Auttakaa nyt!!!(päivähoitomaksuista)

Ei jaksa nyt kyllä ymmärräys enää riittää. :'(

Me ollaan lakattu tekemästä tuloselvityksiä ainaskin yli vuosi sitten, kun se päivähoidonohjaaja laski että meillä oli alle 10e siitä maksimimaksusta meidän maksu. Teen osa-aikaisia hommia ja olen yrittäjä myös. Yrittäjänä käsittääkseni pitäisi riittää se viimeinen vahvistettu verotus ja sitä yritin tyrkyttää, vaan kun täti oli aina vailla jotain kuukausikohtaisia uusia lappuja. Mistä minä olisin niitä repiny, eikä sekää osannu sanoa et mikä sellanen lappu olis ollu mihin hän olisi tyytynyt.

Näitä selvitys pyyntöjä alko sit tulla parin kuukauden välein ja samat laputhan sinne joutu viedä ja taas sama rumba. Sitä tätiä kait ahdisti, kun tein satunnaisia työkeikkoja ja niinä kuukausinahan oli enemmän tuloja, vaan ei mitenkään hirveästi ja ne palkkakuitit vein. Ongelma oli osaltaan siinä et muina kuukausina olis pitäny maksaa sen vuosiverotuksen mukaan ja niinä kuukausina ku palkkaa tuli niin sit sen keikkapalkan mukaan (keikkoja ehkä yhteensä 1kk/vuosi viikon pätkinä ) . No tostahan seuraa et maksasin niiden koko vuoden keskitulojen mukaan muuten ja sit ku palkkaa tuli niin enemmän taas sen takia. Sama raha siis vaikutti suoraan kyseisenä ajankohtana sekä vielä kokovuoden tuloissa!

Kyllästyin ja lopetin tuloselvitysten tekemisen, kun se erotus oli enää sen vajaan 10e, päivähoidon ohjaajan laskujen mukaan.

Nyt kävin tekemässä pitkästä aikaa selvityksen kun alkaa tuon uuden systeemin mukaset maksut ja rajat tuloille muuttu. Oli muuttunu työntekijäkin ja hän laski nykyisillä tuloilla ja vanhalla systeemillä et meidän nykyset maksut oliskin n. 50e vähemmän ku maksimi, mitä on maksettu!!!!
|O |O |O

Voi halavattu on sitte maksettu hyvässä uskossa sellasen vuoden verran 50e/kk liikaa!!!!!!!!!!

Tässä ihmettelen nyt et missä vika? Eikö mun oliskaan pitäny uskoa sitä päivähoidon ohjaajaa aikanaan niiden maksujen suhteen? Se laski meille ihan eri maksut aikalailla samoilla tuloilla ja elämän tilanteella. Lapsiluku esim sama jne.

Pitäskö tässä lukee joku perhanan julkishallinnon tutkinto et osais omat asiansa hoitaa? Miksi pitäs "tapella" siitä et sua kohdellaan pykälien mukaan. Ei kait siinä voi muuta ku uskoa noihin päätöksiin. Tai sit näköjään pitäs tietää ite asiat paremmin ku virkamiehet et aina tietäs et millon sua kusetetaan |O :eek: :ashamed:
 
Niin siis varsinainen kysymys kait kuuluu, et oliskohan mitää hyötyä yrittää selvittää et onko noita maksuja enää oikastavissa?
Minähän sen päätösen viimekädessä tein et laittakaa maksimi, vaan ilmeisen virheellisillä tiedoilla kait kuitenkin?

Olis kiva jos joku virkamies yms vois selittää mulle et kuka toimi ja miten ja menikö tuo homma nyt oikein, kun kyllä tuo vaivaa. Ja kuka sellanen virkamies on kelle asia kuuluis?

Vai pitäskö vaan niellä koko juttu.... :ashamed:
 
Mä pahoin pelkään, et vaan se edellinen, missä on yhä valitusaika, on sellainen. :|

Me maksettiin kerran 80e liikaa, kun kaupungin olis pitäny saada paperi aikasemmin kuin Kela sitä pysty toimittaa ja rahoja ei saatu takaisin... :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Mä pahoin pelkään, et vaan se edellinen, missä on yhä valitusaika, on sellainen. :|

Me maksettiin kerran 80e liikaa, kun kaupungin olis pitäny saada paperi aikasemmin kuin Kela sitä pysty toimittaa ja rahoja ei saatu takaisin... :snotty:
Kauanko niistä on valitusaika tai oikaisumahdollisuus niistä päätöksistä?
 

Yhteistyössä