Auttakaa mitä tarkoittaa "otin töötit"?

  • Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti
"tietämätön"
Alkuperäinen kirjoittaja Strösselit ja kaikki!;29163159:
Niin, no onko sillä niin väliä mitä veti ja mitä kautta kun kuitenkin jotain käyttää..
Niin, olet oikeassa.. eikai sillä ole niin väliä mistä reiästä sitä käyttää kun kerran käyttää. Olen hajalla. Ei tässä ole muuta vaihtoehtoa kuin pistää mies pihalle. En voi luottaa huumeita käyttävään ihmiseen. Ja nyt ymmärrän hänen käytöstään pidemmältä ajalta..luultavasti tätä käyttöä on ollut aiemminkin. Rakkaus on sokea. Tunnen itseni ihan idiootiksi. On epätodellinen olo..tässäkö tämä nyt sitten oli. Ja mielessäni on vain yksi kuuluisa kysymys: MIKSI? :(

Suurkiitos teille kaikille jotka olette vaivaantuneet vastaamaan.
 
"tietämätön"
On lapsi. Biologisesti ei hänen, mutta olemme olleet yhdessä niin kauan, että lapseni kutsuu häntä isäksi. Olemme aikoinaan keskutelleet tästä asiasta ja hän on luvannut etteivät huumeet enää kuulu hänen elämäänsä (ovat siis joskus kuuluneet). Aina on epäilys kalvannut mieltä. Mies on tehnyt katoamisreissuja viikonloppuisin, eikä vastaa puhelimeen. Tämä olin vain "piste ii:n päälle". Ja katoamisreissusta ollaan puhuttu sadat kerrat, mutta ne vain jatkuvat. Nyt taitaa syykin olla tiedossa..ei voi tulla yöksi kotiin, kun on huumeissa, eikö? Jos joku keksii paremman ratkaisun kun eron, voi kertoa. Mutta minulla ei ole minkäänlaista luottamusta häneen, eikä puhumisesta ole ollut apua. Tämän huumehomman hän on onnistunut salaamaan minulta. En tiedä miten hänelle nyt kertoisin, että tiedän..
 
[QUOTE="tietämätön";29162239]H: Mikäs meininki?
T:just otin mukavat töötit
H:Ai että oikein semmoset.. Huh huh
H:Tuliko maku kurkkuun?
T: tuli
T:eek:li pakko
H: Mmmm...
T:ku ties et tuntuu hyvältä
H: Dodiih.. Kuha et liiaksii[/QUOTE]

Missä sinä tämän keskustelun näit?
 
Kuukelei
Päivänselvä homma, Jätkä on taas litonu pahoille teille. Töötit vedetään hihaan.. maku tulee suuhun suonensisäisesti. Vähän sama kun varjoainekuvauksessa, siitä on kyllä itsellä kokemusta. Se metallinmaku siitä varjoaineesta. Samoin toimii huumeet.'
Yhen narkkarin kanssa vuosia eläneenä aikoinaan nuo katoilut ym tuttua settiä. Jotkut vetää kyl töötit nekun kauttakii mutta tulos on sama minun silmissäni. Aika huonon harrasteen on kaveri valinnut.
Ero on lopulta paras ratkaisu jos ei hoitoon suostu. - 4 katkoa katsoneena vierestä en silti kovin toiveikas olisi kenenkään suhteen. Vahvalla tahdonvoimalla siitä suosta pääsee jotkut, jotkut salaa jatkaa..
 
"sinna"
Voimia ap :( Laitan sulle linkin, siellä on vertaistukea ja tietoa. Käy lukemassa: http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewforum.php?f=34&sid=a14922ad3ea85c63d632b80e41f8c213
 
"tietämätön"
[QUOTE="sinna";29165031]Voimia ap :( Laitan sulle linkin, siellä on vertaistukea ja tietoa. Käy lukemassa: Päihdelinkin keskustelualue • Näytä alue - Kuivaushuone[/QUOTE]

