asuntolaina + luottotiedoton aviomies

  • Viestiketjun aloittaja uhhi
  • Ensimmäinen viesti
uhhi
miten tollanen yhtälö? haluaisin ottaa lainaa mutta aviomieheni on tuhonnut luottotietonsa joskus nuorempana. mahtavatko myöntää?

ja siis itselleni sen lainan hakisin. mies ei myöskään ole suorittanut armeijaa :(

onpas kiva....
 
"vieras"
Pankissa tuskin kysyvät armeijan suorittamisesta. Luottotiedot ei kai välttämättä ole este lainan saamiselle, riippuu pankista. Tietysti katsovat onko mies hoitanut asiat kuntoon ja kuinka vanhoja merkinnät ovat ja miten paljon niitä on. Jos yksin haet lainaa, täytyy sinun tulosi todennäköisesti yksin riittää lainojen maksuun.
 
[QUOTE="vieras";25119505]Pankissa tuskin kysyvät armeijan suorittamisesta. Luottotiedot ei kai välttämättä ole este lainan saamiselle, riippuu pankista.[/QUOTE]
Täh? Että luottotiedot eivät ole este lainan saamiselle? No kyllä varmasti on!
Jos luottohäiriö on vanhentunut niin silloinhan luottohäiriömerkintää ei ole mutta kyllä "päällä oleva" merkintä estää asuntolainan saannin melko varmasti.
Ja tuota asepalveluksen suorittamista kysyvät lähes kaikki lainahakemukset.
 
Miten muuten toi asepalvelus vaikuttaa lainansaamiseen? :ashamed:
ja kyllä voi saada toinen puoliso nimiinsä pelkästään lainan vaikka toisella ei ois luottotietoja (ja tähän se palstan vakiosanonta varmatieto :cool: )
 
"vieras"
Miten muuten toi asepalvelus vaikuttaa lainansaamiseen? :ashamed:
ja kyllä voi saada toinen puoliso nimiinsä pelkästään lainan vaikka toisella ei ois luottotietoja (ja tähän se palstan vakiosanonta varmatieto :cool: )
Pankit katsovat, että varusmiespalvelun aikaisella päivärahatulolla ei voi maksaa korkoja, eikä lyhennyksiä. Se ei siis estä välttämättä lainansaantia, mutta on yksi mahdollisesti vaikuttava tekijä lainan käsittelyssä.
 
Eikös luottohäiriöt nollaannu viidessä vuodessa, jos on hoitanu asiansa. Herää siis kysymys, kuinka nuoruudessa on rällännyt ja eikö voi odottaa paria vuotta lainan ottamiseen, jos siitä on todellakin niin kauan jo.

Toki jos otat lainan yksin, mutta sinun tulojen tulee riittää sitten lainan maksuun. Ilmeisesti eivät riitä, kun tätä kysyt?
 
velkaneuvoja
Ettei miehesi nyt juksaa?
Jos luottotiedot on menneet nuorempana, niin ei sillä tähän päivään ole mitään merkitystä. Ei se mikään elinkautinen ole. Eli mikäli luottotiedot miehelläsi ei ole kunnossa, niin kyse on tuoreemmista tapahtumista. Luottotiedot kun palautuvat kuntoon, kun velat on hoidettu ja aikaa kulunut 2v.
 
aapp
noh, 30 päivä on neuvottelu. kai sen sitten saa tietää.

ärsyttää vaan suunnattomasti kun toi mies on pilannut omat asiansa, ja nyt se on sitten myös minun ja lasten ongelma... no, itseppä olen tieni valinnut. Ja olenhan saanut kuitenkin jotain järkeä miehen päähän..

haluaisin vaan niin kovasti saada sen oman kodin. :( 3kk päästä minulla on vakituinen työpaikka.
 
"vieras"
No meillä on niin että laina on vain miehen nimisssä ja luonnollisesti mies yksin omistaa talon.
En minä ole ollut edes mukana pankissa kun mies on lainan itselleen neuvotellut eikä siellä siis olla myöskään minun tuloista/menoista/luottotiedoista keskusteltu.
Tietysti miehen tulot on ainoastaan otettu huomioon, joten niin se ei onnistu että luottotiedottoman puolison palkkatulot huomioitaisiin lainan määrässä tms. vaan mieheni on yksin tuosta lainasta vastuussa.
 
pankkivirkailija
Ei todallakaan myönnetä asuntolainaa luottotiedottomalle. Sinulle voidaan myöntää varmaankin mutta tulojesi määrä vaikuttaa tottakai lainan määrään. Ja ymmärthän myös että asunnon on silloin hyvä olla vain sinun nimissäsi.
 
aapp
Eikös luottohäiriöt nollaannu viidessä vuodessa, jos on hoitanu asiansa. Herää siis kysymys, kuinka nuoruudessa on rällännyt ja eikö voi odottaa paria vuotta lainan ottamiseen, jos siitä on todellakin niin kauan jo.

