[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

Riikkis: Raskausviikolla 36 tai 37 neuvolassa terkka rupes ihmettelee, ettei kyllä löydä päätä tuolta alhaalta. (Siihen asti 2 lekurin ja terkan mielestä ollut rt). No lääkärikin oli paikalla ja pyysi myös tätä tutkimaan. No eipä löytänyt päätä hänkään, joten varuiksi laittoivat ultraan.
Meinasivat, että turha reissu, että on vaan laskeutunut niin alas, että siksi päätä ei löydy. No ultrassa raskausviikolla 37+ todettiin perätila ja otettiin magneettikuvat. Joten alatiesynnytystä lähden yrittämään, jos asento on suotuisa kun/jos synnytys käynnistyy. Koska lantion mitat olivat hyvät, ja vauva toistaiseksi ok kokoinen. Ultraavat mut joka tapauksessa kun menen synnärille ja sektiota ei tietystikään ole suljettu pois.

Itse luulen, että tämä on kuitenkin ollut koko ajan perätilassa, koska kylkiluiden alla on tunutnut kova "möhkäle" ja itsekseni olen ihmetellyt, että voiko pylly olla noin kova. Lisäksi potkut tuntuvat lähinnä navan alapuolella eikä ollenkaan kylkiluissa, kuten esikolla.

Jännittää siis pirusti ja toivoisin, että pääsisin jo synnyttämään tai sitten siihen pirun sektioon, mihin en itse tahtois (en tiiä miksi se pelottaa vielä enemmän...). Tänään on laskettuaika, mutta tuskin tänään tulee. Musta tuntuu, että tää raskaus jatkuu vielä elokuussakin, jos tältä asukilta kysytään...

Enpä ole tiennyt, että vissy voi turvottaa. Mä olen juonut sitä koko raskausajan, jostain syystä himo siihen. Eli vähän jotain mehua, vettä ja vissyä... No toistaiseksi turvotus pysynyt kurissa. Huomenna taas neuvola...
 

MASUAAN KASVATTAA TAMMIKUUSSA:




luckystare....23v...LA 24.1..... esikoista odotellaan

Riikkis75...33v..........LA 26.1. ...toinen odotuksessa

Develly..29V...LA 9.2....kolmas tulossa ( tyttö )

NR75....34v........LA 23.2....tulossa kolmas

Annien.....25v...... LA 25.2.............toinen tuloillaan

marcelina...33v...12.3....toinen odotuksessa (poika)

MiCeVu................30.3....................... (poika)

Tiude....22v.......LA 1.5.....esikoista odotellaan

emv.....25v......LA 15.5....esikoinen odotuksessa

Pienokainen....23v.....LA 23.5....esikoista odotellen

Lumikki72.......LA 3.6........toista odotelleen (poika)

Marie1981.......28v.......LA 15.7...........toista odotetaan




NYYTTINSÄ SAANEET:


PIKKU PRINSESSA:

Nuppu09...15.9.2009, mitat: 3878g ja 51 cm
Millukka...21.9.2009, mitat: 3772g ja 50 cm.

PIKKU PRINSSI:

ssihinä...5.8.2009, mitat: 4170g ja 53cm
onnijuuli...6.8.2009, rv 41+4 mitat: 3084g ja 50cm
HarmaaHarakka...19.9.2009, mitat: 4225g ja 52cm
chilitin........8.11.2009.........mitat: 3655g ja 48,5cm
NirppaII....13.1.2010...........mitat: 3300g


 
emv
Heippa mammat yövuorosta!

Nirppa: Vieläkö odottelet synnyttämään pääsyä? Täällä jännitellään...

Riikkiksellä ja luckystarillakaan ei LA:n enää kauaa.

Vitsi kun en muista et mitähän sitä on viimeks tullut kirjoteltua ja laiskuuttani en jaksa käydä lukee.

Kohta kyllä vois alkaa lopettelee näitä yövuoroja, alkaa olossa huomata yhtä sun toista aina yövuorois ja niiden jälkeen. 20.1. lääkäri ottaa kantaa näitten yövuorojen tekemiseen. Aiemmin on vaan sanottu et heti pitää lopettaa jos alkaa vaikuttaa tohon diabetekseen, sokeritasoihin ym. Mä ihan tykkään tehä kolmee vuoroo ja siks en oo mitenkään kiirehtiny näitä lopettamaan.

