Apua Keskosina syntyneiden äidit kertokaa miten herkästi

"hmm"
Jos on alle 3kk vauva, niin veisin näytille.. mutta jos yli 3kk niin kattelisin vielä, ellei selvästi ala itkeä makultaan laitettaessa tai semmosta.. silloin vois olla korvat tulehtuneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;23674476:
No ei kai kukaan nyt keskosta ole tarhaan viemässä.

Mä soittaisin ja kysyisin, tuskin sitä kukaan ihmettelee. Parempi vaikka turha soitto tai käynti kun että hermoilet turhaan kotona.
Juu soitan tässä just ja ilmeisesti käymään hoitaja kysyy vielä lääkäriltä,keuhkoista jotain kuunneltava kaiketi.
 
"vieras"
On vielä pieni. Ehdottamasti näytille.
Miksi? Toki kannattaa soittaa ja kysyä terkkarista tai lääkäristä. Mutta eihän toi lukema ole vauvalla vielä kuumetta. Vaikka onkin keskonen, niin nythän tää on jo korjattua ikää täysiaikainen :)
Mutta ensin soitto, jos huolettaa. Ainakin ennemmin kuin alkaa viedä keskosta terveyskeskukseen tai yksityisellekään sairaiden keskelle.
 
Blue
[QUOTE="vieras";23674559]Miksi? Toki kannattaa soittaa ja kysyä terkkarista tai lääkäristä. Mutta eihän toi lukema ole vauvalla vielä kuumetta. Vaikka onkin keskonen, niin nythän tää on jo korjattua ikää täysiaikainen :)
Mutta ensin soitto, jos huolettaa. Ainakin ennemmin kuin alkaa viedä keskosta terveyskeskukseen tai yksityisellekään sairaiden keskelle.[/QUOTE]

Mulla on keskonsena syntynyt tyttö ja ohjeet saatiin joiden mukaan toimia jos/kun tarve tulee. Alle 3kuisen täysiaikaisen kuumekin on lääkärijuttu, saati sitten keskosen jolla yleensä kaikki menee samantien keuhkoihin.

muoks. Ja kukaan ei keskosta ole terkkariin viemässä tai edes yksityiselle vaan keskolan kautta lääkärille, niinkuin ohjeissa ilmoitetaan..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Taidan olla jotenkin tyhmä äiti, mutta mulle ei tullut mieleenkään viedä lasta minnekään vaikka hänelle 2kk iässä nousi kuume 38 asteen tienoille. Vaikka syntyikin raskausviikolla 34 ja kotiutui kuukauden jälkeen. Meillä oli koko perhe kipeänä, vauvakin :) Sairastettiin kotona siis, eikä ollut mikään kova tauti kenellekään, ei edes vauvalle.
 
[QUOTE="vieras";23675806]Taidan olla jotenkin tyhmä äiti, mutta mulle ei tullut mieleenkään viedä lasta minnekään vaikka hänelle 2kk iässä nousi kuume 38 asteen tienoille. Vaikka syntyikin raskausviikolla 34 ja kotiutui kuukauden jälkeen. Meillä oli koko perhe kipeänä, vauvakin :) Sairastettiin kotona siis, eikä ollut mikään kova tauti kenellekään, ei edes vauvalle.[/QUOTE]

Tilanteet on aina erilaisia. Meillä 31+0 syntynyt, joka oli alussa hengityskoneessa ja sen jälkeen pitkään nasaalissa. Kotiutumisen jälkeen ankara kielto liikkua ihmisten ilmoilla moneen kuukauteen, koska tavallinen flunssakin olisi merkinnyt sairaalakeikkaa. Pelkän oksentelun takiakin otettiin takaisin sairaalaan.
 
[QUOTE="vieras";23675806]Taidan olla jotenkin tyhmä äiti, mutta mulle ei tullut mieleenkään viedä lasta minnekään vaikka hänelle 2kk iässä nousi kuume 38 asteen tienoille. Vaikka syntyikin raskausviikolla 34 ja kotiutui kuukauden jälkeen. Meillä oli koko perhe kipeänä, vauvakin :) Sairastettiin kotona siis, eikä ollut mikään kova tauti kenellekään, ei edes vauvalle.[/QUOTE]

Se on kuule paljon lapsesta kiinni.
ja olen tyytyväinen että soitin ja tultiin osastolle katsottavaksi tänne myös jäädään ainakin toviksi.
kuume kuitenkin 38 luokkaa jostain syystä selvitellään miksi.
ulkona ei olla kuitenkaan liikuskeltu vaan poika ollut kotosalla hoitajan kanssa että mistä johtunee ja mikä pöpö vaivailee.
 
Blue
Se on kuule paljon lapsesta kiinni.
ja olen tyytyväinen että soitin ja tultiin osastolle katsottavaksi tänne myös jäädään ainakin toviksi.
kuume kuitenkin 38 luokkaa jostain syystä selvitellään miksi.
ulkona ei olla kuitenkaan liikuskeltu vaan poika ollut kotosalla hoitajan kanssa että mistä johtunee ja mikä pöpö vaivailee.
Pikaista toipumista! :hug:
 

Yhteistyössä