autoilijat, kysymys teille!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Olen lähdössä kaverin kanssa reissuun autolla ja mietin nyt paljonko on fiksua antaa bensarahoja. Matkalle tulee kilometrejä 450-500.
Itellä ei ole autoa, niin en yhtään tiedä mikä ois sopiva määrä ja kun jos kaverilta kysyn, niin se kuitenkin sanoo ettei ota mitään. Mut en mä ihan ilmankaan lähde. Onko 50e hyvä?
 
mhm
50e on aika paljon. Jos laskis, että auto kuluttaa 6l/100km niin tuolla matkalla menee bensaa n 30l. Ja jos bensa maksaa n 1.50/l niin koko reissun bensat ei ole kuin alle 50e ja eikös ne yleensä ole tapana jakaa... Toki autosta on muitakin kuluja...
 
Herra Majuri
OK laske niin, että auto kuluttaa bensiiniä n 8l/100 km ja bensalitran hinta on n. 1,45?

eli 500 km matkalla bensiiniä kuluu n. 40L

40*1,45=58

500km ajoon bensiiniä kului siis 58? edestä.
 
vb
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja tosiaan ois tarkotus etten ihan kaikkia bensoja minä yksin maksa,vaan jos puolet, tai vaikka reilut puolet. mut jospa tuo 50e sit riittäisi :)
30 - 40e riittäisi, 50e on jo reilusti. Itse en kaverilta varmaan edes huolisi niin paljon.
 
kinuski
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja tosiaan ois tarkotus etten ihan kaikkia bensoja minä yksin maksa,vaan jos puolet, tai vaikka reilut puolet. mut jospa tuo 50e sit riittäisi :)
No tuossa jo liikaakin. Me käytiin juhannuksena mökillä, kilometrejä yhteensä n. 1100km. Tankattiin yhteensä koko reissun aikana n. 80 eurolla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja tosiaan ois tarkotus etten ihan kaikkia bensoja minä yksin maksa,vaan jos puolet, tai vaikka reilut puolet. mut jospa tuo 50e sit riittäisi :)
Jos kaveri maksaa kaiken muun autoon liittyvät kustannukset, niin sä voit maksaa bensat.
 
ap
ajattelin kyllä vähintään sen 50e maksaa,sitä lähinnä et riittääkö se. mut ilmeisesti riittää. junalla tuo reissu tulis maksamaan reilut 80e, joten säästäähän tässä näin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ajattelin kyllä vähintään sen 50e maksaa,sitä lähinnä et riittääkö se. mut ilmeisesti riittää. junalla tuo reissu tulis maksamaan reilut 80e, joten säästäähän tässä näin.
80? kaverille bensarahaa ja pääset toisenkin kerran kyytiin:)
 

Yhteistyössä