Raskauden kans kaikki ihan kivasti. Masu on valtava ja kasvaa vaan. Papu tuolla möyrii menemään ja se on kyl ihanaa tuntea! :heart: Kumpikaan meistä ei tykkää tosta raudan syömisestä, vauvalla alkaa aina hirmu ralli vähän raudan oton jälkeen ja mun masukin näyttää mulle aina kiivaasti sentteriä rautasatsin jälkeen. :LOL:

Häihin on aika tarkalleen kuukaus ja niitä on tässä hommaillu ahkerasti. Vielä ei oo erityisesti jännitystä eikä stressiä niihin liittyen. Osaatteko muutes suositella hyvää kampaamoa/kampaajaa näin hääkampausta ajatellen? Oon kyllä rajannut jo vaihtoehdot osittain, mut tietty kokemuksen syvä ääni saattais vielä vähän vaikuttaa. Sama kukkien suhteen mietin et mistäköhän ne kannattais. Onko joku paikka ylivoimaisesti paras?

-emv ja james jessenpoika 22+4
 
emv
Mä lähden tänään NKL:n päivystykseen ottamaan selvyyttä et jokohan mulla ois tärpäny ja raskausmyrkytys päällä :( Verenpaineet ollu koholla eilisestä ja vatsakipuja. Tänään armoton pyörrytys, oksetusolo ja pää kipeä sekä pissassa proteiinit 2:lla plussalla. FAK!

Voikaa hyvin mammat ja eiks kukaan tammikuun laskettu aikalaisista ole vielä synnyttänyt? Täällä on niin hiljaista! Mitä teille kuluu?

-emv ja james jessenpoika 23+2
 
Heippa Nirppa, emv ja muut mammat! Täällä on tosiaan ollut vähän hiljaista.
Täällä ollaan edelleen maha pallollaan ja olo on sellainen, että ei tässä mitään tapahdukaan ennen rv 42. No, mikäs tässä on odotellessa, on ollut ihan hyvä yrittää esikoisen kanssa saada pystyyn viikottaista arkirutiinia yhdessä.

Nirppa toivottavasti teillä odotus olisi kohta onnellisesti päätöksessä ja vauva sylissä =) Tänään taitaa olla lasketusta ajasta 15 pv joten jotain kyllä kohta tapahtuu.
Siitä vissyturvotuksesta vielä, että terkkari tarkoitti varmaan sellaista oikein suolaista, mineraalipitoista perinteistä vissyä. Nää kevyet olot yms. on ihan kevyttä tavaraa suolan kannalta, eikä varmaan turvota.

emv Raskausmyrkytys -kuulostaapa oireet ikävästi kohdalleen osuvilta. Toivottavasti toivut ja pääset viettämään häitäsi onnellisesti. Erityisiä hääkampauksen tekijöitä tai hääkimppujen erikoisen hyviä tekijöitä en osaa suositella,mutta Siltakadulta Auringonkukasta (? Kehäkukasta?) on tullut meille ainakin ihania vauvakimppuja ja itse siellä asioidessani palvelu on ollut hyvää. Mutta en osaa hääkimppujen suhteen sanoa millaisia tekijöitä ovat.

Nyt palapelien kimppuun -ulkona on -19 C. Ei oikein ulkoleikki innosta...!

 
Vajaa viikko oltu sektion jälkeen kotona, jännittävät viimeiset pari viikkoa olleetkin.
Poika siis syntyi 13.1, paino n. 3,3kg.

Raskausviikolla 40+ neuvolassa ihmettelin, miten vauva voi syntyä alakautta, kun jalat alimpana. Käski soittaa synnärille ja kysymään. Onneksi soitin, pyysivät uudestaan ultraan tarjonnan tarkistukseen ja sain tuomion sektiosta. Oli liian suuri riski, että solahtaa ulos molemmat jalat edellä, jolloin kanava ei aukea tarpeeksi päälle. Sektio piti tehdä samana päivänä, mutta se siirtyi sitten seuraavaan päivään. Siinä sai 2 pv jännätä, ettei synnytys vaan käynnisty ja laskettuaikakin oli jo ylitetty.

Nyt sitten yritetään toipua sektiosta, eniten harmittaa ettei esikoista pysty ottamaan syliin, kun painavan nostelu on kielletty seuraavat 4-6viikkoa. Kyllä alatiesynnytyksestä toipuminen oli paljon helpompaa.

