Auttakaa, mikä mulla on pyllyssä :D Eiku ihan oikeasti, mikä tää on...

  • Viestiketjun aloittaja "Pee"
  • Ensimmäinen viesti
"Pee"
Tänään suihkussa säikähdin, kun peppua pestessä tunsin pyllyvakosessa oikean pakaran puolella ihme pallukan.
Alkoi hirvittää että onko se niitä peräpukamia, joilta oon onneks vielä säästynyt, mutta kun se on noin kolme senttiä peräaukosta poispäin. Eikö pukamat ole siinä aukon välittömässä läheisyydessä yleensä?=)

Tuntuu sellaselta ihonalaiselta rasvapallerolta. Pallura ei ole kipeä. Ajattelin myös ison isoksi finniksi, mutta en kyllä jaksa uskoa että on se, yritin puristellakin, mutta ei siinä ole kyllä mitään kohtaa mistä tulis jotain ulos... Mutta toi on ilmestynyt kyllä ihan nyt päivän tai parin aikana.

Onko ehdotuksia ja tarvisko olla huolissaan? :D
 
"..."
No itseasiassa mä olisin huolissani :D mun ystävällä oli tollanen patti ja jonkun ajan päästä hänelle nousi kuume. Meni sitten lääkäriin näyttämään pattia kun arvasi että se liittyy kuumeeseen ja niin liittyikin, se oli mätäpaise ja tottakai aiheutti tulehdusta kehossa. Pyllyn alueella sikäli ilkeä, että voi tulehduttaa peräsuolen, joten ystävä sai sitten kunnon antibiootin. Ei tehonnut antibiootti kuten lääkäri veikkasikin, vaan patti sitten tyhjennettiin ja sieltä saatiinkin mojovat 1,5dl kamaa ulos. Ja 2 viikkoa sai pitää sidettä (hyvä ettei vaippaa) ja vaihtaa sitä muistaakseni 2 kertaa päivässä. Muistan kun oli viikko toimenpiteestä ja lähdettiin mökille kun hänellä sitä saikkua tosiaan oli varmaan yhteensä kuukauden..niin mikä rumba sen perseen kanssa oli, kun aina piti peilin kanssa putsata haavaa ja vaihtaa siteitä. :D Ei sais nauraa, tosi ikävä vaiva oli kyl noin sivusta seurattuna!!

Eli: MENE LÄÄKÄRIIN
 
"..."
[QUOTE="...";24816508]No itseasiassa mä olisin huolissani :D mun ystävällä oli tollanen patti ja jonkun ajan päästä hänelle nousi kuume. Meni sitten lääkäriin näyttämään pattia kun arvasi että se liittyy kuumeeseen ja niin liittyikin, se oli mätäpaise ja tottakai aiheutti tulehdusta kehossa. Pyllyn alueella sikäli ilkeä, että voi tulehduttaa peräsuolen, joten ystävä sai sitten kunnon antibiootin. Ei tehonnut antibiootti kuten lääkäri veikkasikin, vaan patti sitten tyhjennettiin ja sieltä saatiinkin mojovat 1,5dl kamaa ulos. Ja 2 viikkoa sai pitää sidettä (hyvä ettei vaippaa) ja vaihtaa sitä muistaakseni 2 kertaa päivässä. Muistan kun oli viikko toimenpiteestä ja lähdettiin mökille kun hänellä sitä saikkua tosiaan oli varmaan yhteensä kuukauden..niin mikä rumba sen perseen kanssa oli, kun aina piti peilin kanssa putsata haavaa ja vaihtaa siteitä. :D Ei sais nauraa, tosi ikävä vaiva oli kyl noin sivusta seurattuna!!

Eli: MENE LÄÄKÄRIIN[/QUOTE]

Ja jatkan vielä että kuulemma se paise ei ollut lainkaan iso vaan ehkä joku peukalonpään kokoinen, mutta sisällä sitten oli kuitenkin noin paljon mätää. Kyllä ystävän kuumekin käväisi lähes 40 asteessa!
 
"Pee"
[QUOTE="...";24816525]Ja jatkan vielä että kuulemma se paise ei ollut lainkaan iso vaan ehkä joku peukalonpään kokoinen, mutta sisällä sitten oli kuitenkin noin paljon mätää. Kyllä ystävän kuumekin käväisi lähes 40 asteessa![/QUOTE]

Hui, nyt alkoi oikeasti pelottaa, kyllä mulle riittää että ton vauvan vaippoja vaihdan... Hävettää vaan näin pienessä kaupungissa mennä lääkärille nurisemaan jostain pyllypatista, kun henkilökunnassa liikaa tuttuja :D
 
relax
Mulla on noita usein. tukkeutunut talirauhanen tms. joka paisuu kunnes puhkeaa. Odotat että se pehmenee (yleensä alkaa silloin kutista) ja sitten puristat sen. Mätä valuu pois ja patti paranee. Ihan turhaa hysteriaa.
 
