[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

marcelina Tulen sitten kertomaan kyllä...

Mä itse olen päiväkodissa töissä ja siellä joutuu nostelemaan lapsia ja olemaan lattialla jne. Ei tuollakaan työnteosta tule yhtään mitään, jos joutuu varomaan jokaista liikettä. Ja ne lapsethan ei odota sitä nostamista tms, joten...

Saa nähdä mitä lääkäritäti sanoo :D
 
Devellylle onnea tyttölupauksesta! :heart:

Millukan neidillä nätti nimi! :heart:

Meillä tulee olemaan ongelmia Yllärin nimen valinnassa. Esikon ja kakkosen nimet on aika harvinaisia, eivätkä kumpikaan löydy kalenterista. Tosin, ollaan löydetty niille "sijaispäivät" aika helposti. Kolmosen nimen pitäis noudattaa samaa linjaa kahden ensimmäisen kans, eli pitäis löytyä nn-kaksoiskonsonantti välistä ja olla 5 kirjainta pitkä, eikä siis sais löytyä kalenterista, kun ei edellisetkään löydy. Niin ja mitään vierasperäisiä kirjaimia ei saa löytyä: b,c,d,y jne.

Ja meillä on jo pappi varattu ja ristiäispäivä, kun halutaan ehdottomasti sama pappi, ku esikolla ja kakkosella oli. Ei me mitenkään hätäsiä olla... :ashamed:

Mä oon kans taipunu ton sikarokotteen puoleen. Huomenna on neuvola pitkästä aikaa (7vko väliä ) ja kysäsen vielä terkalta, että mitä sanoo asiasta.

Ihanaa, kun syysloma on ohi ja kaikki kerhot taas toiminnassa. Saa taas vähän vaihtelua arkipäiviin.
 
emv
marcelina: Mä oon kuitenki käsittäny et sikiölle ois (THL:n) mukaan vaarallisempaa jos äiti sairastaa itse taudin ja varsinkin jälkitauteja sairastaa, siis kuin rokote. Ja toisaalta eikö rokotteesta lapsikin saa suojan n.½vuodeksi syntymän jälkeen? Ja keväällä pitäis tulla uus epidemia, joka on pahempi ja mulla on LA keväällä...ei voi olla vastasyntyneellekään hyvä jos sattuis sairastumaan. Emmä tiiä, ehkä nää on niitä seikkoja, jotka mut on saanu taipumaan sille kannalle et ottaisin rokotteen. Ja sit mun työpaikka semmonen et se saattaa asettaa mut suurempaan riskiin, kuin mitä muuten olis.

Emmä tiiä koko asia aika hankala. Ei oikein haluis ottaa rokotetta, muttei oikein tiiä uskaltaako olla ottamattakaan. Perus influenssan oon kerran sairastanu muutama vuosi sitten ja silloin olin 6 päivää sairaalassa. En kyllä siihen rokotetta ota koskaan (tai kerran teininä oon ottanu). Vaikea, vaikea asia...
 
Mä oon ottanu joka vuosi sen "normaalin" influenssarokotuksen. No nyt en oo tänä vuonna kyllä vielä ottanu sitäkään, ku aikaisemmin oli niin, että raskaana olevat ei saa ottaa sitä rokotetta, mutta nykyään olis kait jopa suositus ottaa.
 
Mä käyn ottamassa rokotteen ens viikon keskiviikkona, 4.11., kun täällä on joukkorokotus raskaana oleville. En tiiä muuten onko kaikille hyvinkääläisille sillon tuolla Hakalan neuvolassa, vai onko vaan Hakalan neuvolan asiakkaille.

Mulla oli siis tänään neuvola pitkästä aikaa ja siellä kyselin tuosta. Terkka oli sitä mieltä, että kannattaa ottaa. Otan rokotteen myös esikolle, joka on 3,5v. Saa sen myös ilmaseks 26.11. Pitäis soittaa sairaalaan ja kysyä, että saako kakkonen (1v4kk) rokotteen siellä, kun on kananmunalle allerginen. Eivät neuvolassa rokota, kun on aika pahasti allerginen. Ei oo saanu anafylaksiaa, mutta jos koskeekin kananmunarasiaan/kananmunaan, niin saa hirveet ihoreaktiot.
 