Esikon sain Hämeenlinnassa. Hyvinkäällä oli henkilökunta ihanaa, mutta mua jotenkin ällötti kun siellä näkyi vähän siellä ja täällä verta. Hämeenlinnasta ei moista muistikuvaa ole jäänyt. Ruoka oli ihan hyvää.

Kaikkea muutakin tähän viimeiseen kahteen viikkoon on mahtunut, mutta niistä sitten joskus paremmalla ajalla.
 
Täällä ollaan myös yhdessä kasassa vielä :D
Huomenna äitipolille katsomaan onko Vauva vielä poikkitilassa vai onko Hän päästänyt äitinsä kärsimyksestä ja kääntynyt oikeinpäin... :whistle:


Develly ja Vauva 37+5 :heart:
 
NirppaII Onnea pienen pojan syntymän johdosta!! :flower: : :heart:
Jäi kyllä vähän ihmetyttämään, että tuo perätilalapsen asento jäi sinun itsesi aktiivisuuden perusteella tutkittavaksi. Miksei terkkari pitänyt "puolia" ja laittanut heti kunnolla sinne polille tutkittavaksi??? Ihmettelen näitä toimintamalleja.. Pissat ja painot kyllä osataan hoitaa mutta jos jotain poikkeavaa, niin ei sitten reagoidakaan ?? Tuntuuko itsestäsi tältä??

MiCeVu tervetuloa mukaan!

Onnellista odotusta Devellylle ja kaikille muille tammi-helmikuun odottajille!!! =)
 
Moikka MiCeVu, näytät olevan myös maaliskuun ketjussa kuten minäkin. Tervetuloa sinne sekä tänne. :)

Nirppa, onnittelut vauvasta. :)

Mulla alkaa oleen jo sellainen olo, että olis valmis synnyttämään, vaikka oikeastihan tässä on vielä muutama viikko jäljellä. No, eipä mulla oikeastaan muita kuulumisia ole. Reilun viikon päästä ultrakäynti.
 
Kiitokset onnitteluista.

Itseasiassa moitteet tässä perätila-asentojutussa menevät Hyvinkään sairaalan lekurille.
Ensin eri lääkäri ultras mut viikolla 38 ja oli sitä mieltä, että alakautta voi synnyttää, vaikka huomasi, että jalat on alimpana. Sitten vähän googlasin juttuja, kun halusin tietää, miten vauva voi syntyä jalat edellä ja puhuin asiasta neuvolassa viikolla 40+. Neuvolatätikin oli vähän ihmeissään ja käski soittaa synnärille ja varmistamaan. No soitin sinne ja eri lääkäri tutki mun paperit ja pyysi seuraavalle päivälle ultraan.

Siellä ihmettelivät, miksei mulle ole varattu leikkausaikaa, kun laskettuaikakin jo ylittynyt.
Ja tämä lääkäri oli sitä mieltä, että liian suuri riski, että syntyy molemmat jalat edellä ja tilaa ei tule päälle tarpeeksi (kanava ei aukea tarpeeksi jos ei tule pylly edellä jalat linkkuveitsiasennossa).

Vähän itselle jäänyt sellainen kuva, että eka lääkäri kai niin kovasti halusi, että joku synnyttäisi perätilassa. Itse olisin ollut siihen valmis, mutta en mä mitään riskiä lapseni hengellä halua ottaa. Nyt olen iloinen, että päätyi sektioon, koska vauvalla oli napanuora kahdesti toisen käsivarren ympäri, joten synnytyksessä ois voinut esim. solisluu murtua...

Itsekin ihmettelen, miten kaksi eri lääkäriä voi olla niin erimieltä... eka lääkäri kun olis päästänyt yli 41+3 viikolle asti. Onneksi ihmettelin itse ja olin aktiivinen. Sitä tämä toinenkin lääkäri kiitteli.

Valitettavasti itselle on jäänyt positiivisempi kokemus Hämeenlinnasta, missä sain esikoisen. Tietysti voi sekin vaikuttaa, että se oli normaali alatiesynnytys ja aika oppikirjan mukainen. Tosin Hyvinkäällä oli ehkä mukavampi henkilökunta..
 
Moikka täältäkin suunnalta pitkästä aikaa!

