Asia jota aina toisinaan ihmettelen...

Pix
Tämä napattu tuolta toisaalta...

Alkuperäinen kirjoittaja kestot käytössä:
vaipoilla on kuitenkin hyvä jälleenmyyntiarvo. Mee kattomaan kestovaippayhdistyksen sivuilta....
Että on ihan kamalaa ja epähygieenistä tmv, ostaa kirppikseltä, huuto.netistä jne lasten vähän aikaa käytettyjä pikkuhousuja, mutta ei sitten vaippoja....
Vaikka vaipat on "useammassa liemessä uitettuja" ihan joka merkityksessä :D
 
justina
No mä oon kyllä aatellu.Jos olis kestov.tturättejä menkkoihin, kai niitäki sitte sais kirppikseltä. Luulempa vaan että siinä tulis joka mamman ekologisuudelle piste..
 
Kestovaippoja pestään vähän erilailla kun tavallisia vaatteita ;) Mie pesen yleensä 60 asteessa, mutta välillä "desinfioin" 90 asteessa. Näin on pakko tehdä, koska muuten vaipat alkaa haista (haju=bakteereja). Huuhtelussa voi käyttää etikkaa tai teepuuöljyä, jotka myös desinfioi ja näin pitävät hajut poissa. Vaipat on siis hygieenisiä, eihän niitä muuten käyttäisi omallakaan lapsella :eek: :x

Alkuperäinen kirjoittaja justina:
No mä oon kyllä aatellu.Jos olis kestov.tturättejä menkkoihin, kai niitäki sitte sais kirppikseltä. Luulempa vaan että siinä tulis joka mamman ekologisuudelle piste..
Kestorättejä on olemassa :wave: Kovasti olen itsellenikin harkinnut, kun lapsellakin käytän kestoja. Kokeilusatsin ajattelin ostaa huuto.netistä, eikä niissä miusta ole mitään ällöttävää.
 
vieras
Ihan tuota samaa olen miettin monet kerrat.. ei mene jakeluun.. (no, en kyllä ole ostan käytettynä edes kestoja, saati alushousuja.. eiku alushousuja oli vauvana, mutta ne oli vaipan päälle.. )
 

Yhteistyössä