auttakaa nyt tietämätöntä pian uutta äitiä :D

  • Viestiketjun aloittaja mami2012
  • Ensimmäinen viesti
mami2012
Haalari Valkoinen € 24,95 | Lindex online shop | tuotenro:6566383

Ostin tuon haalarin tarkoituksena käyttää sitä automatkoilla ja sairaalasta kotiin mentäessä.ok?
Mutta meneekö toi vaunuillessa vai onko liian kylmä? Vauva syntyy tammikuussa.. Toivottavasti joku tietää minkä tuntunen/paksunen toi on, kun ei se tosta kuvasta selviä..
Ja vielä, osaatteko sanoa, ku ostin 50cm, ni meneekö jos vauveli onkin yli 50cm, onko noissa yhtään varaa?
 
hmh
Eiks toi aika vilakka ole tammikuussa syntyvälle.. siis vaikka vaan, että sairaalasta autoon kävelisitte.. Kyllä nyt ainakin kunnolla vaatetta tonne alle ja vilttiä päälle, eihän toi mikään toppapuku oo.
 
nsfrogpisjh
meidän esikoinen syntyi talvella ja kaikista paras hankinta oli kyllä kaukalon lämpöpussi =) vinkiksi vaan =)
Ja tuon haalarin kanssa kyllä sitten peittoa ja muuta vaatetta päälle. Ei tuolla vaunussa pärjää.
 
Meillä oli just vastaava haalari tammikuussa syntyneelle vauvalle ja oli just hyvä kun alla oli pitkät sisävaatteet ja sitten koko paketti kaukalopussiin sisälle.

Vaunuissa meillä oli käytössä pehmeä kantokoppa ja siellä äitiyspakkauksen makuupussi ja kun nukkui tuosa haalarissa ulkona niin oikein hyvin tarkeni :)
 
mami2012
Juu taidan ostaa erikseem jonkun vaunutteluhaalarin=) Ja auto ei ole kylmä, kun lähdemme sairaalasta että ei ole kuin sen pikkumatkan ulkona..

Onko kuvaa kaukalon lämpöpussista? Entä kannattaako ostaa sellanen haalari, mikä on sellanen pussukka? ähh, en tiedä haalareista mitään :/
Äityispakkauksen mukanakin tuli joku järjettömän iso pussukka, mikä se sitten on? :D
 
kottari
Ihana haalari.Tosin toppapuvun vauva tarvitsee tammikuussa,vaikka kuin vaan autossa matkustaa.Ja jos vaunuilette,niin tuo olis hyvä toppahaalarin alle.
Meillä meni 56cm vaatteet vain pari viikkoa.
 
Riippuu vekarasta ja talvesta. Meillä oli vastaava haalari, suht leuto talvi ja todellinen kuumakaisa eli kyllä tolla haalarilla pärjäs vaunuillessa. Välillä alla oli villahaalari ja välillä pelkät sisävaatteet, pari kertaa koko talvena tarvittiin varsinaista toppahaalaria.
 
mami2012
aa eli sen äityispakkaus makuupussin voi laittaa vaunuihin, näin mä vähän arvelinkin=) Taidan ostaa tollasen kaukalopussin, mikä se sitten lieneekän ja mistä niitä saa?=)
 
Juu taidan ostaa erikseem jonkun vaunutteluhaalarin=) Ja auto ei ole kylmä, kun lähdemme sairaalasta että ei ole kuin sen pikkumatkan ulkona..

Onko kuvaa kaukalon lämpöpussista? Entä kannattaako ostaa sellanen haalari, mikä on sellanen pussukka? ähh, en tiedä haalareista mitään :/
Äityispakkauksen mukanakin tuli joku järjettömän iso pussukka, mikä se sitten on? :D
Se on lämpöpussi/makuupussi :)

http://i624.photobucket.com/albums/tt325/Tuulipsi/Huutis/CIMG2363.jpg
Meillä oli myös tällanen Ticketin untuvapussi käytössä joka oli tosi hyvä mutta tonne ei voinut laittaa kuin vilapuvun alle, ei mitään haalareitam oli niin lämmin.
 
"konkari"
Minun hittituotteeni talvityttärellemme oli Eisbärchenin lämpöpussi kaukaloon. Kätevää, kun ei tarvinnut pukea toppavaatteisiin pieniä välimatkoja liikuttaessa. Jos oli oikein kova pakkanen. laitoin erillistä suojaa vielä kasvojen eteen, ettei vauvan hengittämä ilma olisi suoraan pakkasilmaa. Tyttäremme loikoili ihanassa lämpimässä pesässään :)

Kyllä sinä opit! Näissä vauvanhoitoasioissa "Siperia" todellakin opettaa, jokaista, aivan varmasti.
 
Mun poika syntyi tammikuussa. Hyvin pärjäsi tuollaisella vanupuvulla. Alle puettin villavaatteet, sitten oli tuo vanupuku ja päällä oli vielä vaunuissa makuupussi + peitto(ja) ja turvakaukalossa (tarvittaessa) erillinen lämpöpussi. Meillä oli myös sellainen paksumpi toppahaalari, mutta ei sitä tullut käytettyä.
 