Vuodenvaihde vierähti etelässä matkustaen, ja vuos on lähtenyt hyvin käyntiin.
Käytiin viikon lomalla Teneriffalla ja silloin oli rv 24 menossa..lennot meni hyvin..vähän linja-autossa meinas tulla pahoinvointia kun se kuski ajoi niin kauhean nopeasti pikkusilla teillä ja oli niin hiostavan kuuma..mut onneks oli massukka viel nii pieni ettei se ollut tiellä lentokoneessa, nimittäi se lentokone oli nii mahdottoman pieni ja ahdas!! :/

Synttäritkin tuli vietettyä 14.1. joten tuohon "mahaansa kasvattaa" listaan voi vaihtaa iäkseni vuoden enempi. :)

nyt olis meneillään rv 26+2..mihin nää viikot oikein hujahtaa..menee aika niin kauheen nopeesti...!

Olotilat muuten jees mut närästys alkanu pari viikkoo sit..kirjoittelen enempi kuulumisia viikon päästä viimeistään kun mulla on neuvolassa lääkärikäynti nii katotaa mitkäs on asukin kuulumiset :) :heart:

-Tiude ja poitsu 26+2- :heart:
 
päivää taas :)

Täällä ainakin vielä kokonaisena odotellaan.. ja kiitos niistä SF-mitta tiedoista, on taas viksumpi.
Nythän se koko on pompannu 39 asti jo. Lääkärissä viime viikolla epäilivät olevan yli 4 kilonen kaveri ainakin. Nyt pelottaa vielä enemmän. Sanoivat kyllä että ehkä käynnistetään jos ei ala kohta tulemaan. Mahtaako kukaan tietää miten hereästi sitä suuren koon vuoksi HML käynnistetään? Tai onko kokemuksia. Täytynee neuvolassa torstaina yrittää saaha vielä yhtä aikaa ultraan jos ei muuta. Lääkärin mukaan ei ole mitään alhaalla tapahtunu kun paikat vaan vähän pehmennyt. Voi miten jännittää! Supistuksiakaan tullut yhtään melkein 2 vkoon. On kyllä outoa.. Tai tavallista, kun ei tiedä enskertalaisena :)

No toivotaan parasta, ja kirpakoita pakkaspäiviä teille kaikille <3
 
emv
Heippa!

Tänään kotiuduin naikkarilta, siellä vietin reilun viikon, ei raskausmyrkytystä kummiskaan. Onneksi ei ainakaan vielä näillä viikoilla! Vauvalla siis kaikki tosi hyvin eikä ole vielä tuloillaan. Mulla raskaushormoonit laukaisseet migreenin (siis aiemmin ei oo ollut koskaan) ja se oli mennyt pahaksi ja kivut sit nosti paineita ja aiheutti huimausta ja heikkoa oloa. Sille ei oikein löytynyt selvyyttä et miks protskuja oli pissassa, mut ne laskikin jo muutamassa päivässä. Nyt sit saikulla 21.2. asti, 17.2. äippäpolilla ratkeaa et vieläkö pääsen töihin sit hetkeksi. Maanantaina neuvolaan ja tiistaina nkl:n sisätautilääkäri soittaa liittyen tohon sairaalajaksoon kyselläkseen vointeja. Nyt sit lääkityksiä vatsaan ja migreenin hoitoon ja ehkäisyyn (siis ei toki migreenilääkkeitä, jotka ei oikein raskausaikana vissiin passaa).

Nirpalle onnea ja jaksamista ja nopeaa toipumista!

Marcelinalle
vielä ripaus kärsivällisyyttä...

Ja kaikille hyviä vointeja :heart:

-emv ja james 24+5
 
emv, onneksi pääsit kotio ja sait saikkua oikein kunnolla. Todella hyvä hba1c sulla! Mulla oli tuo pitkäaikainen ennen joulua 6.6 ja sitte 6.7. Nyt kyllä epäilen, että on saattanu jonku verran nousta, ku on tullut mässäiltyä vähän huolettomammin. Toivottavasti olis kuitenkin alle 7. Torstaina on käynti naikkarilla, sitten selviää tuo ja saan tietää silmänpohjakuvauksien tulokset (ne otettiin mulla vajaa pari viikkoa sitten Hyvinkään sairaalassa). Aikaisemmin oli puhetta myös, että synnytys käynnistettäis ennen rv 38, joten katotaan, miten tuo vauvan painonkehitys on menny, aletaanko tekeen lopullista suunnitelmaa siitä käynnistysajankohdasta.
 
NirppaII Ohhoh -saipa lääkäriusko taas kolauksen. Olikohan joku kandi se eka "riaknoosin" tekijä? Onneksi olit itse ajan tasalla asiassa!!! Toivotaan haavan paranevan oikein mallikkaasti, että arki on siltä osin taas helpompaa.

