Avauduin sitten naapurille...

  • Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti
The titityy
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasmarja:
tuo on ihan kamalaa lapset pois tuommoisilta soita seuraavan kerra kun huomaat että ovat kännissä ja lapset kotona johonkin päivystävään lastensuojeluun... numero löytyy luettelosta ja sieltä tulevat paikan päälle...
Ei ne tule, olen siis jo nähnyt kun viimeksi soitin.

Sieltä sanoivat että soittavat minulle joku päivä ja 'varmistavat' että tarina on tosi.
Aikaa on kulunut viikkoja ja kukaan ei ole soittanut.
 
The titityy
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
etkös sinä ap ole itsekkin alkkis ja pienen lapsen äiti? Miten ihmeessä paasaat asiasta joka on sinullekkin arkipäivää? :(
Olen joo ollut alkkis ennen kuin sain lapsen.
Ehkäpä juuri siksi paasaan että en ikimaailmassa tekisi itse noin ja siksikin hämmästelen kun jotkut tuota tekee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasmarja:
tuo on ihan kamalaa lapset pois tuommoisilta soita seuraavan kerra kun huomaat että ovat kännissä ja lapset kotona johonkin päivystävään lastensuojeluun... numero löytyy luettelosta ja sieltä tulevat paikan päälle...
Ei ne tule, olen siis jo nähnyt kun viimeksi soitin.

Sieltä sanoivat että soittavat minulle joku päivä ja 'varmistavat' että tarina on tosi.
Aikaa on kulunut viikkoja ja kukaan ei ole soittanut.
VARMISTAVAT ETTÄ TARINA ON TOSI!!!??? tämä kaupunki on ihan sairas... pienet lapset kärsii ja mitään ei tapahdu... luulisi että perhe on muutenkin "sossun tuttuja" niin sossut ei epäilisi valehtelusta..
 
niin just
Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:
Valehtele poliisille puhelimessa, että äijjä hakkaa vaimoonsa ja lapset itkee, niitten on pakko tulla.

Hirveetä tommone, lapsiparat. :'(
Valehtele itse poliisille!!
Siitä voi saada syytteen.. ja sen jälkeen omakin perhetilanne on vaikeuksissa.
 
The titityy
En aio valehdella.
Jos ne ei usko mitä sanon ja sillä ei ole merkitystä, niin kaitpa se pitää sitten hyväksyä että suomessa lastensuojelu on sitten tätä. :/

Meillä on seinät pahvia ja kuulen kyllä herkkäunisena jos lapsi itkee kauan ja voin silloin päätellä että siellä ei hoideta.
Niin ei kuitenkaan ole vielä käynyt onneksi.
 
Kyllä poliisin on tultava, jos soitat että asunnossa on pieniä lapsia eikä selvää hoitajaa. Eikös lastensuojelun päivystyskin nykyään toimi yleisen hätänumeron kautta, niin olen ainakin ymmärtänyt? Jos poliiseja ei kuulu, niin soitat paikalliseen suurempaan lehteen ja pyydät heitä tekemään kyselyn asiasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Sosiaalipäivystys on tuon 112 kautta ja siellä ei oteta todesta. Ei ainakaan ottanut se joka viimeksi vastasi.
Kuule hei, niiden on otetava, tai sun on valitettava siitä eteenpäin niiden johdolle, mikä taho sitten lieneekään.

Mieti nyt vähän: se on hätäkeskus. Todesta on otettava ja tarkistettava koska jollain voi oikeasti olla tosi hätä kyseessä.
 
kuule kuule heeiiii
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Sosiaalipäivystys on tuon 112 kautta ja siellä ei oteta todesta. Ei ainakaan ottanut se joka viimeksi vastasi.
Kuule hei, niiden on otetava, tai sun on valitettava siitä eteenpäin niiden johdolle, mikä taho sitten lieneekään.

Mieti nyt vähän: se on hätäkeskus. Todesta on otettava ja tarkistettava koska jollain voi oikeasti olla tosi hätä kyseessä.
Neiti nasu soittaa sitte itse eikä "kuule hei"vaan siellä!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuule kuule heeiiii:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Sosiaalipäivystys on tuon 112 kautta ja siellä ei oteta todesta. Ei ainakaan ottanut se joka viimeksi vastasi.
Kuule hei, niiden on otetava, tai sun on valitettava siitä eteenpäin niiden johdolle, mikä taho sitten lieneekään.

Mieti nyt vähän: se on hätäkeskus. Todesta on otettava ja tarkistettava koska jollain voi oikeasti olla tosi hätä kyseessä.
Neiti nasu soittaa sitte itse eikä "kuule hei"vaan siellä!!!