"minä"
Haalari varman menee vielä yli 50 cm pitkällekin, mutta tuota hihojen ja lahkeiden kääntöominaisuutta ei pysty kovin pitkää pienen haalarin kanssa hyödyntämään. Ja kääntöominaisuus on kyllä tosi kätevä pienen lapsen kanssa. Tämän kääntöominaisuuden takia valitsisin tässä mallissa 56 cm haalarin vastasyntyneelle. Vaikka itsekään en lasta halua vaatteisiin hukuttaa, niin kyllä täytyy myös todeta, että vastasyntyneen pujottelu naftiin haalariin on myös melkoista taidetta.

Tammikuussa haalari varmaan kylmä yksistään, jos lapsen joutuu nostamaan vaunuista. Mutta lämpöpussissa uskoisin että käy hyvin vaikka parvekkeella nukkuessa, lyhyillä kauppareissuilla jne. Itse yritin tammikuussa syntyneen vauvan pidemmille ulkoiluille kuitenkin pukea niin, että tarvitaessa pystyin nostamaan myös vaunuista pois.
 
Meille syntyy myös tammikuussa pienokainen ja mä ostin autoilua varten tuollaisen kaukalopussin huuto.netistä, makso hurjat 17€.. :D

Helpottaa kun ei tartte sitä pientä pukea niin pirusti ja taiteilla sinne kaukaloon, ihan siis muutenkin talven aikana kuin vain laitokselta kotiin tultaessa.. :)
 
"vieraana"
Meillä vauva syntyi tammikuussa ja alkuun puin sille ihan liikaa päälle. Taisi paistua siellä vaatekasassa raukkapieni :(. Kyllä sä nopeasti huomaat kuinka paljon vaatetta vauva tarvitsee. Jos vaunuihin laittaa sen äp:n makuupussin ja vauvalle päälle tuon haalarin, niin uskoisin että pärjäätte pitkälle :) Joo ja mä ostin siis tuolle tammivauvalle 62 cm haalarin, joka oli sille sitten iso koko sen ajan kun haalaria käytettiin...
 
"konkari"
Olen samaa mieltä, Eisbärchenin pussi oli kuuma, mutta tyttäremme viihtyi oikein hyvin, ei ollut hikinen, kun malttoi laittaa sopivan vähän vaatetta päälle ennen pussiin laittoa.
 
mami2012
Hei nyt kun innostuin iin kyselen vähän, että onko meillä "tarpeeksi" vaatetta=)

Olemme ostaneet yhden 50cm bodyn ja huppari+housut, ostamme lisää jos vauva on pieni.

Muut kaikki ovat 56cm:
10 body
2 t-paita (sisäkäyttöön)
7 housut
3 hupparia
6 sukat
2 yöpukua
2 ohkasta myssyä (hm ostettu, en edes tiedä mihin tarkotukseen)
"pitkälahkeinen body"
Mitä puuttuu?=) paitsi se toppahaalari..

Ja onko teillä ollut jo valmiina 62cm vaatetta, meillä ei ole, paitsi pari jotain missä ei lue edes kokoa, vaan ovat tuliasia ulkomailta.
 
mami2012
Ja kiitos hei kaikista vastauksista mitä laitoitte sen aikaan, kun kirjotiin ton listan=)
Ehkä mä opin vielä ;) :D
Haalarin ostin jo aika alkuvaiheessa ja tietysti 50cm kun se oli niin söpö, enkä miettinyt käytännöllisyyttä:D No toivotaan, että kaveri mahtuisi siihen sitten.
Tollasen lämpäpussin kyllä käyn sitten ostamassa ja taidan jättää haalarin vielä toistaiseksi ostamatta..
 
Vaatemäärään en osaa sanoa juuta enkä jaata, vaikka toista odotan..Jotkut muksut sotkee enemmän kuin toiset..Talvivauvaa ajatellen, pitkää vaatetta varmaan tarvii jonkun verran, mutta kamalan pieniä kokoja on turha hamstrata hirveitä määriä koska karu totuus on se että vauvat kasvaa ihan liian nopeasti ja muutamassa viikossa alkaa jo ekat käymään pieneks..

Kannattaa siis varata ehkä jo etukäteen vähän isompaakin kampetta, ettei käy niin et joku kaunis aamu muksulle ei ole muuta päälle laitettavaa kuin vaippa. :D
 
minä ostaisin jotain kokopukuja tai ainakin paitoja, vai onko teillä niin lämmintä että vauva voi olla pelkässä bodyssä sisällä? (meillä sisällä talvella 17 astetta joten vauvat oli villoissaan sekä sisällä että ulkona). Ainakin yksi yöpuku lisää jos vauva on kova puklaamaan/kainalopissaamaan/niskakakkaamaan. Mutta siis ostaisin ne valmiiski 62 senttisinä. Meillä 56 cm oli käytössä tasa 2 viikkoa. Tämä tietenkin riippuu vauvan koosta. Jos ajatellaan että vauva on suunnilleen samaa kokoa kuin itse olit syntyessäsi niin osaat vähän varautua. Ja vaatteitahan saa aina kaupasta lisää, eli älä nyt hirveästi hamstraa niitä (housuja siis ei ainakaan lisää).
 

Yhteistyössä