Tuli toi kandijuttu mieleen, kun Aamupostissa oli viime vkonlpna vaan juttu sängystä pudonneesta kolmevuotiaasta, joka oli kauhean kipeä putoamisensa jälkeen, mutta päivystyksessä ei tutkittu ja röntgeniä tarjottiin "ylihuomiseksi". Yksityisellä selvisi sitten solisluun murtuminen. Sairaalasta vastailtiin asiaa tutkineelle Aamupostille, että hoidon laatu vaihtelee, kun riaknoosia voi olla tekemässä vaikka kandi. Lukiko kukaan muu juttua? Jäi vähän epäuskoinen ja tietoinen olo siitä kertomuksesta. Eikö murtumat ole sellaisia vaivoja, jotka hoidetaan päivystysasiana, vai voiko ne todella "odottaa aamuun"?

emv Olipas hyviä uutisia että kyseessä ei ollut raskausmyrkytys ja pääsit kumminkin sairaslomallekin!

Develly Onko "käännökset" onnistuneet? Onko asentoa ultrattu?

luckystare En ihan ymmärtänyt mitä meinasit lyhenteellä HML? Hämeenlinna? Mutta Hyvinkäällä kai synnytät, joten ei kai se sitä tarkoittanut... Ei ole kokemusta ison koon vuoksi käynnistämisestä, mutta käynnistyksestä kumminkin. (Nyt taitaa tulla toinen kokemus) Käsittääkseni arvioivat ainakin silmämääräisesti äidin koon ja luuston perusteella, että mahtuuko lapsi -jos ollaan jossain kontrollissa polilla. Toisaalta sf-mittaan vaikuttaa kohdun asento, lapsiveden määrä jne. joten ei se ihan suoraan kai painoa määrää.
Mua joku lohdutti ekassa raskaudessa, että ei se lapsen pään ympärys enää lopussa kasva, ja kun pää on syntynyt, tulee muukin kroppa -oli kiloja 3 tai 4. En tiedä kuinka tieteellinen väite. Tsemppiä kuitenkin, jos ei lapsi ole vielä syntynyt!!! =)
 
Ekan diagnoosin tekijä oli neuvolaan lähetetyn stoorin perusteella osaston ylilääkäri. Tosin ei siinä mainittu, että minkä osaston... Hirmu mukava hän oli ja musta vaikutti tosi ammattilaiselta ja mulla oli tosi huojentunut olo, vaikka meinasin sitä perätilaa siis silloin lähteä synnyttämään. Mutta sitten 1,5 viikkoa myöhemmin iski epäusko, kun vähän googlasin perätilasynnytyksiä. Mutta, mitä olen nyt kavereiden kanssa jutellut, niin nämä perätilajutut tuntuu olevan ihan lääkäristä kiinni, ja siitä mihin koulukuntaan kuuluvat. Tosin oli siinä lääkärin stoorissa sekin, että kun synnytys käynnistyy niin vauvan tarjonta tarkistetaan ja jos se ei ole hyvä, niin sektioon. Joko tarkoitti niitä jalkoja, että miten ne sillä hetkellä ovat tai sitten pään asentoa. Mutta eri lääkäreiden kannat tämän yliaikaisuudenkin suhteen vaihtelivat hirvittävästi. Ei ymmärrä, mutta ei sen onneksi enää niin väliä.

Itse olen onnellinen, että kaikki meni kuitenkin hyvin ja vauva tuli sektiolla. Näin jälkikäteen on alkanut hirvittää, mitä siinä synnytyksessä ois voinut mennä pieleen. Vaikka eipä tämä sektiokaan riskitön ole.

Tänään kävin jo kävelemässä toiseen kertaan ulkona, mutta siellä on niin pirun kylmä, ettei pitkää lenkkiä pysty tekemään. Tosin ihan hyvä aloitella varovasti. Vauvan kanssa ei ole päästy pihalle lainkaan vielä, kun pakkasta on koko ajan yli 10 astetta. Lisäksi raukalla on vähän nuhaa tai sitten johtuu kuivasta sisäilmasta.

emv: tosi hyvä, että sait pidemmän sairasloman.
 
