Avioliitto mutta yksinhuoltajuus

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko kohtalon tovereita että on parisuhteessa ja silti kokee olevansa yksinhuoltaja? Meillä on ongelmana se että mies ei oikeastaan hoida lapsia yhtään. Pakosta vahtii niitä jos käyn kaupassa tms. Eli max 2 h päivässä hoitaa lapsia. Minä hoidan lasten syömiset ja muut jutut. Vaipan vaihdot hoidan minä ainoastaan, mies vaan sanoo nyt ei pysty. Yöheräämiset minä hoidan vaikka en enää imetä. Meillä on kaksi alle 3 vuotiaana nuorin on kohta 1 v. Mies vaan kiukuttelee jos herätän yöllä että voisiko hoitaa kuopuksen uudelleen nukuttaminen. Miksi hän joutuu heräämään kun sinäkin siinä olet ja voit nukuttaa. Välillä miettii että pitäisikö vaan pakata kamppeet ja olla yksin lasten kanssa koska mies ei hoida isän velvollisuuksia. Ei tee mitään oma-aloitteisesti vaan minun on pyydettävä. Tai hänen sanojensa mukaan käskytän tekemään jotain. Jos olen kipeä niin silti minun on hoidettava lapset. Hän ei kysy tarvitsetko apua, no tietenkin voisin pyytää apua mutta tiedän vastauksen. Nyt ei pysty siihen. Olen yrittänyt ottaa ongelmat puheeksi miehen kanssa mutta hän ei koe niitä ongelmiksi. Koska naisen/äidin kuulu kaikki tehdä. Kehuu kuinka edellisessä liitossa hoiti lapsiaan ja teki ruokaa. (Miehellä on kaksi aikuista lasta edellisestä liitosta. ). Meidän avioliiton aikana hän ei ole niin tehnyt. Eikä ole mitenkään kulttuuri juttu ettei mies hoida lapsia koska on täysin suomalainen.

Rakastan miestäni mutta rajansa kaikella on. Tunnen suurta tuskaa kun ajattelen eroa, en vaan pysty ottamaan sitä viimeistä askelta sen suhteen.
 
vierailija
jos mies käy töissä ja sinä olet kotona niin silloin kyllä sun kuuluukin hoitaa aika paljon kotiasioita.
mutta muute toi miehen asenne on niin perseestä että heittäisin ukon ulos :(
 
vierailija
Ehkä se mies on vanha eikä enää jaksa hoitaa. Mutta aika monella tuo on todellisuutta vaikka yritetään antaa kuvaa että nykyään kaikki miehet hoitaa lapsiaan.
 
vierailija
Mies käy töissä ja sen lisäksi hoitaa 2h lapsia? Ja aloittajalla on ero mielessä koska miehen pitäisi muka tehdä vielä enemmän? 😂Tämän on pakko olla provo, ei jumaliste.
 

Yhteistyössä