Argh sormi paloi

***** Menee hermo , ku onnistuin polttamaan oikeen kaden keskisormen nyt tanaa ja pidin sita jo kylmassa vedessa, mut se vaan sarkee tai sattuu ihan kiitettavasti, mita sille nyt oikee voi tehda. Ei pysty nyt lahtee mihinkaa laakareihin. : s Kai se on haettava joku jaapakaste tahan.
 
Bebanthenia? Tai joku muu hoitava/viilentävä rasva. Palanut iho kuulemma paleltuu helposti, joten ole varovainen sen kylmän kanssa.
Mulla on ranteessa nätti rivi palovammoja, töissä tulee aina otettua lähikontaktia uunin kanssa :ashamed:
 
Voisko joku hakee sulle apteeksita palosalvaa?

Tiedän tuon kivun, poltin sulassa sokerissa itsenäisyyspäivänä sormeni.
Jouduin liottamaan sitä kylmässä 6 tuntia, ja otin myöskin 6 särkylääkettä :hug:
Kyllä se siitä sitten ajan kanssa, mutta varaa vaan paljon aikaa.

Lääkäriin ei tarvitse mennä.
 
:snotty:
Pidä vielä uudestaan siinä viileässä vedessä.
Apteekista saa sellasta viilentävää rasvaa jos pääset hakeen.

Mä poltin viimesillään ku olin raskaana niin mahani. :kieh: Tosi inhottavat arvet jäi.
 
Täällä keittiöalan ammattilainen ja ei mene viikkoakaan, etten polttaisi itseäni :headwall: Kämmenselässä nytkin n.10cm palovamma, kun tökkäsin käden kuuman uunin reunaan :whistle:
Mulle on sanottu, että palovammaan ei saisi laittaa rasvaa, mutten sitten tiedä, miksi. Itse olen uittanut kylmässä vedessä. Palanut kohta kimoilee ikävästi jonkin aikaa kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Täällä keittiöalan ammattilainen ja ei mene viikkoakaan, etten polttaisi itseäni :headwall: Kämmenselässä nytkin n.10cm palovamma, kun tökkäsin käden kuuman uunin reunaan :whistle:
Mulle on sanottu, että palovammaan ei saisi laittaa rasvaa, mutten sitten tiedä, miksi. Itse olen uittanut kylmässä vedessä. Palanut kohta kimoilee ikävästi jonkin aikaa kyllä.
Tai leipomon paistajana B) tai munkin paistajana.
 
Bebanthenia voisko laittaa tohon, se vahan punoittaa. :snotty: Vaikka nyt ei saiskaan laittaa? Ehka. Mut toi kylma vesi ei kauheesti auta ku ihan sekunnin.

Ma en tiia myydaanko taalla palosalvaa ja mika sen nimi ois englanniks.
 
Tai piparitalon tekijänä :LOL:
Ohut kangas vaan pakastevihannespussin ympäri ja teipillä käteen kiinni!!
Vaihda kun sulaa. Älä laita jäistä pussia pitkäksi aikaa ilma suojaa välissa, tulee vielä pakkasvamma....
 
Alkuperäinen kirjoittaja drakonia:
Bebanthenia voisko laittaa tohon, se vahan punoittaa. :snotty:

Ma en tiia myydaanko taalla palosalvaa ja mika sen nimi ois englanniks.
Mä laittaisin, jos ei ole rakkuloilla. Se helpottaa tosi nopeaan ja eikös siinä nimenomaan sanota että pienille palovammoille..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Alkuperäinen kirjoittaja drakonia:
Bebanthenia voisko laittaa tohon, se vahan punoittaa. :snotty:

Ma en tiia myydaanko taalla palosalvaa ja mika sen nimi ois englanniks.
Mä laittaisin, jos ei ole rakkuloilla. Se helpottaa tosi nopeaan ja eikös siinä nimenomaan sanota että pienille palovammoille..
Ei oo onneks rakkuloilla :) Ja kylla sanottiin et pieniin palovammoihin, hyva. Onneks sattu tata olemaan kotona :)

 
miina
aloe vera geeliä, puhdasta sellaista. se viilentää ja rauhoittaa. Rasvaa ei saisi laittaa siksi, että rasva pitää palovammassa kuumuuden sisällä, mikä pahentaa palovammaa, eli rasva vasta seuraavana päivänä, kun varmasti on lämpö kadonnut palovammasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja caysa:
Hei drakonia, onko sulla Aloe Veraa kotona? Se on hyvä palovammalle!

Sudocream tai Acriflavine cream on semmosia mitä oon nähnyt ainakin Englannissa, jompikumpi myös Dublinissa....
Uskoisin, ettei oo Aloe Veraa :|

Pitaaki kavasta tos apteekissa pikasesti, onneks on ihan lahella, jos sielta noita sais ja ehka ne osaa myos tietaa ku selitan, jos ei noi nimet tasmaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Mä pidän aina palanutta kohtaa jonkun tovin kylmässä vedessä ja sitten bebanthenia. On kyllä silti pirun kivuliaita ja ihanasti alkaa kirvelemään kuumassa saunassa tai suihkussa.
Auts, joo tuohon ei parane ees koskea ja kirvelee ilman mitaan :/
Onneks taalla ei paase saunaan ja suihkussaki kavin eilen ettei tarvi nyt aamulla menna :p

 
Apteekin tädit varmaan tietää mitä siihen vois laittaa, en meinaan tiedä mitä palosalva olisi englanniksi

Mulla sormeen tuli ihan kiitettävän kokoinen rakkula, joten ehkä et joudu kärsimään yhtä kauaa kuin minä
 

Yhteistyössä