Auttakaa blogin ulknäöillisissä seikoissa...!

Oon pitkin iltaa yrittäny saada blogistani jotenkin nätimmän näköistä. Tähän asti olen päässyt: Onnea etsimässä, jatkumoa metsästämässä.

Onks noi kukkaset nyt liian räikeitä? : / Ja pitäiskö kaiken tekstin olla tummanharmaata vai ihan mustaa?

Kuvia en tällä hetkellä hirveästi voi laittaa kun en omista kameraa vielä, niitä mahd tulossa vuoden vaihteen jälkeen. Mutta mites muutoin toi layout? Onko ehdotuksia?
 
Viimeksi muokattu:
ambulanssikuskitar harmaana
Kukkaset ei ole liian räikeitä:)

Teksti on nyt hyvä (musta?), harmaa näkyy huonommin pienemmillä näytöillä.

Se mikä pistää silmään, on ylä- ja alapalkin värit (petroli), se ei oikein istu kukkien kanssa, tulee keskeneräinen vaikutelma. Ja kirjoittajan kuvaus fontti voisi olla enemmän saman tyylinen kuin leipäteksti, ehkä ei lihavoitu, mutta vaikka punainen?? Mitä jos ylä- ja alapalit ja kirjoittajan kuvaus olisivat samalla värillä?

Blogisi on todella hyvä, täynnä asiaa :)
 
Kukkaset ei ole liian räikeitä:)

Teksti on nyt hyvä (musta?), harmaa näkyy huonommin pienemmillä näytöillä.

Se mikä pistää silmään, on ylä- ja alapalkin värit (petroli), se ei oikein istu kukkien kanssa, tulee keskeneräinen vaikutelma. Ja kirjoittajan kuvaus fontti voisi olla enemmän saman tyylinen kuin leipäteksti, ehkä ei lihavoitu, mutta vaikka punainen?? Mitä jos ylä- ja alapalit ja kirjoittajan kuvaus olisivat samalla värillä?

Blogisi on todella hyvä, täynnä asiaa :)
En taida voida vaikuttaa noihin ylä- ja alapalkkeihin, ovat vuodatuksen sinne törkkäämiä :/

Lihavoituksen tosiaan voisi poistaa tuosta kuvaus-kohdasta, kiitos huomiosta!
 
ambulanssikuskitar harmaana
No niin mä kans just huomasin, mutta toisaalta ne palkit kyllä linkittyy kun tekstissä on samaa väriä linkeissä. Ja itseasiassa ne riitelee niiden kukkien kanssa ihan hauskasti :)

Mutta se mikä nyt uudelleen katsoessani pisti silmään, on useat eri fontit. Selkeyden vuoksi kannattanee valita esimerkiksi vain kaksi fontti tyyppiä joita käyttää. Pysyy paketti paremmin kasassa.
 
Ok, nyt on kaikki paitsi blogin otsikko samalla fontilla (en ollut valinnut eri fontteja itse, tuo vuodatuksen oletuspohja ilmeisesti valkkaa ihan omiaan :D ) ja kaikki mustana paitsi tuo itse pääteksti jäi tummanharmaaksi, hmm. Mitenköhän se nyt noin...
 
ambulanssikuskitar harmaana
mun koneella se pääteksti näyttää oikein hyvältä.

Ja kirjoittajan kuvauskin on nyt parempi. Saatko koitettua vieläjos se olisi ihanerivärinen kuin muu teksti??
 
mun mielestä valkoinen pohja on raikas.

Jo kukat tuntuu liian räikeiltä, saako niiden sävyä muutettua?
No sais varmaan jos olis joku kuvankäsittely ohjelma, mä piirsin sen paintilla jossa ei oikein ole työkaluja moiseen :ashamed: Alunperin siinä oli liila tausta mutta se näytti aika typerältä :snotty: Ja itekin tykkään tuosta valkoisesta pohjasta. Jos vaan sais jotenkin yksinkertaisesti muutettua kukkien sävyä vähän hillittymmäks...
 
Enkä muuten tosta koodilaatikosta taida osata kuvauksen tekstiä muuttaa :D Tähän on varmasti yksinkertaisempiakin tapoja olemassa mutta mä oon tehny tän ihan ns käsityönä...

Muoks siis kun tuo vuodatuksen tarjoama "muokkaa pohjaa" homma on niin avuton :headwall:
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22696007]Ihan pikkuhuomio vaan, mutta olet kirjoittanut vahingossa esittelyyn vasemmassa yläkulmassa tuorehko. Tosin se on kyllä varmaan tarkoituksellista, että rimmaa :).[/QUOTE]
Mulla pisti muuten heti sama silmään! :D
 
.
Näin nopeella vilkasulla;
Kukkaset vähän tummemmalla sävyllä (siis oikeesti vaan vähän)
Kukkien tausta enemmän sinisävyiseksi, että sointuu paremmin "vuodatus"logon väriin & muihin sinisiin teksteihin (mua hämää kun ne ei sovi yhteen)
Ja sit tosiaaan kuvia rikkomaan tekstiä
 
Näin sivusuunnittelun näkökulmasta, tuosta on käytettävyys vähän kaukana ja luettavuuskin kärsii.
Laita tausta paaaaaljon haaleammaksi, esim. läpinäkyvämmäksi. Musta teksti valkoisella on aina hyvä, helppolukuinen. Nuo kukat siinä taustassa tuovat hyvin sotkuisen ja sellaisen sivun ettei jaksa lukea. Lisää kuvia, ne inspiroi blogi-vierailijoita!


Ai noita karseita mainospalkkeja ei saa pois :(
 
Viimeksi muokattu:
ff
Näin sivusuunnittelun näkökulmasta, tuosta on käytettävyys vähän kaukana ja luettavuuskin kärsii.
Laita tausta paaaaaljon haaleammaksi, esim. läpinäkyvämmäksi. Musta teksti valkoisella on aina hyvä, helppolukuinen. Nuo kukat siinä taustassa tuovat hyvin sotkuisen ja sellaisen sivun ettei jaksa lukea. Lisää kuvia, ne inspiroi blogi-vierailijoita!


Ai noita karseita mainospalkkeja ei saa pois :(
tässä olikin hyvä vinkkejä. laita kukat sellaisiksi että just ja just erottaa.
 

Yhteistyössä