viesti
mammamiia
Ottaisin kiitollisina vastaan erilaisia vinkkejä miten päästä eroon yötissuttelusta?
Meillä on 14 kk poika joka ei ole koskaan suostunut syömään tuttia eikä juomaan pullosta. Eli olen imettänyt sitä tähänpäivään asti.

Meillä mennään nukkumaan hyvin,mutta kun herätään yöllä vähintään 5 kertaa ja mieluiten 1-2 h välein tissiä vaatien.Tilannetta ei auta yhtään,että isä menee huutavan lapsen luokse,sillä se ei hyväksy isää yöllä laisinkaan ja huuto senkun vaan yltyy.Nyt tässä on jo itse aivan lopussa ja tuntuu että ollaan kokeiltu kaikki mahdolliset tassuttelut ym.
Piätisi aammulla olla virkeänä töissä muutaman tunnin yö unilla.

kiitoksia etukäteen :flower:
 
ei kai tuohon
...muu ton ikäsellä auta, kun lopettaa se tissin antaminen. Sillähän siitä päästään. Rankkaa tietysti on äitille ja isille ja ilman unta saa kyllä jokusen yön ihan varmasti olla. Lapsi huutaa ja protestoi. Se on ihan varma, mutta sitä varten on äiti ja isi. Eli lohduttavat, mutta ei tarjoa tissiä. Lapsella ei mitään hätää. Olette tehneet sen valinnan, että tissiä tuohon ikään asti tarjottu ja nyt sitten pitää tehdä seuraava valinta jos tämänhetkinen tilanne ei perheelle ole hyvä.
 
äiti kans
Meillä poika söi tissiä 1,8v ikään asti. Nukkui vierellä joten yö heräämisiä ei pahemmin ollu kun osasi itse tissille suunnistaa :LOL: Sitten olin yön pois ja poika oli ihan kiltisti isille ruvennu nukkumaan eikä koko päivänä ollut tissiä kinunnut. Kun palasin kotiin en antanut tisiiä eikä kyllä poika sitä pyytänytkään..joten näin helppoa meillä oli tissi vierotus!! ja minä kun kuvittelin sitä ihan kauheaksi!! =)
Tsemppiä teille!!
 
Meillä oli sama tilanne reilun vuoden ikäisen tyttären kanssa. Uuvahdin minäkin, ja päätin lopettaa samalla koko imetyksen. Isä alkoi nukuttajaksi (vaikka ei olisi kelvannut), ja ekana iltana huuto oli paniikinomaista, mutta tyttö oli koko ajan kuitenkin sylissä. Kolme iltaa oli pahaa huutoa, sitten helpottui. Viikon jälkeen uskalsin nukuttaa jo itsekin. Silti tyttö heräsi vielä toisenkin viikon ajan joka yö tuttuun tissittelyaikaan ja vaati sylittelyä, vaikka ei edes itkenyt. Sen jälkeen hän on nukkunut yöt aivan kokonaan läpi 11 tuntia, eli suosittelen lämpimästi.

Teidän taaperonne kuulostaa yhtä reippaalta ja temperamentikkaalta kaverilta kuin omamme, joten varaudu siihen, että tosiaan voi mennä kaksikin viikkoa ennen kuin tilanne normalisoituu täysin. Mutta se kannattaa! Ja voihan olla, että lapsenne onkin näitä tyyppejä, jotka mukautuvat jo muutamassa illassa.

Voimia sinulle! :hug: Tiedän, miltä taaperon yöimetys plus työelämä-kombinaatio tuntuu.
 
Imetän vieläkin neiti syntynyt 05/05- eli nyt 1v 9kk. Lopetettiin yöimetys kun neiti oli n. 1v 2kk. Ensin tehtiin niin et isäntä rupes viemään tyttöä nukkumaan yläkertaan imetyksen jälkeen. Opeteltiin vilkutukset ja yön toivotukset ja paremmin alkoi nukkumaan iskän kanssa kun mun ikinä konsanaan. Sit otettiin äitin olohuone yöt, jona aikana iskä taisteli neitin kanssa sen ekan yön ja sit jo jäi herätykset yhteen, jolloin silloinkin nukahti samantien. Heräämistä lisäsi taasen kun palasin makkariin kolmen yön jälkeen, mut välttelin viereen ottoa ja mikäli aivan "pakko" en tissiä antanut. Nukkunut yöt yleensä aina sen jälkeen ilman häiriötä. Kylässä nukuttaessa olen itse antanut periksi. Aamuin -illoin ja vaihtelevalla menestyksellä- ilolla vieläkin imetän. Saa nähä miten loppuu vai taistellenkon täys lopetus..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 06:47 Pinokkio kirjoitti:
Imetän vieläkin neiti syntynyt 05/05- eli nyt 1v 9kk. Lopetettiin yöimetys kun neiti oli n. 1v 2kk. Ensin tehtiin niin et isäntä rupes viemään tyttöä nukkumaan yläkertaan imetyksen jälkeen. Opeteltiin vilkutukset ja yön toivotukset ja paremmin alkoi nukkumaan iskän kanssa kun mun ikinä konsanaan. Sit otettiin äitin olohuone yöt, jona aikana iskä taisteli neitin kanssa sen ekan yön ja sit jo jäi herätykset yhteen, jolloin silloinkin nukahti samantien. Heräämistä lisäsi taasen kun palasin makkariin kolmen yön jälkeen, mut välttelin viereen ottoa ja mikäli aivan "pakko" en tissiä antanut. Nukkunut yöt yleensä aina sen jälkeen ilman häiriötä. Kylässä nukuttaessa olen itse antanut periksi. Aamuin -illoin ja vaihtelevalla menestyksellä- ilolla vieläkin imetän. Saa nähä miten loppuu vai taistellenkon täys lopetus..
Hyi s.aatana :eek:
 