Toki jos otat lainan yksin, mutta sinun tulojen tulee riittää sitten lainan maksuun. Ilmeisesti eivät riitä, kun tätä kysyt?
kyllä riittäisi, mutta en tiennyt saanko edes lainaa kun olen naimisissa luottotiedottoman kanssa. ja kyllä tuo mies nyt maksaisi myös, ei vaan olisi lainan ottaja
 
kyllä riittäisi, mutta en tiennyt saanko edes lainaa kun olen naimisissa luottotiedottoman kanssa. ja kyllä tuo mies nyt maksaisi myös, ei vaan olisi lainan ottaja
:D No ei sitä sun virheeksi katsota. Jos pystyt yksin maksamaan ja talo on sun, niin ei siinä pitäis olla mitään estettä.
Siinä vain on toinen sitten vähän heikoilla kantimilla, jos osallistuu lainan maksuun, mutta laina ja talo on vaan sun nimissä. Mahdollisessa erossa ei saa mitään...
 
"Annu"
Mun mies sai asuntolainan, vaikka oli merkintöjä 4 kpl. Velat oli kuitenkin hoidettu.
Laina oli n. 100 000 € eli varmaan aika pieni kun vertaa monen muun asuntolainoihin, mutta siis sai lainan luottotietomerkinnöistä huolimatta. Ja siis yksin otti lainan.
 
Kaverilla on luottotiedot mennet & on asuntolaina. Laina on miehen nimissä, asunto molempien nimissä, kaverin tulot otettiin silti huomioon lainaa hakiessa (ainakin osittain) koska laskivat miten perheen tulot riittävät elämiseen jos miehen palkasta lyhennetään lainaa sen ja sen verran kuussa. Tai noin asia mulle ainakin selitettiin.
 
"Xxxx"
noh, 30 päivä on neuvottelu. kai sen sitten saa tietää.

ärsyttää vaan suunnattomasti kun toi mies on pilannut omat asiansa, ja nyt se on sitten myös minun ja lasten ongelma... no, itseppä olen tieni valinnut. Ja olenhan saanut kuitenkin jotain järkeä miehen päähän..

haluaisin vaan niin kovasti saada sen oman kodin. :( 3kk päästä minulla on vakituinen työpaikka.
Eli oot koeajalla... Kannattaa oikeasti odotella haaveidenkin kanssa sinne asti että todella oot vakituinen. Onko miehelläsi mitään suunnitelmaa armeijan hoitamiseksi? Entä käykö töissä.? Oikeasti herättää epäilyjä tuo luottotiedottomuus ja armeijan käymättömyys.
 
Hitto mitä porukkaa. :D Tottakai luottotiedoilla on merkitystä lainansaannille. Luottotiedoton ei saa asuntolainaa - luottotiedoton = ei luottoa takaisinmaksusta. Asunnon toki voi omistaa, mutta laina pitää olla jonkun muun nimissä. Asepalveluksen suorittamista kysytään, mutta käsittääkseni sillä ei ole merkitystä miten sen on suorittanut kunhan on suorittanut.
 
Asepalveluksen suorittamista kysytään, mutta käsittääkseni sillä ei ole merkitystä miten sen on suorittanut kunhan on suorittanut.
Meillä ei haitannut edes se, että miehellä on armeija käymättä. Tilanne tosin siinä mielessä eri, koska mies ei ole asevelvollinen Suomessa. Mutta kyllä sitä silti kysyttiin kun asuntolainaa kyselimme, merkitystä asialla ei vaan ollut :)
 
Hitto mitä porukkaa. :D Tottakai luottotiedoilla on merkitystä lainansaannille. Luottotiedoton ei saa asuntolainaa - luottotiedoton = ei luottoa takaisinmaksusta. Asunnon toki voi omistaa, mutta laina pitää olla jonkun muun nimissä. Asepalveluksen suorittamista kysytään, mutta käsittääkseni sillä ei ole merkitystä miten sen on suorittanut kunhan on suorittanut.
Meillä se on toistepäin että minä olen se jolla ei ole luottotietoja (osan kerkesin maksellakkin jo töissä ollessani) ja mies haki lainaa täysin yksin omiin nimiinsä.

Nordeasta ei annettu mutta eräästä toisesta pankista annettiin laina täysin miehen nimiin ja olisi annettu paljon isompi mitä haluttiin (kuukausi eriksi vastikkeen kanssa kun tulee huomattavasti pienempi kuin vuokra joten jos selviää nykyvuokrasta niin selviää sitä lainasta ja vastikkeestakin).

Ja meillä ei ollut säästöjä (tai oli mutta niitä ei tarvinnut käyttää) ja eikä ollut ketään takaamassa että kyllä se vaan onnistuu.

(ja jos joku vinoilee harmaa luottotiedoista niin itte ne oon kussu nuorena ja epävakaan tilanteen takia mutta aina makselen kun töissä olen )
 

Yhteistyössä