Auttakaa! 12-vuotiaan painosta

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Aika laihanpuoleinen on, mutta tuossa iässä se on aika yleistä, jos on kasvanut kovasti pituutta eikä paino ole ehtinyt mukaan.
No ihan heti ei kuulosta omaan korvaan niin laihalta. Itse liki 30-vuotiaana 165cm ja 47-51kg välillä vaihdellut. Enkä tosiaan ole mikään tikku. Ja tuollaiset nuoret tytöt nyt ovat niin keskenkasvuisia kuitenkin, että paljon kannata huolestua tuollaisista luvuista.
 
idiootti
oon 12 vuotias tyttö, 157/158 cm pitkä, ja painan noin 39kg. olenko normaalipainoinen ? itsestäni tuntuu, että olen ylipainoinen .. kattelen muita luokkalaisiani, ja ne on minua paljon laihempia .. D:
 
idiootti
.. niin ja rinnat ei sitten tahdo kasvaa, lantio vain levenee .. kaverini on minua lyhkäsempi (149c, ? suurinpiirtein), 36 kiloo painaa, ja kauhea lauta, voin näin suoraan sanoa. ja itse en sitten lihaksia paljoa omista, tuntuu, että kaikki vain siirtyy läskin puolelle. ei hauskaa .. haluun vaa tietää, oonko liia laiha, normaalipainoinen, vaiko ylipainoinen. help meh ? ):
 
Mun Tyttöni
155cm ja 41kg, terve, ei LAIHA mutta hoikan puoleinen..urheilullinen. Ei mun mielestä tän ikäisillä voi katsoa pituuden ja painon mukaan (jos ei ihan överiks mene) vaan yleisen virkeyden mukaan :)
 
"epätoivoinen"
oon 2 viikon päästä 12 v. tyttö, painan 55 kg, ja oon 157 cm pitkä. kaikki huomauttalee mulle mun painosta, pitäiskö mun oikeeesti laihduttaa? mun mielestä ei oo hyvä laihduttaa kasvavassa iässä, mutten haluu kuulla kun kaikki aina sanoo mulle mun painosta. );
 
Myös 12 v.
Miten te voitte ees puhuu noin?! Lapsen ei kuulu laihduttaa,eikä teijään todellakaa tarvii! Ootte suunnillee jotai melkee anorekstikoit (ei pahall mut totta). Oikeesti, ootte tosi laihoi, jos ette usko mua ni iha sama. Oikeesti mua järkyttää tollaset viestit, ku kuitenki tiiätte olevanne jopa vähän alipainoisia. Teijjän ei TODELLAKAAN pidä alkaa laihduttaa. Kuvitelkaapa nyt, ootte jo nyt tosi laihoi, jos laihutatte, ootte viel laihempii. Jos ootte nii laihoi teill ei koskaa ala menkat, ettekä pysty saamaa lapsia. Oisko kiva jäädä lapsettomaks vaan sen takii ett aloitte laihuttaa nuorina? Miettikääpä. Ja kuulkaa, yli puolet painosta on lihaksia...

Ite oon 12-vuotias, 151 cm pitkä ja painan 38 kiloo. Mä en oo maailman laihin, mut arvatkaapa mitä, mä oon ylpee siit. Jos saisin päättää, oisin mielummin tällane, ku supersupersuperlaiha. Sitäpaitsi, mä oon jopa vähä alipainonen. Eli en oo ylipainonen, joten ette oo tekää, yrittäkääpä nyt uskoa.
 
Ok...
Ööö... painoa saisi ainakin olla enemmän. Meillä on tyttö n.154cm ja paino n.70kg ja 12.v. Painakoo hän liian vähän, sopivasti vai liiän paljon? tää se on se mikä mua vaivaa...
 
lihava..
mä oon 12 vuotias tyttö, pituutta löytyy se 162 cm ja paino 44 kg. kysyn vaa, oonko liian lihava, tuntuu ainaki siltä. mahaa ei löydy, kylkiluutkin vähän näkyy ja oon mahaani tosi tyytyväinen, mutta mun reidet on kauheen isot ...
 
ploijhg
no mää oon 174cm pitkä ja painan 64kg ja sit kaikki sanoo aina laihaks vaikka oon iha hullu läski!! ja sit mua äryttää ko painoin viel vuos sit vaa 56kg ja olin samapitune..... et i--uu ko oon niii läski et hyyi!!
 
