Auttakaa kastejuhlan koristelussa!! Kiire!

  • Viestiketjun aloittaja alottaja
  • Ensimmäinen viesti
alottaja
Eli lapsen kaste on tässä hyvin pian, ja nyt duunaillaan pöytiin koristeita, jotain yksinkertaista ja ainut idea on se että leikataan sinisestä kartonki paperista jalanjälkiä ja tehdään 'polku' keskelle pöytää. Mitä muuta siihen voi laittaa, ettei ole liian tylsä? Jos jollain saisi hieman ulottuvuutta koristeille.

Kaikki ideat ovat tervetulleita!
 
Saraldo
Joo, mä olen samaa mieltä, less is more - mutta ehkä tohon ois kiva saada vielä jotain muutakin? Kiviä? Juku köynnös kasvi? Valkoista tylliä sillai kiertäen? En osaa kuvitella

Vieraita on tulossa 80kpl joten aika suuresta salista on kyse
Mä jotenkin mielsin, että kyse oli vaan siitä kastepöydästä :) Joo no ehkä sitten vois vähän muitakin koristeita olla :D. Kukat on aina hienoja, samoin nuo Fazerin siniset kuulosti kivoilta. Ja huopakin oli hyvä idea.
 
"vieras"
Voi hyvä tavaton! Onko jalanjäljet nykyään yksinkertaista? Oman lapsen ristiäiset oli toki paljon pienemmät ja kotona. Ei ollut edes kukkia pöydässä. Pelkkä valkoinen liina ja kastemalja, ja tietysti papin tuoma kynttilä. Enkä äkkiseltään muista isommissa tiloissakaan järjestetyistä juhlista mitään erityisempää teemaa tai koristelua. Tietty saa tehdä, jos on ideoita ja haluaa. Mielestäni ei kuitenkaan kannata stressata asialla yhtään.
 
Saraldo
[QUOTE="vieras";27154637]Oho, aika paljolta kuulostaa vierasmäärä kastetilaisuuteen..[/QUOTE]

Toisilla on isot suvut. Meidän juhlissa oli parikymmentä ja paikalla oli ihan lähipiiri. Mutta jotkut juhlii isommin :).
 
Pienillä kirkkailla led-valoilla(ns. jouluvaloilla) saa kanssa kivan näköistä ja tunnelmaa lisää. Ja mäkin tekisin huovasta ne jalanjäljet, pahvi on tosiaan vähän halvan näköistä... Tuli huomattua oman pojan ristiäisissa :D

Meillä oli lisäksi (kahvi)pöydissä mustavalkoisena tulostettuja kuvia meidän vauvan varpaista (kuulostaa nyt jotenkin oudolta mutta siis varpaista, jalkapohjista..) ja joku pikku loru siinä samassa. Mun mielestä sopi hyvin se v.sininen ja harmaa, ei ollut niin "ällö" vaikutelma kuin sininen yksinään.
 
"nyyti"
vaahteralehdistä tosiaan saa todella näyttävän näköisen kun kerää niitä spiraalimaisesti nippuun ison määrän ja mahdollisimman erivärisiä ja se sitten matalaan maljakkoon.Niitä voi laiottaa myös muovisen pleksin alle tai ihan vain pöytäliinan päälle.Itse olen teettänyt kastepöytään näyttävän kukka-asetelman,jonka olen sitten siirtänyt kahvipöytään.Olen pyytänyt niihin pitkät köynnöskasvinlehtivarretet jotka olen sitten levittänyt kavipöydässä pitki pöydän pituutta.Myös vaaleansonisiä ja punaisia helmiä voi pujotaa siimaan tai ohueen rautalankaan ja käyttää sitä koristeena..
 
Tässä ideaa
Mä ostin ikeasta jokaiseen pitkään pöytään kaksi pientä (noin 10cm korkeista) kartion mallista, lasista maljakkoa, joihin jokaiseen laitoin 1 ruiskaunokin. Maljakot maksoi 0,50 € / kpl. Poikalapsen ristiäiset oli kesäkuussa. Maljakoiden alla oli valk. Pöytäliina jonka päälle leikkaisin vielä soiron kangaskaupasta ostetusta vaal.sin. organzasta. Hauska lisä juhlien loppuun oli että osa sukulaisista sai lähtiessään mukaansa pienen maljakon jossa oli kukka. Näin meille kotiin jäi vain kaksi maljakkoa.
 
"..."
Meillä oli juuri ristiäiset. Siinä pöydässä, jossa oli kahvitarjoilut, oli kukkia (korkea kimppu), kolmihaarainen kynttilänjalka ja siinä teeman väriset kynttilät ja servetit samaa värimaailmaa.

Sitten oli iso pöytä, jonka ympärille mahtui kaikki 25 vierasta, siinä valkoiset liinat, keskellä samanlainen kimppu kuin tarjoulupöydässä, pari teeman väristä kynttilää kukkien vieressä ja näistä kynttilöistä eteenpäin kivi-tuikkuja, näitä teeman värisiä. Eikä muuta.
 
sekava teXti
Mä leikkaisin ne jalanjäljet huovasta, kartonki on jotenkin halvan näköistä. Ei kai siinä paljon muuta tarvi kuin joku nätti kukka-asetelma lisäksi.
niin ja kynttilöitä.

Ei liikaa tietenkään mitään krääsää, mielestäni tuommoinen "vastasyntyneen" -juhla on mielessäni jotenkin puhauden juhlaa ja näen itse valkoista väriä paljon edustamassa sitä puhtautta, viattomuustta.


Jos oikein muistan, puhuit sinisestä kartongista? Yleinen käsitys ja oletushan on että sininen=poikien väri, ja punainen, vaalenpunaisen=tyttöjen väri.

Nykyäänhän monet kuitenkin ovat lapsiaankohtaan "sukupuolisensitiivisiä" ja väritys heillä menee mitn tykkäävät.

Kuitenkin pointtini oli; että käyttäisin itse juurikin tuon puhtaan ja valkoisen ohella sitä "lapseni väriä", eli oliko se nyt sitten sininen, punainen, keltainen vai vihreä..
Puhtaat valkoiset pöytäliinat ja keltaisia jalanjälkiä, kauniitä kynttilöitä/kynttilänjalkoja ja nätit servetit joissa voi olla vaikka hempeitä koukeroita ja tehosteväriä. :)
 

Yhteistyössä