mammalei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 17:33 Ninni kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 06:47 Pinokkio kirjoitti:
Imetän vieläkin neiti syntynyt 05/05- eli nyt 1v 9kk. Lopetettiin yöimetys kun neiti oli n. 1v 2kk. Ensin tehtiin niin et isäntä rupes viemään tyttöä nukkumaan yläkertaan imetyksen jälkeen. Opeteltiin vilkutukset ja yön toivotukset ja paremmin alkoi nukkumaan iskän kanssa kun mun ikinä konsanaan. Sit otettiin äitin olohuone yöt, jona aikana iskä taisteli neitin kanssa sen ekan yön ja sit jo jäi herätykset yhteen, jolloin silloinkin nukahti samantien. Heräämistä lisäsi taasen kun palasin makkariin kolmen yön jälkeen, mut välttelin viereen ottoa ja mikäli aivan "pakko" en tissiä antanut. Nukkunut yöt yleensä aina sen jälkeen ilman häiriötä. Kylässä nukuttaessa olen itse antanut periksi. Aamuin -illoin ja vaihtelevalla menestyksellä- ilolla vieläkin imetän. Saa nähä miten loppuu vai taistellenkon täys lopetus..
Hyi s.aatana :eek:
siis koskeeko kommenttisi imetystä vai vieroitusta vaiko kenties kosko kirjoitusta?
 
kaikki tekevät asiat omalla tavallaan ja tuo edellisen kommentti oli todella ruma. ei pidä alkaa arvostelee toisia.

Meillä aikalailla sama tilanne tuon imetyksen kanssa,et edelleen imetän tyttöä ja hän on samanikäinen kuin sinun eli 1v9kk. Yö imetykset lopetettiin vasta ihan pari kuukautta sitten,kun sitä rintaa alettiin itkee vähänväliä.Nyt imetän aamulla ja illalla nukkumaanmennessä. Tosin vielä pari viikkoa sitten myös päivällä pari kertaa.
KYllähän ihan naurattaa,et "iso" tyttö on rinnassa kiinni.saisi koko asia jäädä nyt piakkoin ihan kokonaan.

Kun ensimmäistä lastani imetin vain pari ensimmäistä kuukautta ja toista näin pitkään,mutta eipähän ole nuorimmainen tosin sit sairastanutkaan kuten vanhempi.
Kai sitä ensimmäisen kohdalla niin imettämistä jännitti ja en halunnut koskaan missään muualla kuin kotona imettää.

Halauksia kaikille:)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 17:33 Ninni kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 06:47 Pinokkio kirjoitti:
Imetän vieläkin neiti syntynyt 05/05- eli nyt 1v 9kk. Lopetettiin yöimetys kun neiti oli n. 1v 2kk. Ensin tehtiin niin et isäntä rupes viemään tyttöä nukkumaan yläkertaan imetyksen jälkeen. Opeteltiin vilkutukset ja yön toivotukset ja paremmin alkoi nukkumaan iskän kanssa kun mun ikinä konsanaan. Sit otettiin äitin olohuone yöt, jona aikana iskä taisteli neitin kanssa sen ekan yön ja sit jo jäi herätykset yhteen, jolloin silloinkin nukahti samantien. Heräämistä lisäsi taasen kun palasin makkariin kolmen yön jälkeen, mut välttelin viereen ottoa ja mikäli aivan "pakko" en tissiä antanut. Nukkunut yöt yleensä aina sen jälkeen ilman häiriötä. Kylässä nukuttaessa olen itse antanut periksi. Aamuin -illoin ja vaihtelevalla menestyksellä- ilolla vieläkin imetän. Saa nähä miten loppuu vai taistellenkon täys lopetus..
Hyi s.aatana :eek:
Aika ruma kommentti, mut pakko myöntää, et olen vähän samaa mieltä. En ehkä ilmaisisi asiaa noin ilkeästi, mut itse en vois kuvitella enää imettäväni meidän1 v 10 kk ikäistä lasta. Hän puhuu jo ihan selvästi ja olisi hassua jos hän tulisi monta kertaa päivässä pyytämään äiti anna tissiä. Saatikka, et pyytäisi jossain muualla kuin kotona. Mua hävettäis, ei voi mitään. Vauvan imetys on ihan luonnollista ja imetänkin meidän vauvaa lähes missä vaan, mutta että tuota taaperoakin vielä niin :x :x Ehkä jokainen kuitenkin tietää mikä omalle perheelle on parasta.

ap:lle sanoisin, et lopetat vaan jos olet niin päättänyt. Varmasti tulee huutoa, koska lapsi on noin vanha ja hänellä on jo omaa tahtoa ja ymmärrystä enemmäin kuin alle vuoden ikäisellä. Mutta eiköhän se siitä kun vaan päätät olla antamatta enää.
 

Yhteistyössä