Azamun, joutuuko kukaan syömään?

vierailija
Minä syön sisälläni ja n. Verikokeita otetaan säännöllisesti eikä mitään sivuvaikutuksia ole tullut. Lääke on mulla mennyt jo liki kolme vuotta ja annostakin on nostettu. Monta vuotta etsittiin sopivaa lääkettä sairauteeni ja olin monta kertaa vuodessa pyörätuolissa sairaalassa. Nyt parin vuoden aikana on ollut vain yksi sairaalareissu. Eli tosi suuren avun olen lääkkeestä saanut.
Mielenkiintoista. Ihan kuin sulla olis jokin vieras elementti sisälläsi ja halutaan estää elimistöä hylkimästä sitä. Mitä se voisi olla?
 
vierailija
sairastan itsekin vaskuliittia ja olen syönyt azamunia pari vuotta, lisänä prednisolon...
nyt on lääkäri ehdotellut josko siirryttäisiin vahvempaan solusalpaajaan että pääsisi kortisonin lopettamaan taas vähäksi aikaa...blaah! tietääkö kukaan onko esim. tästä trexan nimisestä myrkystä millaisia haittavaikutuksia?? sitä vaan miettii että pääseeköhän tästä pelosta ja lääkkeen syönnistä koskaan eroon... ei elämä saisi tällaista olla.....
Annostelu saa aikaan megavirheitä.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja IBD:
Azamun 3tablettia päivässä + asacol 4tablettia 800mg läpi elämän, azamun aiheuttaa pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta minulla.
asacol ei vaikuta mitenkään, myös kaikenlaisia muita lääkkeitä oon käyttäny, 3vuoden kokemuksella.
Kai sun jotain ruokaa täytyi syödä?
 
vierailija
Minä syön ms-tautiin. Verikokeita otetaan säännöllisesti eikä mitään sivuvaikutuksia ole tullut. Lääke on mulla mennyt jo liki kolme vuotta ja annostakin on nostettu. Monta vuotta etsittiin sopivaa lääkettä sairauteeni ja olin monta kertaa vuodessa pyörätuolissa sairaalassa. Nyt parin vuoden aikana on ollut vain yksi sairaalareissu. Eli tosi suuren avun olen lääkkeestä saanut.
Minkälainen sun ruokavalio on ollut ennen sairastumista?
 
vierailija
Käypä-hoito-suosituksetkin ovat suurelta osin lääketehtaiden suosituksia, katsos uusimmasta luettelosta:

"Airi Jussila: Kutsuttuna luennoitsija lääkealan yritysten järjestämissä tilaisuuksissa ja saanut niistä luentopalkkion (Abbot, MSD). Osallistunut ulkomaisiin kongresseihin lääkealan yritysten maksamana; matkat ja/tai osallistumismaksu (Abbot, Ferring, MSD, Tillotts Pharma AB). Antanut asiantuntija-apua lääkealan yrityksille ja saanut siitä palkkion (Ferring, Tillotts Pharma AB). ABBOT:n ja MSD:n ns. Advisory boardin jäsen.

Heikki Järvinen: Luennoinut lääketieteellisenä asiantuntijana lääkealan yritysten tilaisuuksissa (Sanofi-Aventis Oy, Roche Oy).

Anna-Liisa Karvonen: Ei sidonnaisuuksia.

Tarja Ruuska: Luennoinut terveydenhuollon tilaisuuksissa ja saanut luennoista palkkion (MSD, Schering-Plough, Otsuka Pharma Scandinavia).

Taina Sipponen: Toistuvia luentoja eri terveydenhuollon ja/tai lääkealan yritysten koulutuksissa (Abbott, MSD ja Tillotts Pharma). Ulkomaan kongressimatka terveydenhuollon ja/tai lääkealan yritysten rahoittamana (Abbott ja Algol).

Alpo Vuorio: Oma yritys Skyleron Oy."

Ketään en syytä, vaan tämä systeemi toimii niin. Sitten on vielä lobbausryhmät erikseen... Ruoka huononee vuosi vuodelta, mutta kukas sille mitään mahtaa? Muuntogeeniset ainekset ujutettiin ensin lääkkeisiin jne...
.
 
vierailija
Itse joudun ja mua ahistaa tuo lääke niin kauheasti. Solunsalpaajaa kun on ja eikös se lueta sytostaatteihin??
Onko tullut sivuoireita ja jos niin mitä? Mihin sairauteen sitä syötte?
Minä olen syönyt jo vuosia Azamun ja Imurel lääkettä nivelreumaan ja kyllähän se kuuluu sytostaatteihin mutta lievimmistä päästä . Ei muita oireita mutta 4 x kasvojen alueelle tullut ihomuutoksia eli Basalioomia =Tyvisolusyöpä jotka on poistettu Leikkauksella .
 
vierailija
Täällä myös CU:ta sairastava. Syön Asacolia, nyt menossa kortisonit ja ties mitä tulevaisuudessa. Sairaus on mulle aika uusi.

Mutta nokka kohti tuulta! Uskotaan siihen, että uusia, entistä parempia hoitomuotoja ja lääkkeitä tulee pikapuoliin!
 
vierailija
Minä syön ms-tautiin. Verikokeita otetaan säännöllisesti eikä mitään sivuvaikutuksia ole tullut. Lääke on mulla mennyt jo liki kolme vuotta ja annostakin on nostettu. Monta vuotta etsittiin sopivaa lääkettä sairauteeni ja olin monta kertaa vuodessa pyörätuolissa sairaalassa. Nyt parin vuoden aikana on ollut vain yksi sairaalareissu. Eli tosi suuren avun olen lääkkeestä saanut.
No miksi niin moni muu ei siitä parane?
 

Yhteistyössä