Atoopikot ja muut alllergiset iho-oireilijat

  • Viestiketjun aloittaja "Apari"
  • Ensimmäinen viesti
"Apari"
Mulla on ollut muutaman viikon kasvoissa suun ympäristössä pahempaa ihottumaa kuin koskaan. Nyt viikon verran se on ollut jopa haavaista, erittävää, tosi kutiavaa ja kirvelevää. Onkohan nyt kyse pahentuneesta atopiasta vai jostain muusta? Mikään asva ei tunnu auttavan, eikä käsikauppa antihistamiinit.

Apuvah!

Jos ei ala helpottaa, ensi viikolla yritän päästä arvauskeskuslääkärille.
 
"Vitsku"
Itsekin huomasin juuri ilmojen kylmettyä, että sormien välit ovat kuivuneet.

Kun aloitin d-vitamiinin käytön 100 mikroa/päivä, niin talvisin tullut ihottumaläiskä kasvoihin lähti eikä ole sen koommin palannut. Eli kehotan sinuakin aloittamaan d-vitamiinin reippaalla annoksella. Pienempi annos ei tehoa mihinkään.
 
Itse olen atoopikko ja ainut mistä olen oikeasti saanut apua iho-oireisiin on kookosöljy. Sisäisesti ja ulkoisesti käytettynä.
Vaihdoin muut paistorasvat luomu neitsyt kookosöljyyn ja hieron öljyä kerran päivässä noille ihoalueille, joilla ongelmia on. Viikossa hävisi ihottumat tyystin.
 
"vieras"
Veikkaan, että on suunympärysihottumaa (googleta). Kortisoni pahentaa sitä. Pitää myös vähentää kosmetiikan käyttöä, koska perusvoiteetkin voivat olla sitä aiheuttamassa.
 
dv
[QUOTE="vieras";26893540]Veikkaan, että on suunympärysihottumaa (googleta). Kortisoni pahentaa sitä. Pitää myös vähentää kosmetiikan käyttöä, koska perusvoiteetkin voivat olla sitä aiheuttamassa.[/QUOTE]

tämäkin on tapauskohtaista. minulla sitten taas suun ympäristön ja huulien ihottumaan on määrätty hydrokortisonia ja se toimii, MINULLA. Ihotautilääkäri osaa auttaa ongelmaan parhaiten. siispä suosittelen menemään sinne.

oletko varma ettet ole altistunut märkäruvelle?
 

Yhteistyössä