Tiedätkö on vähän paha puuttua asiaan mistä ei tiedä mitään. Mutta kyllä, aika hanakasti mä tälläisiin puutun. Otetaan erimerkki: olin töissä eräässä paikassa, mihin vahingossa työntekijä hälytti vartiointifirman hätänapista painamalla. Vartiointifirmasta oli yritetty soitaa takaisin, huomasin tauolla, mutta vaikka meillä ei kukaan vastannut ei ketään ilmestynyt paikalle tarkistamaan, oliko meidän hätä oikea vai ei. Haukuin pystyyn tyypin joka sieltä vastasi, ja soitin päällikölle myös: helvettiäkö sellaisella vartiointifirmalla tekee joka ei tule paikalle, kun on hälytetty? Oli vahinko tai ei: siitä kun ei voi vartija tietää ennenkö tulee katsomaan.

Tälläisiin pitää puuttua, ihan oikeasti todella. Eikä painaa villaisella. Mitä jos se olet sinä ensi kerralla joka tarvitset apua, etkä sitä saa koska ei oteta todesta? Ei ehkä naurata.
 
Hei, onko sulla tiedossa ketään toista henkilöä siitä lähipiiristä joka on seurannut heidän elämää kanssa pidemmän aikaa? Tuli vaan mieleen, että jos joku toinenkin olisi yhteydessä ko. asiasta, asiaan voisi tulla vauhtia.
 
The titityy
Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
Hei, onko sulla tiedossa ketään toista henkilöä siitä lähipiiristä joka on seurannut heidän elämää kanssa pidemmän aikaa? Tuli vaan mieleen, että jos joku toinenkin olisi yhteydessä ko. asiasta, asiaan voisi tulla vauhtia.
On parilla muullakin tiedossa kaikki, eniten tosin minulla kun seinän takana asun.
Taidan jututtaa erästä toista asiasta tietävää huomenissa.

Nyt kuitenkin öitä.
:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Olen jo kerran tehnyt ilmoituksen, ei vaikutusta.
Jos tilanne on sinusta oikeasti vakava, niin soita vaikka vielä kertaalleen. Vaikea käsittää, että tuollaiseen ei kukaan puutu kunnolla. Hienoa, että sinua kiinnostaa muidenkin kuin omien lasten hyvinvointi. :)
Sosiaaliviranomaisilla on aika tiukat kriteerit siitä mihin voidaan puuttua ja kuinka nopeaan. Ja se valitettavasti tarkoittaa että lapsi saattaa olla todella kurjissa oloissa kuukausien tai vuosien ajan.
Sossu ei voi noin vain tehdä huostaanottopäätöksiä tai paljon mitään muutakaan vaikka naapuri soittelisikin ilmoituksia ja vaikka niihin ilmoituksiin olisi oikeat syyt.
just tuollain ne toimii siellä missä sinä asut.. tiedän kun olen ite asunut samalla paikkakunnalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Voi apua. Ei kai kukaan ole noin yksinkertainen, että kuvittelee alkkiksen kuuntelevan tuollaista puhetta? Eikä nyt ehkä ollut fiksuin lähestymistapa asiaan muutenkaan...
Kerrotko miten olisit itse tehnyt kyseisenlaisessa tilanteessa? Huuto ja möykkääminen siihen ei ainakaan auta. Soskuun ap on tehnyt ilmoituksen. Mitä muuta voi tehdä, jättääkkö puuttumatta?
Olisin soittanut sinne sossuun uudelleen. Puuttua pitää, mutta ei alkoholisti kuuntele tuollaisia huolissaan oloja, kun eihän se myönnä mitään ongelmaa olevan. Ehkäpä huostaanotto on ainut vaihtoehto?
 
eräs
Joo minä en tajua muutenkaan että miksi pitää vetää sitä kaljaa humaltumis hakuisesti silloin kun on ihan pieni vauva kotona.
Olise sitten pari kertaa kuussa vaan mutta silti ei mene mun jakeluun. Miten ihmiset on niin omaan napaansa tuijottajia etteivät halua olla ilman alkoholia edes lapsen ensimmäisen puolen vuoden ajan???
 
minä
Itse olen seurannut naapureitani jotka olivat tuollaisia,siellä kävi sossut ja poliisit monta kertaa,joskus joku lapsista otettiin huostaan,ei ikinä kaikkia lapsia,kyllä teki pahaa!viimeksi kun näin naisen oli vatsa taas pystyssä!
 

Yhteistyössä