Asioita joita ei kannata sanoa vaimolle?

  • Viestiketjun aloittaja Isi
  • Ensimmäinen viesti
Isi
Vaimolla oli sitten se aika kuukaudesta kun olimme rakentamassa puolitoistavuotiaan penskan kanssa tyynymajaa lastenhuoneeseen. Olin jo pohjatyönä ehtinyt kiusata omaa känkkäränkkääni hänen (varsin suloisesta) ärtyisyydestään, mutta kamelin selän katkaisi kuningasideani kutsua tuoretta majaamme (joka oli muuten oikeasti tosi iso ja hieno, peittokatto ja kaikki) kuukautissuojaksi :)

Onkos teillä muistissa vastaavia juttuja, joita ei pidä (tai olisi pitänyt :) sanoa vaimolle?
 
Miksi se tosta äksyynty?

Mulle pahimmat kommentit liittyy ruokaan tai leivonnaisiin, joita olen vaivalla väsännyt, mutta jollain tapaa "mokannut".

Viimeksi muistan kuitenkin suuttuneeni, kun mies sanoi minun vasta tilaamaani äitiystunikaa "mummomaiseksi" tai jotain sinnepäin. Kele... se maksoi vissiin viiskymppiä ja oli mielestäni ihan muodikas ruskea paita opettajalle töihin. Muutoinkin kinkkistä ostaa mammavaatteita, kun olen melko pienikokoinen, mutta massu ei mahdu ihan kaikkiin tavan paitoihin :(
 
Riippuu tilanteesta. Sitä ei voi etukäteen tietää, mikä sillä kertaa katkaisee kamelin selän..

Vinkki: Tietoista ärsytystä kannattaa välttää, jos tietää että vaimolla pahat PMS- tai kuukautiskiukut yleisiä.. :flower:
 
"Näytät hyvältä etenkin näin pimeessä". :headwall:
Sit mies heittää aina leikillään, että on siussa munaa. No tulipa yks päivä vieraita niin poika tälle mies vieraalle selittämään "meidän äitissä on enemmän munaa, kun sinussa yhteensä".

Puhuin tuossa yksi ilta iän tuomista muutoksista kropassani. Mies siihen, että elä nyt stressaa vanhaltahan kaikki tuossa iässä näyttää... Se oli puhdas vahinko, mutta kun sattu olemaan se aika kuukaudesta nii vähän tuli närästys. Meiän mies laskee usein noita sammakoita mut se johtuu kuulemma siitä, että puhun nii paljon, ettei se jaksa kuunnella ja vastaa sitten jotain vaan sinne päin.
 
Sagwa harmaana
Vaimo ollessa raskauden viimeisellä kolmanneksella, EI kannata vaimon perässä kävellessään tokaista, että "Hei, NYT sun takapuoli ON muuten levinnyt". Siitä ei ilman itkupotkuraivareita selvitä. Selitykset, että aiemmin tähän mennessä raskautta ei ole takaapäin näkynyt mitään, on ihan vaan syvemmälle juoksuhiekkaan menemistä.
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa harmaana:
Vaimo ollessa raskauden viimeisellä kolmanneksella, EI kannata vaimon perässä kävellessään tokaista, että "Hei, NYT sun takapuoli ON muuten levinnyt". Siitä ei ilman itkupotkuraivareita selvitä. Selitykset, että aiemmin tähän mennessä raskautta ei ole takaapäin näkynyt mitään, on ihan vaan syvemmälle juoksuhiekkaan menemistä.
No mä en kyllä ole vetänyt hernettä nenuun tästä. Tottakai se on levinny.
 
Sagwa harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa harmaana:
Vaimo ollessa raskauden viimeisellä kolmanneksella, EI kannata vaimon perässä kävellessään tokaista, että "Hei, NYT sun takapuoli ON muuten levinnyt". Siitä ei ilman itkupotkuraivareita selvitä. Selitykset, että aiemmin tähän mennessä raskautta ei ole takaapäin näkynyt mitään, on ihan vaan syvemmälle juoksuhiekkaan menemistä.
No mä en kyllä ole vetänyt hernettä nenuun tästä. Tottakai se on levinny.
Niin, eikö olekin kiva, että ollaan erilaisia mutta kumpikaan ei ole sen enempää väärässä tai oikeassa? En mä kaipaa mitään kommentteja leviämisistäni, totta hiivatissa mä nyt sen itsekin tunnen ja näen.
 
no ilman kuukautisisakin vähän loukkaannun,kun mieheni arvostelee pukeutumistani. näin monen kotiäiti vuoden jälkeen,mulla ei hirveästi ole mitään "baarikamppeita" ja viimeks ku olin lähössä ulos,ni ukko sano et näytät enempi siltä ku olisit kirjastoon menossa... ja jouluna,ku olin muka ostanut hienon tunikan,ni ukko sano että näytän ihan pikkutytöltä...
 
viima80
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Riippuu tilanteesta. Sitä ei voi etukäteen tietää, mikä sillä kertaa katkaisee kamelin selän..

