auts, tv lupatarkastaja kävi.. hitto kun avasin oven

  • Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti
"Neith"
Peesi.


Tajuatko sinä ap persepää että sinunlaisten takia me muut maksetaan aina vaan järjettömämpiä maksuja.

Ja sinä olet vielä se nikki joka kehtas pitää itseään taannoin rehellisten veronmaksajien kuningattarena, voi jumalauta. |O
tuota tv lupa maksu on aivan turha ja perseestä, sillä ei rahoiteta kuin ylen paskoja ohjelmia ja ylisuuren henkilöstön kuluja. jo periaatteesta en maksa sitä, ja muutoinkin se summ aon niin älytön että sille ei ole mitään perusteluja.
digita omistaa ne tv verkot ja huoltavat niitä, eli edes se ei kelpaa perusteeksi tuon maksun perimiselle
se että yksi ei maksa ei suurenna niitä maksuja, sehän nyt on jo nähty.. vaikka kaikki maksaisivat niin se summat nousisivat joka vuosi.. ihan vain siksi että ylen kaltaisen ylisuuren organisaation kustannukset nousevat ja jotta niillekkin kanaville saataisiin ohjelmia jota joku jopa katsoisi niin niitä pitää ostaa ulkomailta ja siihen tarvitaan rahoitusta.
mä pidän itseäni varsin rehellisenä ja yhteiskunnan sääntöjä noudattavana henkilönä, mutta tv lupamaksun kanssa poikkean tuosta
 
"Neith"
ja eniten mua siis tässä vituttaa se tosiasia että tv lupatarkastaja on kyykkinyt meidän takapihan aidan luona ja vahdannut sisään ikkunoista kun mä olen ollut alusvaatteisillani sisällä.. se ei voi olla oikein missään nimessä että heillä on muka lupa tuolla lailla tehdä. oven kolkuttamisen ymmärrän aj sen että pakkohan mun on se nyt maksaa kun en ole sitä maksanut
 
[QUOTE="Neith";22409681]ja eniten mua siis tässä vituttaa se tosiasia että tv lupatarkastaja on kyykkinyt meidän takapihan aidan luona ja vahdannut sisään ikkunoista kun mä olen ollut alusvaatteisillani sisällä.. se ei voi olla oikein missään nimessä että heillä on muka lupa tuolla lailla tehdä. oven kolkuttamisen ymmärrän aj sen että pakkohan mun on se nyt maksaa kun en ole sitä maksanut[/QUOTE]

no tuota, et ole VERHOISTA kuullut ? :whistle:
 
Lunatic
[QUOTE="Neith";22409665]tuota tv lupa maksu on aivan turha ja perseestä, sillä ei rahoiteta kuin ylen paskoja ohjelmia ja ylisuuren henkilöstön kuluja. jo periaatteesta en maksa sitä, ja muutoinkin se summ aon niin älytön että sille ei ole mitään perusteluja.
digita omistaa ne tv verkot ja huoltavat niitä, eli edes se ei kelpaa perusteeksi tuon maksun perimiselle
se että yksi ei maksa ei suurenna niitä maksuja, sehän nyt on jo nähty.. vaikka kaikki maksaisivat niin se summat nousisivat joka vuosi.. ihan vain siksi että ylen kaltaisen ylisuuren organisaation kustannukset nousevat ja jotta niillekkin kanaville saataisiin ohjelmia jota joku jopa katsoisi niin niitä pitää ostaa ulkomailta ja siihen tarvitaan rahoitusta.
mä pidän itseäni varsin rehellisenä ja yhteiskunnan sääntöjä noudattavana henkilönä, mutta tv lupamaksun kanssa poikkean tuosta[/QUOTE]

No nytpä maksat perssilmä.

Ha ha ha.
 
Lunatic
[QUOTE="Neith";22409687]äkkisältään sen laskin.. 566€ olisi se lasku mikä on tulossa.. aika hiljaista on sen maksaminen.. saas nyt sitten nähdä mitä tehdään[/QUOTE]

:flower::LOL: Jee.
 
"suski"
Ei sitä tv-lupaa olisi tarvinnut tunnustaa ellei tarkastaja sitten nähnyt digiboksia tai -telkkaria. Eikä itse asiassa silloinkaan. Ihmisten koteihin eivät saa tirkistellä edes tv-lupatarkastajat, joten hänen väitteensä siitä, että "näki telkkarin ikkunasta" tuo vaikeuksia vain hänelle itselleen.
 
"vieras"
[QUOTE="Neith";22409665]tuota tv lupa maksu on aivan turha ja perseestä, sillä ei rahoiteta kuin ylen paskoja ohjelmia ja ylisuuren henkilöstön kuluja. jo periaatteesta en maksa sitä, ja muutoinkin se summ aon niin älytön että sille ei ole mitään perusteluja.
digita omistaa ne tv verkot ja huoltavat niitä, eli edes se ei kelpaa perusteeksi tuon maksun perimiselle
se että yksi ei maksa ei suurenna niitä maksuja, sehän nyt on jo nähty.. vaikka kaikki maksaisivat niin se summat nousisivat joka vuosi.. ihan vain siksi että ylen kaltaisen ylisuuren organisaation kustannukset nousevat ja jotta niillekkin kanaville saataisiin ohjelmia jota joku jopa katsoisi niin niitä pitää ostaa ulkomailta ja siihen tarvitaan rahoitusta.
mä pidän itseäni varsin rehellisenä ja yhteiskunnan sääntöjä noudattavana henkilönä, mutta tv lupamaksun kanssa poikkean tuosta[/QUOTE]
Siinä lapussahan lukee et jokainen joka omaa boksin on velvollinen maksamaan,vaik taloudessa ei edes katsottais just ylen paska kanavia.Se on se boksi siis.Laita pois jos teil ei töllöö katsota.
Jos katotaan niin maksat maksun.Ei sen kummempaa.
 