"..."
Mulla on noita usein. tukkeutunut talirauhanen tms. joka paisuu kunnes puhkeaa. Odotat että se pehmenee (yleensä alkaa silloin kutista) ja sitten puristat sen. Mätä valuu pois ja patti paranee. Ihan turhaa hysteriaa.
"Hui, nyt alkoi oikeasti pelottaa, kyllä mulle riittää että ton vauvan vaippoja vaihdan... Hävettää vaan näin pienessä kaupungissa mennä lääkärille nurisemaan jostain pyllypatista, kun henkilökunnassa liikaa tuttuja"


No, minä en asian kanssa leikkisi kun olen vierestä nähnyt ton ystävän tapauksen. Olipa turhaa hysteriaa tai ei, niin en haluaisi että peräsuoli tulehtuu ja joudun kesken vauvan hoidon sairaalaan makaamaan?
Kyllä tottakai kehtaat mennä lääkärille näyttämään, veikkaan että vaikka on pieni kaupunki niin se lääkäri on monia perseitä nähnyt ja paljon kauheampiakin näkyjä kuin sinun tapaus!
 
"vieras"
Se on vaan tukkeutunut talirauhanen, joka ajan kanssa menee pois. Voi puristaa, mutta ei liikaa ja useasti, koska paraneminen kestää siten kauemmin. Poistuu ajan kanssa.
 
"ninnananna"
Mulla tuli ekassa raskaudessa tuollaisen kuuloinen patti myös peffan läheisyyteen. Sormeen tuntui sellaiselle luomentapaiselle. Kävin pyllistämässä lekurille ja se oli kuulemma rasvapatti joka postettiin samalla kertaa kun pari muutakin luomea.. En tiiä lähtikö kokokaan vai tuntuuko edelleen iho vain sellaiselle "tyhjälle" siitä kohtaa. Operaatiosta on noin 4v.
 
[QUOTE="vieras";24816660]Se on vaan tukkeutunut talirauhanen, joka ajan kanssa menee pois. Voi puristaa, mutta ei liikaa ja useasti, koska paraneminen kestää siten kauemmin. Poistuu ajan kanssa.[/QUOTE]

Saman diagnoosin antaisin. Desinfiointiaineella putsaile ja kokeile puristaa välillä, puhdista ainakin sitä.
 
"Maimai"
Heippa, mulla kai tulee nyt 3nen kerran, kaks kuuria syoty, Kammottaa leikkaukset. Mieheni, joke nakee sen paiseen, meinaa, Etta Finnin tapeinen nut kyseessa. Se puhkeaa toivottavasti itsestaan, mutta kaytan sinkkisalvaa joka wc kerralla. Oisko Muusta

Apua? Terkkuja Hollannista
 
hetkonen...
[QUOTE="...";24816525]Ja jatkan vielä että kuulemma se paise ei ollut lainkaan iso vaan ehkä joku peukalonpään kokoinen, mutta sisällä sitten oli kuitenkin noin paljon mätää. Kyllä ystävän kuumekin käväisi lähes 40 asteessa![/QUOTE]

Että peukalonpään kokoisessa paiseessa oli 1,5 dl mätää. Johan on fysikaalinen ihme! Miten se 1,5 dl oli saatu puristettu peukalonpään kokoon? Siihen tarvittaisi jo hirmuinen paine...
 
Että peukalonpään kokoisessa paiseessa oli 1,5 dl mätää. Johan on fysikaalinen ihme! Miten se 1,5 dl oli saatu puristettu peukalonpään kokoon? Siihen tarvittaisi jo hirmuinen paine...
Sehän on se iholta kohonnut osa vaan jäävuoren huippu, kaikki moska on siellä alempana. Tuleehan finneistäkin enemmän kamaa kuin mitä päälleppäin näyttää.
 
vierailija
Naiset viihtyvät jalat maassa. Ja tämä näkyy myös Toisin kuin miehet. Miehet pitävät arjen pakoilusta syventymällä täysin normaalista arjesta poikeeavaan maailmaan. Fantasiamaailmaan. Siksi useimmat pelit, sekä lähes kaikki fantasiaelokuvat ovat suunnattu miehille. Myöskin miesten, jotka katsovat paljon fantasiaelokuvia, on havaittu arvostavan naisia huomattavasti enemmän, kuin heidän jotka eivä niitä erityisesti katso. Tämä johtuu tavasta, jolla naiset esitetään. Kauniina, herkkinä, hoivaavina, sensuellisina.
 

Yhteistyössä