Rokotus on tosiaan jokaisen omassa neuvolassa. Täältä löytyy hyvinkääläisille lisätietoa asiasta.

Ja sairaalassa ei rokoteta ketään. Neuvolassa pitäis kuulemma rokottaa, jos ei kerran saa anafylaktista shokkia kananmunasta. Pitää siis soitella neuvolaan vielä asiasta.
 
emv
Loistavaa! Kiitos NR75. Mäkin kävin viimeks just eilen kattoo Hyvinkään sivuilta et milloin tulis tietoa. Tulkitsin nyt niin ettei neuvolaan tartte etukäteen ilmoittaa et on menos ottamaan rokotteen? Kyllä mäkin sen meen ottamaan.

Huomenna ultra!

-emv ja james jessenpoika 11+3
 
Kiitos NR75:lle rokotustietolinkistä!
Olen myös meinannut mennä ottamaan rokotteen, vaikka pitkään sitä emminkin. Oudolta kun tuntui aluksi, että tavallista kausiflunssarokotetta ei anneta, esikoisen imetysaikana mulle ei annettu edes jäykkäkouristusrokoitetta. Siis imetysaikanakaan ei suostuttu rokottamaan, ja nyt oltais sitten heti rokottamassa sikaflunssaan.. Olin aika epäluuloinen, mutta keskustelu neuvolalääkärin kanssa sai vakuuttuneeksi, että on parempi ottaa se kuin jättää ottamatta. (Neuvolatäti ei saanut mua vakuutettua vielä -että lääkärin auktoriteetin se vaati).

Onko muuten teillä kokemusta, miten saisi helpotettua lapsen rokotteen ottamiseen liittyvää tuskaa? Pojan kausiflunssarokotus oli mullekin ikävä kokemus, kun hän ensimmäisen kerran alkoi panna hanttiin rokottamista ja itkien pyyteli, että lähdetään kotiin. Haluaisin kuitenkin hänellekin rokotuksen ottaa.

Riikkis rv 27
 
emv
Pakko nopeesti kertoo, hehkutan enemmän vähän pirteämpänä jos siltä tuntuu...mut mut, np-ultra takana, tyyppi oli tosi, tosi villi kaveri. Mittojen saaminen kesti joten saatiin tsiigaa tyyppii tosi pitkään. Mut 4,54cm oli pää-perä mitta ja nt oli 1,6mm ja muutenkin kaikki vaikutti olevan ok. LA 15.5.10 (listalla taitaa lukea päivää myöhemmin...taisin alkuun laskea vähän väärin tms.), menkkojen mukaan nyt viikkoja 11+5 ja ultran mukaan ois 11+3...mut LA pysyy siinä 15.5.10.

Ihanaa et James oli siellä ja voi hyvin! Ja oli niin pirteä! Jipii. Kyyneliinhän mä siinä päädyin..

Mut nyt hei naiset, voikaa oikein hyvin! Pakko päästä nukkuu!

-emv ja james jessenpoika 11+5
 
emv, todella kiva, kun sulla on kaikki hyvin ja näit pikkuisen.. Onnittelut. Muistan oman nt-ultran, niin oli kyllä hieno hetki sillon. :)

edit// En nyt enää muista, oliko puhetta aikaisemmin, että onko sulla myös se M-L Nikula diab.hoitajana siellä Naikkarilla? Ajattelin vaan, että olisko ollu tällä viikolla lomalla, ku ei ole vastannut viestiini mitään.. :p
 
Kävin tiistaina lääkärissä ja sain 8. päivään asti lepoa. Sitten katsotaan taas tilannetta uudelleen. Eivät kuulemma kirjoita kovin helposti tuon pidempiä lomia supistusten takia, koska mitään muutosta ei ole tapahtunut tuolla alapäässä :whistle: Mä kyllä luulen, että ei tämä tästä mihinkään muutu, mutta aika näyttää :D


Develly ja Vauva 25+2 :heart:
 