"Ronsku"
Hienoo lukee tekstejä ''Oon 160cm ja painan 34kg. Oon läski.'' Mä olin 12-vuotiaana 160cm pitkä ja painoin 69kg, eikä minkäänlaisia painoon liittyviä muita oireita ole tullut. 13-14 vuoden iässä laihdutin sitten 13 kiloo, kiusaamisen takia. Pikkusiskoni on kohta 12w ja 145cm ja painaa 36kg, eli jokainen lapsi on erilainen, ja turha sitä murehtia, ennen kun rupee jotain vakavaa ilmeneen.
Kiitos ja hei!
 
"jou"
MOI! oon 12 vuotias tyttö ja painan noin 56 kg .. harrastan jalkapalloa säännöllisesti mutta syön todella paljon joka huolestuttaa minua silla reiteni ovat isott :( olenko ylipainoinen vai johtuuko se vaan tästä iästä. Äiti on sanonu ett oon läski/ ylipainoinen ja käskee aina lenkille. Oon huomannu että olen itsekkin alkanut katselemaan itteeni läskinä,rumana,mull on myös iso perse mutta ruoka silti maistuuu. En usko että mulle tulee mitään anoreksiaa mutta huono omatunto. Mua ei olla kiusattu hirveesti koulus mutt jotkut saattaa sanoo joskus jotai mun ulkonäöstä. Vanhempani ovat myös pyöreitä mutt muut sisarukseni ovat laihoja. Mustt tuntuu ett en jaksa elää tälläsenä ja tuntuu koko ajan että lihoon entistä enemmän. Mua pelottaa aikas paljo ja toivoisin KOKO SYDÄMMESTÄNI ETTÄ JOKU ASIASTA TIETOINEN VOISI AUTTAAA MINUA JA VASTA MILTA TILANTEENI VAIKUTTAA! !! olkaa kilttei ja vastatkaa, pliisss sill tarviin apua :( !
 
Myöskin 12 v.
[QUOTE="jou";25324125]MOI! oon 12 vuotias tyttö ja painan noin 56 kg .. harrastan jalkapalloa säännöllisesti mutta syön todella paljon joka huolestuttaa minua silla reiteni ovat isott :( olenko ylipainoinen vai johtuuko se vaan tästä iästä. Äiti on sanonu ett oon läski/ ylipainoinen ja käskee aina lenkille. Oon huomannu että olen itsekkin alkanut katselemaan itteeni läskinä,rumana,mull on myös iso perse mutta ruoka silti maistuuu. En usko että mulle tulee mitään anoreksiaa mutta huono omatunto. Mua ei olla kiusattu hirveesti koulus mutt jotkut saattaa sanoo joskus jotai mun ulkonäöstä. Vanhempani ovat myös pyöreitä mutt muut sisarukseni ovat laihoja. Mustt tuntuu ett en jaksa elää tälläsenä ja tuntuu koko ajan että lihoon entistä enemmän. Mua pelottaa aikas paljo ja toivoisin KOKO SYDÄMMESTÄNI ETTÄ JOKU ASIASTA TIETOINEN VOISI AUTTAAA MINUA JA VASTA MILTA TILANTEENI VAIKUTTAA! !! olkaa kilttei ja vastatkaa, pliisss sill tarviin apua :( ![/QUOTE]

Se riippuu ihan sun pituudesta. Ja älä kuuntele äitiäs, sun ei tartte käydä lenkillä, jollet itse halua! Nuorella iällä on oikeesti VAARALLISTA alkaa laihduttamaan.

Jos te laihdutatte ittenne iha näännyksiin, teill ei koskaan ala menkat, ettekä pysty saamaan lapsia! Oisko kiva jäädä lapsettomaks vaan sen takii ett aloitte laihduttaa?

Ite oon 152 cm ja 37 kg. En ehkä oo maailman laihin, mutt en oo lähelläkään ylipainoa. Ja mua on haukuttu koulussa läskiks, lehmäks yms. Toki, ne on loukannu, ja ajattelin yhessä vaiheessa olevani sellanen, ja että tartten laihdutusta. Mutt sitt tajusin, ei oo mitään syytä!

Toi mun teksti saattaa vaikuttaa tosi ylimieliseltä/itserakkaalta mut voi voi. Älkää antako toisten vaikuttaa itteenne!!

/Ja itekki harrastan jalkapalloo 4 kertaa viikossa, ja lenkkeilen (huom. vaan kunnon takia) 3 kertaa viikossa
 

Yhteistyössä