Arvatkaa huviksenne kumpiko on järkevämpää? Ostaa lapselle oikeankokoinen puku vai pienentää sitä?

OMG
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja bll:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
en mä kyllä ymmärtäny vieläkään yhtään. mutta onnea vaan pienentämiseen!
en mäkään, miten sen voi pienentää joka paikasta sopivaks ja sitten se menis kuitenki vielä pidempään kun tavallisesti? huh
No sitten kun laps kasvaa niin päästetään taas saumoista, koska mitään ei ole leikattu pienentämisvaiheessa pois.
OMG
 
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
en tajuu enää mitään. Nyt mä ymmärrän aamuäree miks sä niitä persepanoi hehkutit aamusta :/
Ensinnäkään minä en hehkuta sen puolesta, opettelisit lukemaan ja ymmärtämään.
Älä nyt, kyl sä vähän ;)
Mä vain kerroin sen ällön tosiasian että persiiseen mahtuu, ei tuu pohja vastaan vaik olis miten holmesmainen molo miehellä.

Mun mielestä se on silti ällöä.
NI mut ku on paksu muna, ni ei se sinne mee, mutsä et usko.
Jos mä en olis hieno nainen niin mä linkittäisin sulle heti muutaman 'luontodokumentin' :whistle:
Mut se on kielletty säännöissä....

Tai voithan sä opiskella netistä itsekin, mitä kaikkee sinne mahtuukaan :D
 
jii
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
en tajuu enää mitään. Nyt mä ymmärrän aamuäree miks sä niitä persepanoi hehkutit aamusta :/
Ensinnäkään minä en hehkuta sen puolesta, opettelisit lukemaan ja ymmärtämään.
Älä nyt, kyl sä vähän ;)
Mä vain kerroin sen ällön tosiasian että persiiseen mahtuu, ei tuu pohja vastaan vaik olis miten holmesmainen molo miehellä.

Mun mielestä se on silti ällöä.
NI mut ku on paksu muna, ni ei se sinne mee, mutsä et usko.
Jos mä en olis hieno nainen niin mä linkittäisin sulle heti muutaman 'luontodokumentin' :whistle:
Mut se on kielletty säännöissä....

Tai voithan sä opiskella netistä itsekin, mitä kaikkee sinne mahtuukaan :D
en mä uskalla, voip tulla mato koneeseen :) mut hyviä ompeluita ja.. :D joo, joo, sä et pidä niistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Oisit hakenu kaupasta samanlaisen pienemmän puvun ja laittanut ison puvun talteen.
Sopiva maksu äidiltä ja kun tulee ensi vuonna suurennuttamaan, oisit kaivanu ison puvun kaapista ja laskuttanu uusiksi suurentamisesta. Sitte pikkupuku pesulan kautta myyntiin.
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hjalmarska:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Oisit hakenu kaupasta samanlaisen pienemmän puvun ja laittanut ison puvun talteen.
Sopiva maksu äidiltä ja kun tulee ensi vuonna suurennuttamaan, oisit kaivanu ison puvun kaapista ja laskuttanu uusiksi suurentamisesta. Sitte pikkupuku pesulan kautta myyntiin.
:D
Ei aivan huono idea :D



No joo. Kyllä mä sen saan tehtyä mutta jotenkin tuntuu että turhaa työtä. Mutta minähän siitä maksun saan- sit siitä suurentamisestakin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Hjalmarska:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Oisit hakenu kaupasta samanlaisen pienemmän puvun ja laittanut ison puvun talteen.
Sopiva maksu äidiltä ja kun tulee ensi vuonna suurennuttamaan, oisit kaivanu ison puvun kaapista ja laskuttanu uusiksi suurentamisesta. Sitte pikkupuku pesulan kautta myyntiin.
:D
Ei aivan huono idea :D



No joo. Kyllä mä sen saan tehtyä mutta jotenkin tuntuu että turhaa työtä. Mutta minähän siitä maksun saan- sit siitä suurentamisestakin :D
Mä olen utelias näkemään sen puvun suurennuttamisen jälkeenkin.
Eikö siinä näy ompeleiden jäljet, taitokset ja sitte se helma, jota on lyhennetty leikkaamalla? :eek:
 
Siis tottahan mä sen helman ompelen... mutta sitä ei sitten saa enää kovin paljoa pidennettyä.