....
[QUOTE="Neith";22409239]
t
yritti vielä perustella että maksu on niin suuri kun yksi ei maksa niin muut maksaa sen puolesta enemmän. ilmoitin että ei pidä paikkaansa,
huoh[/QUOTE]

Tuo on kyllä maailman tyhmin tekosyy. Ihan samaa käytetään HKL lipuntarkastusten yhteydessä, että jos useampi maksaisi, niin lippujen hinnat olisi matalammat. Siltikin, vaikka matkustajamäärät lisääntyvät, eivät lippujen hinnat ikinä laske, päinvastoin koko ajan nousevat. Ja sama juttu tv-luvan suhteen. Hinta nousee vaan koko ajan.
 
endie harmaana
[QUOTE="suski";22409715]Ei sitä tv-lupaa olisi tarvinnut tunnustaa ellei tarkastaja sitten nähnyt digiboksia tai -telkkaria. Eikä itse asiassa silloinkaan. Ihmisten koteihin eivät saa tirkistellä edes tv-lupatarkastajat, joten hänen väitteensä siitä, että "näki telkkarin ikkunasta" tuo vaikeuksia vain hänelle itselleen.[/QUOTE]

niin no myöhäistä jo, kun Ap:kin on allekirjoittanut tarkastuslapun, johon tarkastaja on varmaan kirjoittanut, että "tv nähty" ( näin kirjoitetaan siis esim jos ovelta töllön näkee ) . sit siinä on sana sanaa vasten että miten on nähty. Ja kuka nyt OIKEESTI lähtis oikeuteen tms tuollasesta sitten viemään ??
 
"suski"
niin no myöhäistä jo, kun Ap:kin on allekirjoittanut tarkastuslapun, johon tarkastaja on varmaan kirjoittanut, että "tv nähty" ( näin kirjoitetaan siis esim jos ovelta töllön näkee ) . sit siinä on sana sanaa vasten että miten on nähty. Ja kuka nyt OIKEESTI lähtis oikeuteen tms tuollasesta sitten viemään ??
Tiedän. Mutta ehkä joku toinen ei seuraavalla kerralla anna tirkistelijöiden kiristää.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja vitun tyhmä juttu;22409685:
Ehkä siksi et se ois ollut vielä epäreilumpaa,kuin tuo et jotku jättää maksamatta.
Tunnustan että jätän maksamatta. Katson televisiota noin parina päivänä viikossa, tunnin tai pari kerta. Mielestäni tähän katsomismäärään suhteutettuna televisiomaksu on aivan liian korkea. Maksu pitäisi saada katsomisajan mukaan määräytyväksi, esim. jonkinlaisen kortin avulla. Tällöin useampi sen ihan mielellään maksaisi, kun oikeasti maksaisi siitä mitä käyttää.
 
kannattaisin
Tunnustan että jätän maksamatta. Katson televisiota noin parina päivänä viikossa, tunnin tai pari kerta. Mielestäni tähän katsomismäärään suhteutettuna televisiomaksu on aivan liian korkea. Maksu pitäisi saada katsomisajan mukaan määräytyväksi, esim. jonkinlaisen kortin avulla. Tällöin useampi sen ihan mielellään maksaisi, kun oikeasti maksaisi siitä mitä käyttää.
Toi ois hyvä,mut eihän "ne" ny noin voi tehdä.
 
Lunatic
[QUOTE="Neith";22409721]vahingonilo on parasilo.. ;)
maksan koska on pakko, mutta heti kun ei ole enää pakko niin en taaskaan maksa..
sitä paitsi tuo maksu pienenee, meillä ei ole edes ollut digiboxi toiminnassa koko tuota aikaa miltä maksu takautuvasti tulee joten mies saa soittaa ja selvittää asian.[/QUOTE]

Siinäpä selvittää... hahhahahhah.. varmaan auttaakin.laugh:
 
------
Mä jäin kiinni vuosia sitten ja sanoin että tv pari päivää sitten ostettu. Sain sen pienimmän "sakon" eli oisko ollu 100e. Maksoin sitten pari kk lupamakksua mutta en nyt taas vuosiin. Eli kyllä siitä säästöä tulee vaikka välillä rapsahtaakin.
 
Meillä kävi pari vuotta sitten tarkastaja. Iltasella Emmerdalen aikaan soi ovikello ja meillä oli jostain syystä telkku tosi isolla. Eteinenkin raikui, kun se tunnari kuului, kun avasin oven. Mies siellä esitteli itsensä tv-lupatarkastajaksi ja näytti korttia. Ei auttanut sanoa ettei telkkua ole. Kysyi kauanko tv on näkynyt. Vastasin, että pari kuukautta, kun se piti todellakin paikkaansa, kun digiboksi oli vasta pari kuukautta aikaisemmin ostettu. Tarkastusmaksu ja 2kk tv-lupamaksu oli muistaakseni 170 euroa.
 
Viimeksi muokattu:
jes!!!!
Oikein!

Mua kiinnostais kovasti tietää mitä alottaja "meinaa tehdä" laskun saatuaan, kun tuolla niin uhosi... Turha kitistä kun on vetelät housussa.

Ja muuten, ne tarkastajat saa katsoa ikkunasta näkyykö tv :) Tästä oli useampi vuosi takaperin keskustelua (enkä nyt löydä tähän hätään muuta faktaa kuin muistini) ja silloin todettiin että jos on esteetön näkymä ikkunasta kadulle tai pihaan, niin on ok. Eli eivät edelleenkään saa esim kiivetä parvekkeille tmv.
 

Yhteistyössä