atarax? onko teidän taaperolle tarjottu allergiareaktioon tätä?

miksi sanot kamalaksi myrkyksi? toki on väsyttävä, mutta tehokas allergisiin reaktioihin, ja mun havaintojen mukaan käytössä lähes "kaikilla" allergisilla lapsilla. meillä ei mutten tyttö ole vielä koskaan simahtanut ataraxin annon jälkeen, eli tuo väsyttävyyskin on aika lapsikohtaista.
 
Ei allergiaan, mutta pyysin reseptin vesirokon aikaan. Meillä ei kyllä väsyttänyt erikoisemmin. Minä myös ihmettelen, mistä myrkky käsitys?? Vahva lääkehän se on, mutta meille lääkäri sanoi sitä voivan käyttää mihin tahansa voimakkaaseen kutinaan. Kun pullosta ei roko aikana paljoakaan kulunut, voi käyttää kesällä esim. puremiin, jos tarvetta.
 
Tuo kamala myrkky taitaa olla suhteellinen käsite. Vanha ja hyväksi havaittu lääke se on. Jotkut syövät sitä esim. raskaudenkin aikaan, toisin kuin jotain uudempia allergialääkkeitä. Joillain tosi vaikeasti allergisilla se on ihan jatkuvassa käytössä.
 
Olen itse syönyt Ataraxia pahan atooppisen ihon kutinaan, ja täytyy kyllä sanoa että KAUHISTUTTAA ajatus laittaa sitä "myrkkyä" pieneen ihmiseen. Toki vaikutukset ovat aina ihmiskohtaisia, mutta minulla yksi tabletti/päivä veti täyden pöhnän päälle enkä oikein herännyt kunnolla koko päivänä. En suostu sitä itse enää syömään vaikka mikä olisi enkä ikimaailmassa antaisi lapselle, joten ymmärrän täysin jos joku sitä sanoo myrkyksi... :/
 
En usko, että kukaan huvikseen lastaan lääkitsee. Joskus on vaan tilanteita, joissa lääkitseminen on väistämätöntä. Tuo väsyttäminen taitaa olla myös aika yksilöllistä, minulla ei se väsyttävä vaikutus tunnu. Ei se kutinakaan kivaa ole :/
 
mä olin ainakin tyytyväinen että poika sai tuota lääkettä sairaalassa allergiseen reaktioon ja vielä kortisonia päälle. Kuten NallePuh82 kirjoittikin niin tosiaan on tilanteita joissa on valmis mihin vain kunhan saadaan muksu ennalleen.
 
Meillä lääkräi määräsi ataraxia atooppiselle tytölle,ikää hänellä oli silloin 2,5v. Ilman sitä ei ois sitä talvea pärjätty, kun tytöllä oli iho tosi huonona,nyt siitä on jo 2v aikaa. Viime talvena ei juuri tarvinnu ja tänä talvenakaan ei oo tarvinnu toiseksi antaa! Annan vain tarpeeseen lääkettä!
 
Me annettiin pojalle (1v2kk) Ataraxia pahan koira-allergian takia. Päivähoitopaikassa oli koira, ja saman tien ei saatu uutta hoitopaikkaa. Lääke ei poikaa väsyttänyt, mutta kutina loppui. Sen jälkeen ei lääkettä ole tarvinnut antaa. Atooppisen ihon kutinaan ollaan annettu Aerius-merkkistä antihistamiinia. En tiedä onko parempi/huonompi kuin Atarax, mutta mitään oireita ei ole tullut, ja kutina loppunut.
 

Yhteistyössä