Ompeleitten jäljet ja taitokset jää helposti näkyviin, sitä enemmän mitä runsaammalla kädellä pukua prässää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hjalmarska:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Siis tottahan mä sen helman ompelen... mutta sitä ei sitten saa enää kovin paljoa pidennettyä.

Tajusin kyllä, en luullut, että leikkaat vain. Vaan just tuota mietin, että eihän sitä saa suurennettua entiselleen millään?
Ei ihan entiselleen. Puvun takki jätetään nyt hiukan pitkäksi, mutta ei ihan polvimalliin kuitenkaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Hjalmarska:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Oisit hakenu kaupasta samanlaisen pienemmän puvun ja laittanut ison puvun talteen.
Sopiva maksu äidiltä ja kun tulee ensi vuonna suurennuttamaan, oisit kaivanu ison puvun kaapista ja laskuttanu uusiksi suurentamisesta. Sitte pikkupuku pesulan kautta myyntiin.
:D
Ei aivan huono idea :D



No joo. Kyllä mä sen saan tehtyä mutta jotenkin tuntuu että turhaa työtä. Mutta minähän siitä maksun saan- sit siitä suurentamisestakin :D
Niin mut muista mainita et suurentaminen maksaa erikseen..
 
Täh, ei kait kaikkea ole pakko tehdä, mitä pyydetään :eek: Millainen haalari kyseessä? Jos kosteussuojattu, niin vesihän pääsee jokaisesta neulanpistosta läpi. Jos taas tuulipuku, niin a) jää reijät näkyviin b) ei se haalari kestä kuitenkaan seuraavaan kesään tuon kokoisilla lapsilla. Ehkä jostain farkusta/vastaavasta tehdystä puvusta ymmärtäisin kasvunvaran jättäminen, mutta paksusta kankaasta ei sivusaumoja ainakaan saa talteen, ilman, että ne painaisi ikävästi käyttäjää :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja anve:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Hjalmarska:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Oisit hakenu kaupasta samanlaisen pienemmän puvun ja laittanut ison puvun talteen.
Sopiva maksu äidiltä ja kun tulee ensi vuonna suurennuttamaan, oisit kaivanu ison puvun kaapista ja laskuttanu uusiksi suurentamisesta. Sitte pikkupuku pesulan kautta myyntiin.
:D
Ei aivan huono idea :D



No joo. Kyllä mä sen saan tehtyä mutta jotenkin tuntuu että turhaa työtä. Mutta minähän siitä maksun saan- sit siitä suurentamisestakin :D
Niin mut muista mainita et suurentaminen maksaa erikseen..
Juu, kyllä asiakas sen tietää. Mutta eipä tässä paljoa säästöä tule- sama jos ostais suosista joka vuosi oikeankokoisen puvun.
Vaikkakin sitä sit tulis ehkä pidettyä vaan sen kerran per vuosi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Täh, ei kait kaikkea ole pakko tehdä, mitä pyydetään :eek: Millainen haalari kyseessä? Jos kosteussuojattu, niin vesihän pääsee jokaisesta neulanpistosta läpi. Jos taas tuulipuku, niin a) jää reijät näkyviin b) ei se haalari kestä kuitenkaan seuraavaan kesään tuon kokoisilla lapsilla. Ehkä jostain farkusta/vastaavasta tehdystä puvusta ymmärtäisin kasvunvaran jättäminen, mutta paksusta kankaasta ei sivusaumoja ainakaan saa talteen, ilman, että ne painaisi ikävästi käyttäjää :/
Juhlapuku- puvuntakki ja suorat housut.

Elääkseni mä tätä teen :D En mä haalaria olisi suostunut edes harkitsemaan.
 

Yhteistyössä