auttakaa nyt tietämätöntä pian uutta äitiä :D

  • Viestiketjun aloittaja mami2012
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Hei nyt kun innostuin iin kyselen vähän, että onko meillä "tarpeeksi" vaatetta=)

Olemme ostaneet yhden 50cm bodyn ja huppari+housut, ostamme lisää jos vauva on pieni.

Muut kaikki ovat 56cm:
10 body
2 t-paita (sisäkäyttöön)
7 housut
3 hupparia
6 sukat
2 yöpukua
2 ohkasta myssyä (hm ostettu, en edes tiedä mihin tarkotukseen)
"pitkälahkeinen body"
Mitä puuttuu?=) paitsi se toppahaalari..

Ja onko teillä ollut jo valmiina 62cm vaatetta, meillä ei ole, paitsi pari jotain missä ei lue edes kokoa, vaan ovat tuliasia ulkomailta.
Kuulostaa aika paljolta määrältä 56-koon vaatteiksi. Meillä on kaikki lapset käyttäneet tuota koko vain parisen viikkoa. Muutamat bodyt on olleet tuota kokoa ja pari potkaria, mutta loput kokoa 62.
Samoiten tuohon haalari-asiaan sanoisin että osta mieluummin suoraan koko 62 että alle mahtuu muutakin kuin pelkkä body. :)
 
mami2012
Juu en ajatellut enempää nyt hamstrata=) Meillä on sisällä aika lämmin, mutta meinasin että body+huppari+housut=)
Meillä on yksi tollanen kokopuku näköjään, kun löysin oikean nimen sille :D
Juu nimenomaan, eli muutama 62cm ja sit loppu tää shoppaaminen:D
Ja talvemmalla tulee varmaan valikoimiin vielä vähän lämpöisempää vaatetta kauppoihin..

Kuuluuko tollasen lämpöpussin nyt sit olla "pieni" kun tässä oli tällänen: http://www.ozbaby.fi/tuote/lämpöpussi-eisbärchen-(pieni)/7963/ ja muissa ei lukenu että pieni..

oon kyllä niin uuno:D
 
"vieras"
Joo, munkin mielestä aika kylmä haalari talvivauvalle (ja pienikokoinen, itse ottaisin 62cm:en). Tuo 62 on sellainen koko, joka menee jo hiukan kauemmin vauvalle kuin pari viikkoa. Ota sitten huomioon, että maailman epäkäytännöllisin vaate vauvalla on huppari, se huppu kun on aina painamassa niskan alla ja päässä taas hiostaa - vauva kun makaa koko ajan ellei ole sylissä. Niitä ei siis kannata kauheasti ostaa. Toinen asia, mun mielestä kannattaa ostaa varastoon myös koon 62 vaatteita, koska jos vauva on vaikka koliikkivauva tms., eikä pääse/jaksa lähteä kauppaan, on sitten vaatteita valmiina.
 
Vieras jatkaa
[QUOTE="vieras";24773170]Joo, munkin mielestä aika kylmä haalari talvivauvalle (ja pienikokoinen, itse ottaisin 62cm:en). Tuo 62 on sellainen koko, joka menee jo hiukan kauemmin vauvalle kuin pari viikkoa. Ota sitten huomioon, että maailman epäkäytännöllisin vaate vauvalla on huppari, se huppu kun on aina painamassa niskan alla ja päässä taas hiostaa - vauva kun makaa koko ajan ellei ole sylissä. Niitä ei siis kannata kauheasti ostaa. Toinen asia, mun mielestä kannattaa ostaa varastoon myös koon 62 vaatteita, koska jos vauva on vaikka koliikkivauva tms., eikä pääse/jaksa lähteä kauppaan, on sitten vaatteita valmiina.[/QUOTE]

Ja eniten kannattaa hankkia perusvaatteita, kuten bodyja ja housuja, koska niitä voi joutua päivässä vaihtamaan useampia kun vauvaa puklaa tai pissat/kakat tulee yli. Sukkia, päällysvaatteita ja parempia vaatteita riittää vähemmän. :)
 

Yhteistyössä