ARGH, kuka tahansa sukuhautaan

  • Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
Otin selvää hautaamisesta, koska meillä on sukuahauta. Nyt meitä on neljä sisarusta hengissä ja kuulemma sukuhautaan voidaan laittaa esim. sisareni ensimmäinen aviomies, toinen aviomies, kolmas aviomies - siis meidän sukuhautaan! Minä ja mieheni luulimme, että vain jos sisareni kuolisi ensin ja hänet tietenkin haudattaisiin sukuhautaan, kuolinhetkellä elänyt, uuteen suhteeseen menemätön puoliso pääsisi hautaan. Mieheni mielestä heidän, siis siskon ja miehen pitäisi ostaa oma hautapaikka. - Mieheni ei halua ko. sukuhautaan enkä minäkään, kun tuolla tavalla pakosti haudataan kaiken maailman urpoja sinne.

Onko se ihan totta niin, että sukuhautaan pääsee tosta vaan??
 
"vieras"
No jonkun pitäisi ensin vaatia pääsyä sukuhautaan, kun vainajalle hautapaikkaa etsitään, ja tuskinpa ne lähiomaiset vaatii hautaamista ex- vaimon sukuhautaan, jos edes sellaisesta tietävät.
 
"mä"
[QUOTE="vieras";22385947]No jonkun pitäisi ensin vaatia pääsyä sukuhautaan, kun vainajalle hautapaikkaa etsitään, ja tuskinpa ne lähiomaiset vaatii hautaamista ex- vaimon sukuhautaan, jos edes sellaisesta tietävät.[/QUOTE]


Mä ajattelen sitä, että sukuhautaan hirveästi eläessään hinkunut siskon mies tuupataan sukuhautaan, mutta siskohan voi mennä uusiin naimisiin, niin onhan se ihan hullua, että sitten se uusi mies tietysti haudataan sukuhautaan, niin mitähän mun sisko mahtaa ajatella. Musta on hullua, että haudataan se puoliso - eikä niin, että ensin hautapaikkaan verisukulaisuuden kautta kuuluva ja myöhemmin hänen leskensä, edellyttäen, ettei leski ole mennyt naimisiin.
 
ap.
[QUOTE="vieras";22386098]Kuka sitä miestä nyt sitten sinne sukuhautaan on haluamassa, tuskin kukaan.[/QUOTE]


Sukuhautamme haltija on veljeni. Huom.: Haltijuudesta olisi pitänyt sopia meidän sisarusten kesken, mutta minulle vain ilmoitettiin, että veli on se haltija ja hoksasin juuri miksi: veljellä on naisystävä, he eivät asu yhdessä eivätkä ole kihloissa. Vanhempi siskoni, jonka mies hinkuu sukuhautaan pisti veljeni haltijaksi, että se veljen naisystäväkin saadaan tuupattua ko. hautaan. - Muutenhan asialla ei ole tuon taivaallista merkitystä, mutta minulle sillä haudalla on tunnearvoa. Lapsena kävin usein mummon haudalla. No, minut sirotellaan yhteislehtoon eikä nimeni tule minnekään. - Poikamme saattaa meitä vanhempia kaivata, mutta ei ole sitten paikkaa, missä käydä. Harmittaa, vaikka pikku juttu onkin.
 
"vieras"
Sukuhautamme haltija on veljeni. Huom.: Haltijuudesta olisi pitänyt sopia meidän sisarusten kesken, mutta minulle vain ilmoitettiin, että veli on se haltija ja hoksasin juuri miksi: veljellä on naisystävä, he eivät asu yhdessä eivätkä ole kihloissa. Vanhempi siskoni, jonka mies hinkuu sukuhautaan pisti veljeni haltijaksi, että se veljen naisystäväkin saadaan tuupattua ko. hautaan. - Muutenhan asialla ei ole tuon taivaallista merkitystä, mutta minulle sillä haudalla on tunnearvoa. Lapsena kävin usein mummon haudalla. No, minut sirotellaan yhteislehtoon eikä nimeni tule minnekään. - Poikamme saattaa meitä vanhempia kaivata, mutta ei ole sitten paikkaa, missä käydä. Harmittaa, vaikka pikku juttu onkin.
Oletkohan jotenkin vainoharhainen tms. Voithan hankkia oman haudan, jonka vierellä poikasi voi käydä. Olet kyllä aikamoinen marttyyri.
 
justjuu
no olipas pöyristyttävää lukea tuollaista tekstiä :O tapella nyt jostain hautapaikasta??? nauttikkaa elämästä nyt älkääkä vaivatko päätänne sillä että minne mut sit oikeen hauattaisiin....
 
[QUOTE="vieras";22386578]Mulla ei vissiin oon sitten arvot kunnossa, koska mulle on ihan yks ja sama minne kenenkin sukulaiseni ja ei-sukulaiseni ruumis kipataan, ruumishan se vaan on...[/QUOTE]

Harvempi näitä varmasti miettii, jaetaan paikat sitä mukaa kun täältä lähtö tulee
 
"huh"
siis kuka oikeasti haluaa eläessään miettiä hautapaikkaansa. todella masentavaa. Minä en ainakaan haluaisi meidän sukuhautaan. Siinä on sellainen 5 metrin valtava kivipaasi ja sukulaisia haudattu jostakin 1700-luvulta asti. Toivottavasti lapseni eivät edes harkitse moista, vaan ripottelevat minut jonnekin. Kannattaako tuollaisesta asiasta tapella?
 
J-t harmaana
Meillä on kanssa isän puolelta sukuhauta, ja nyt kun isä kuoli, musta tuli haudan haltija. Kun niitä papereita täyttelin, niin alko oikein ahdistamaan, kun siinä sai nyt jo ilmoittaa halustaan tulla haudatuksi tähän hautaan. En todellakaan halua tässä vaiheessa elämääni miettiä, minne minut ja mieheni mahdollisesti haudataan.....
 
"mä"
[QUOTE="huh";22386630]siis kuka oikeasti haluaa eläessään miettiä hautapaikkaansa. todella masentavaa. Minä en ainakaan haluaisi meidän sukuhautaan. Siinä on sellainen 5 metrin valtava kivipaasi ja sukulaisia haudattu jostakin 1700-luvulta asti. Toivottavasti lapseni eivät edes harkitse moista, vaan ripottelevat minut jonnekin. Kannattaako tuollaisesta asiasta tapella?[/QUOTE]

siis kuka oikeasti haluaa eläessään miettiä hautapaikkaansa
 
ap.
Meillä on kanssa isän puolelta sukuhauta, ja nyt kun isä kuoli, musta tuli haudan haltija. Kun niitä papereita täyttelin, niin alko oikein ahdistamaan, kun siinä sai nyt jo ilmoittaa halustaan tulla haudatuksi tähän hautaan. En todellakaan halua tässä vaiheessa elämääni miettiä, minne minut ja mieheni mahdollisesti haudataan.....
Ihanaa, etten ole sen helvetin paikan haltija!!! Eikä mun tartte ikinä siihen hautaan tunkeakaan :D
 
"vieras"
[QUOTE="mä";22386853]siis kuka oikeasti haluaa eläessään miettiä hautapaikkaansa[/QUOTE]

Kyllä mä haluaisin kertoa miten mut haudattais. Ei ole kuitenkaan vielä siitä puhetta ollut.
 
todella selvää ottanut
Meidän sukuhautamme haltuja on siihen ensiksi haudattu eli minun vaarini, joka kuoli neljäkymmenluvulla. Hautausoikeuksia on ruhtinaallisesti koko suvulle.
 

Yhteistyössä