MASUAAN KASVATTAA:



chilitin .....23v.......LA 30.10 ......pikku nelonen

NirppaII...27v.....LA 1/2010.....toinen odotuksessa

luckystare....23v...LA 24.1.2010.... esikoista odotellaan

Riikkis75...33v..........LA 26.1.10 ...toinen odotuksessa

Develly..29V...LA 9.2.2010...kolmas tulossa ( tyttö )

NR75....34v........LA 23.2.2010...tulossa kolmas

Annien.....25v...... LA 25.2.2010............toinen tuloillaan

marcelina...33v...12.3.2010...toinen odotuksessa (poika)

Tiude....21v.......LA 1.5.2010....esikoista odotellaan

emv.....25v......LA 15.5.2010...esikoinen odotuksessa

Pienokainen....23v.....LA 23.5.2010...esikoista odotellen




NYYTTINSÄ SAANEET:


PIKKU PRINSESSA:

Nuppu09...15.9.2009, mitat: 3878g ja 51 cm
Millukka...21.9.2009, mitat: 3772g ja 50 cm.

PIKKU PRINSSI:

ssihinä...5.8.2009, mitat: 4170g ja 53cm
onnijuuli...6.8.2009, rv 41+4 mitat: 3084g ja 50cm
HarmaaHarakka...19.9.2009, mitat: 4225g ja 52cm


 
Vähän alko jänskättää toi rokotus, kun miehen sisko soitti eilen ja sano, että heillä oli koulussa rokotettu riskiryhmään kuuluvat ja aika moni oli saanu siitä jonkun reaktion, kutinaa tai pientä hengenahdistusta. Pitää siis varmaan ihan tosissaan odotella siellä neuvolassa se rokotuksen jälkeen suositeltu vartti. Ja päätin myös, etten rokotuta meidän kananmuna-allergikko poitsua. Esikoisneiti saa sen, kun ei oo millekään allerginen.

Meillä on poitsulla (1v4kk) vesirokko. Keskiviikko iltana huomasin pieniä näppyjä poitsussa. Vähän jänskättää, että kuin menee ohi, kun poitsu on atoopikko ja osaa oikein kunnolla raapia itteensä. Esikoisneiti sairasti vesirokon jo 10kk ikäsenä, joten muille ei siis oo odotettavissa mitään.
 
Tule esiin Harmis..kuulumisia kun ennätät.. :hug:

Oudon näköinen härveli Millukan tytöllä..onkos se motorisoitu sitteri..vai??
Ja upean listan olit saanut aikaiseksi..kiitos siitä..

Jos joku haluaa facebookata kanssani niin nimeni on Toivonen Anu..rohkéesti vaan :wave:
 
jep,sellanen sitteri mutta eipä toi likka paljo välitä.ehkä toi tärinä hiukkasern hiljentää sitä :xmas:
pakko myös hehkuttaa ett meijän lotta-potta nukkui viime yönä 10 tuntia :eek: :eek: :eek:
söi iltamaitosa tuossa 9 jälkeen illalla ja kympiltä veivasin sänkyyn ja nukkui aamu 8 asti :eek: :eek: oikein säikähin ku heräsin ett onko kello tosiaan noin paljo. tais kyl jäädä ensimmäiseksi ja viimeseksi kerraksi tollanen uni-putki :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Millukka:
jep,sellanen sitteri mutta eipä toi likka paljo välitä.ehkä toi tärinä hiukkasern hiljentää sitä :xmas:
pakko myös hehkuttaa ett meijän lotta-potta nukkui viime yönä 10 tuntia :eek: :eek: :eek:
söi iltamaitosa tuossa 9 jälkeen illalla ja kympiltä veivasin sänkyyn ja nukkui aamu 8 asti :eek: :eek: oikein säikähin ku heräsin ett onko kello tosiaan noin paljo. tais kyl jäädä ensimmäiseksi ja viimeseksi kerraksi tollanen uni-putki :D
ihanaa..ei voi olla totta!!10h??? mäkin haluun...

Ole onnellinen..meillä ei olla juurikaan nukuttu 03 jlk.. :headwall: :kieh:

ainiin piti kysymäni et oletkos herkkäuninen itse vai just toistepäin??
 

Yhteistyössä