Auttakaa 2-vuotiaan tottelemattomuus!!!!

Ei herranjumala kuinka miedän kaksi vuotias poika käyttäytyy...oikeesti, mä en enää tiedä MITÄ MÄ TEEN SEN KANSSA?!?

Osaa se kyllä toisinaan käyttäytyäkkin...mutta kaikista pahin on nyt lyöminen...ei tottele yhtään, kun otan kädestä kiinni, katson silmiin ja kiellän. Sanon, että ei voi lyödä ketään, se sattuu ja tulee pahamieli. Sama meno vaan jatkuu kielloista huolimatta!!!On siis aivan mahdoton välillä...

Miten te muut komennatte, jos kaksivuotiaanne lyö????????????????
Oon kokeillut tiukasti sanomista/huutamista/jäähyä...mikään ei auta...menee vaan entistä pahemmaksi...tuntee, että pää hajoo, oikeesti!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Otan syliin ja pidän tiukasti kiinni kunnes rauhoittuu. Tai sitten huomio ihan muihin asioihin, ellei siis kieltäminen ole mennyt perille. Ja ne ei tosiaankaan tunnu menevän aina perille..Meillä ei vielä tuo jäähyä ymmärretä, poika täytti just 2v.

Lyöminen tuntuu olevan välillä enempi pinnalla ja unohtuu sitten taas vaikka viikoiksi.
 
Joo,meillä kanssa usein käyttäydytään tosi hyvin ja lyödään vaan satunnaisesti...jolloin myös totellaan, että ei saa lyödä...mutta toisinaan sitten on monta päivää,kun käyttäytyy ihan hullusti ja lyöminen sen kuin villiintyy vaan *huokaus* ja yleensä aina kylässä!!!

Oon koittanut suunnata poitsun huomion muualle,komentamisen jälkeen...mutta ilman tulosta.Täytyykin ensi kerralla ottaa hänet tiukasti syliin :heart: kiitti vinkistä.
Meillä on usein vielä niin, että kun komennan (ihan mistä vaan) niin poika hermostuu ja koittaa purra minua...kylläpä on raivostuttavaa.

Olisi kiva kuullamiten muilla sujuu kaksi vee uhmaajan kanssa? tuskin ollaan ainoita,joiden kaksivuotias käyttäytyy tällä tavoin...vai ollaanko?
 
Lisään vielä, että poikamme on aivan kauhea aina yhden kaverini luona, jolla on samanikäinen muksu...muiden kavereideni luona osaa käyttäytyä heidän lapsiensa kanssa...Siis toki yleensä aina tulee pientä riitaa jostain lelusta jne., mutta ei muutu sellaiseksi iiiihan älyttömäksi nyrkkien heilutteluksi...

voisko syynä olla, että lapset ovat niin samanikäiset, että jotenkin eivät vaan tule niin hyvin juttuun?!?
Onneksi meillä kohta neuvola ja voin kysellä sieltä apua tuohon käytökseen:)
 
Meillä ollaan testailtu jäähyä niin jonkin aikaan. Vaikeaa on saada pysymään paikallaan, mutta palautetaan aina takaisin. Ja jos leluilla huitoo, lyö tai heittelee niin lelu lähtee takavarikkoon. Aiemmin pidettiin sylissä rauhoittumassa, mutta nyt ollaan siirryttty jäähyyn. Hyvää käytöstä huomioidaan ja huonosta käytöksestä tulee ensin kielto sitten jäähy. Ja tuosta leluilla lyömisestä ja heittelystä lähtee lelu heti pois.
 
Meillä kans noin kaksi vuotias poitsu ja lyö ja heittelee tavaroita eikä tottele, päinvastoin jos komennan siitäpä se vasta innostuukin. joten yritän vain olla antamatta liikaa huomiota jos ei ole vaaraksi kenellekään hänet itse mukaan lukien. jotenkin olin ajtellut että uhma tulee vasta vuoden päästä, mutta tämä meidän jässikkä kyllä heittäytyy lattialle ketarat ojossa jos ei saa tahtoaan läpi, että kyllä ainakin näyttää selvästi jos ei jostain tykkää esim. pukeminen on entistä hankalampaa.
 

Yhteistyössä