Kiitos Sinulle ja teille muillekin ystävällisille. Mies tuli kotiin juttelemaan. Otin asian esille, löysin kädestä pienen pistosjäljen, kysyin suoraan, hän kielsi kaiken ja sanoi että jälki on ollut siinä iät ja ajat. Minulla oli testi kaapissa. Sanoin että nyt tehdään testi. Ensin hän suuttui siitä ja sanoi että tehdään vaan - hän näyttää ettei siinä ole mitään ja lähtee menemään. Sanoin että voit lähteä menemään ilman testiäkin, jos ei halua sitä tehdä. Hän laittoi vessassa pisut purkkiin ja juteltiin (ei oltu vielä tehty testiä). Sanoin ettei tästä tule mitään, hän rupesi itkemään ja aneli etten "jätä häntä pimeyteen" että hän romahtaa. Sanoin etten pysty enää muuhun, koska muutosta ei ole tapahtunut viikonloppukatoamisien suhteen. Ja etten pysty korjaamaan tätä enää..mitenkään. Itkettiin ja halattiin. Mies sanoi että kai mä ymmärrän, että kun hän nyt lähtee, hän menee kaverille juomaan. (ikään kuin ei olisi muuta vaihtoehtoa). Vastasin että ymmärrän (minkäs minä sille valinnalla mahdan.. minunko syyni se nyt on?). Sitten mies lähti. Tein testin: Tulos on positiivinen bentsojen ja amfetamiinin kohdalla. Laitoin miehelle tekstarin, missä kerroin tuloksen ja sanoin että sen hän varmaan itse jo tiesikin. Mies vastasi: tiesin, mutta ei ollut miestä kertomaan.

Myöhemmin tuli viestejä, kuinka olen hänen elämänsä suuri rakkaus mutta on ollut heikko ja teki virheen ja toivoo että voi sen rakkauden mulle vielä näyttää. (tämä on tuttua..joka toinen sunnuntai käydään tämä sama keskustelu..tosin en tiennyt silloin vielä huumeista..)

Vielä myöhemmin tuli puhelu. Hän oli jo humalassa ja pyysi pankkitunnuksia jotta voi pelata pokeria. Eikä näyttänyt olevan minkäänlaista hätää tai tuskaa enää...

Että tällainen ilta eilen. Nyt herääminen päänsärkyyn, olen selvästi purrut yön hampaita yhteen, kun nekin ovat kipeät. On tyhjä olo. Koti tuntuu tyhjältä. Kova ikävä. Haluaisin korjata kaiken, mutta en voi. Voimaton olo. On vaikea hyväksyä, että on ainoa oikea ratkaisu on jatkaa elämää. Saisin hetken helpotuksen, kun sanoisin miehelle että tule kotiin. Arki jatkuisi. Hänessä on myös paljon hyvää. Mutta sitten tulisi taas tilanne ja tilanne ja viikonloppu ja itku. En halua sellaista tulevaisuutta ja elämää itselleni.
 
"tietämätön"
On todellakin. On eri asia vetääkö heroiinia suoneen vai buprenorfiinia nenään.
Ja kyllä minä ymmärrän, että käyttäjien näkökulmasta ja mittakaavassa on eroa, mitä ainetta käyttää ja miten, ja kertoo tilanteen vakavuudesta. Ymmärrän myös että on satunnaista käyttöä, juhlakäyttöä ja päivittäistä käyttöä ja kausittaista käyttöä. Olen kyllä aikoinani keskustellut miehen kanssa hänen käytöstään. Mutta vaimona ja perheen äitinä, sillä ei ole minulle merkitystä, onko hän vetänyt ainetta mistä reiästä, koska se ei muuta asiaa siitä miksikään, että asiat ovat perseellään. Se on minulle ihan sama miten hän päänsä sekaisin vetää, koska se ei muuta sitä asiaa, että hänellä on tarve vetää pää sekaisin. Se tarkoittaa, ettei hänellä ole muita keinoja käsitellä paineita ja huolia, kuin itsensä päihdyttäminen. Ja tulevaisuus näyttää sen kannalta todella huonolta, sillä hänen huolensa ovat nyt pieniä verrattuna siihen mitä ne voisivat olla. Mitä hän sitten tekee kun tulee oikeita huolia, joku läheisistä sairastuu tai kuolee. Tarvitsen kumppanin johon luottaa ja jonka kanssa kestää elämän karikot yhdessä. Mutta tämä mies jättää minut yksin ja lähtee pois ja päihdyttää itsensä. En voi jatkaa tätä ja todeta 10 vuoden päästä että elämäni on mennyt itkiessä joka viikonloppu.
 

Yhteistyössä