Vinkki: Tietoista ärsytystä kannattaa välttää, jos tietää että vaimolla pahat PMS- tai kuukautiskiukut yleisiä.. :flower:
mieheni sai tuta tämän eilen. mulla on todella harvoin kipuja mutta eilen melkein konttasin kotiin. kerroin kullalle olotilani niin hän tokaisi et 'eikö pieni ole saanut tarpeeksi seksiä?' joo, yleensä seksi auttaa tähän kipuun mutta eilen kommentti ei ollut ihan kohdallaan... taisin muutaman ärräpään päästää ja selvensin että olo on kuin joku repisi sisuskaluja lihakoukulla ulos.
 
Exän kanssa joskus pimeällä keskiajalla katseltiin jotain luonto-ohjelmaa jossa oli joitain lintuja jotka teki jotain omituista. No exä ääneen tuumasi että "onko noi linnut vähän tyhmiä". Minä nokkelasti siihen että "kyllä puluseni".

Yksi hauska juttu sattui kaverilleni. Äijäthän keskenään heittää äijäläppää ja kerran oli pinnalla slogani "ei ne oo hääppöisiä muittenkaan muijat". Tällä siis viitattiin hieman normaalia rumempaan naiseen.
No, kaveri sitten kerran käveli eukkonsa kanssa käsi kädessä ja vahingossa tuon sloganin lipsautti jostain vastaantulijasta.

 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Exän kanssa joskus pimeällä keskiajalla katseltiin jotain luonto-ohjelmaa jossa oli joitain lintuja jotka teki jotain omituista. No exä ääneen tuumasi että "onko noi linnut vähän tyhmiä". Minä nokkelasti siihen että "kyllä puluseni".

Yksi hauska juttu sattui kaverilleni. Äijäthän keskenään heittää äijäläppää ja kerran oli pinnalla slogani "ei ne oo hääppöisiä muittenkaan muijat". Tällä siis viitattiin hieman normaalia rumempaan naiseen.
No, kaveri sitten kerran käveli eukkonsa kanssa käsi kädessä ja vahingossa tuon sloganin lipsautti jostain vastaantulijasta.
:LOL: :LOL:

Minä olisi revennyt naurusta. :LOL:
 
"Meidän äitin pullat on kyllä parempia..." kannattaa jättää sanomatta. Ukkokulta laukaisi tän kommentin ehkä kymmenen vuotta sitten ja ei sen koommin ole sitä tiettyä leivonnaista saanut. Jostain anoppikin oli saanut tiedon poikansa hienotunteisesta kommentista ja on sittemmin kuulemma voivotellut että "mitähän sitä leipoisi kun tulevat kylään ja niitä pullia kun en voi tehdä ettei tule hankalaa tilannetta"...
Että ei saa sitten kyseisiä pumpermumsseja ukko enää mistään. :D
 
mulle
ei tarvi tuulla kertoon että jyysti yhtä tai useampaa naikkosta edellisyönä. en välitä tietää, hekumoikoon yksin jälkimainingeista. tai että miltä hänen pierunsa haisevat asteikolla 0-10. ei kiinnosta. tai en kaipaa ilmoitusta kun mies menee paskalle. enkä halua tietää kun mies tulee paskalta kuin pahalle haisee ja tietoa siitä ettei hän suihkauttanut raikastinta.
 
Mulle yksi tuttava mies sanoi aikoinaan että minusta ei sellaista näe kun se aika kuukaudesta.
Sanoi että yleensä naisista tietää,muttei minusta.
Eipä tuo juurikaan muuta eli en suutu sen enempää silloin kuin muunakaan aikana.
Enkä oikeastaan tiedä mitään erityistä aihetta muutenkaan mistä voisin pillastua sen kummemin.
Olen pitkävihainen,mutta suuttumiskynnys on erityisen korkea.
 

Yhteistyössä