Meillä sitten esikko (2v) vesirokossa ja vauva nyt n. 3viikkoa. Onks kellään tietoa kuinka helposti tarttuu vauvaan? Imetän ja luultavasti olen taudin itse päiväkoti-ikäisenä sairastanut, mutta 100% varma äitinikään ei ollut. Jonkun rokon olen sairastanut, mut mikä se sitten lienee ollut. Voi kurjuuksien kurjuus.

Rokkoa on kuulemma Hyvinkäällä todella paljon liikenteessä, sanoi lekuri terveystalossa...
Ja itämisaika on 10-20pv, et kivat seuraavat pari viikkoa elää pelossa... Voi kökkö!

Onneks pakkaset laski ja pihalle on tuon juniorin kanssa päästy. Ristiäisvalmistelutkin on tehty (siis suunnitelmat). Ristiäisiin on vielä muutama viikko, toivottavasti ei mene sitten vesirokon takia pipariksi... Voi kun osais olla murehtimatta, mutta mä en vaan osaa. Yks kaveri osaa ihanasti ottaa asiat vastaan sellaisina kuin ne tulee ja elää tätä päivää. Kaipaisin itsekin tuota taitoa, mä tuhlaan elämäni murehtimiseen.

Sorry, nyt tuli valitusvirttä. Yritän olla ens kerralla positiivisempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NirppaII:
Meillä sitten esikko (2v) vesirokossa ja vauva nyt n. 3viikkoa. Onks kellään tietoa kuinka helposti tarttuu vauvaan?
Imetän ja luultavasti olen taudin itse päiväkoti-ikäisenä sairastanut, mutta 100% varma äitinikään ei ollut. Jonkun rokon olen sairastanut, mut mikä se sitten lienee ollut. Voi kurjuuksien kurjuus.

Rokkoa on kuulemma Hyvinkäällä todella paljon liikenteessä, sanoi lekuri terveystalossa...
Ja itämisaika on 10-20pv, et kivat seuraavat pari viikkoa elää pelossa... Voi kökkö!

Onneks pakkaset laski ja pihalle on tuon juniorin kanssa päästy. Ristiäisvalmistelutkin on tehty (siis suunnitelmat). Ristiäisiin on vielä muutama viikko, toivottavasti ei mene sitten vesirokon takia pipariksi... Voi kun osais olla murehtimatta, mutta mä en vaan osaa. Yks kaveri osaa ihanasti ottaa asiat vastaan sellaisina kuin ne tulee ja elää tätä päivää. Kaipaisin itsekin tuota taitoa, mä tuhlaan elämäni murehtimiseen.

Sorry, nyt tuli valitusvirttä. Yritän olla ens kerralla positiivisempi.

meillä kans sairastetiin vesirokko tossa joulun aikaan kun jätkät 3v. ja 5vee sai sen ja Lottakin sen sit sairasti hieman alle 3kk ikäisenä.

 
Täällä edelleen yhtenä kappaleena... Tie on ollut mutkainen - etten sanois.

Maanantaina 25.1. ultrattiin ja vauva oli perätilassa pahassa asennossa eikä käännöstä voitu yrittää. Torstaina 28.1. sama homma, mutta nyt käännösyrityksen esti mun kylki, joka oli niin kipeä, että en antanut lääkärin alkaa sitä runnomaan. Mahdollisuudet oli 50-50 että kääntyy, joten annoin olla.
Leikkausajan sain torstaille 4.2.
Tuolloin mentiin aamulla sektioon ja siellä kolme tuntia odoteltiin kunnes lääkäri vihdoin tuli ultraamaan ja VAUVA OLI RAIVOTARJONNASSA eli leikkaus peruuntui ja me lähdettiin kotiin jatkamaan odotusta.

Pettymys oli aivan kamala, kun olin viikon panikoinut sitä leikkausta ja muutenkin olin henkisesti varautunut siihen, että vauva syntyy tuolloin. Miehen isyyslomat ym oli sovittu ja sitä ei nyt voinutkaan perua, joten jos vauva ei nyt synny tämän vkon aikana niin miehelle ei paljon isyyslomaa jää... Tai siis eihän tämä ole mitään varsinaista isyyslomaa vaan palkatonta vapaata... :(

Nyt siis vaan odotellaan - paikat on umpikiinni eikä supistuksia tms ole ollenkaan.


Develly ja Potkuttelija 39+6
 
Paljon onnea pienokasen jo syliin saaneille! :flower:

Täällä ilmoittautuisi ketjuun toista lastaan odottava, la 3.6.10, nykyisin riksulainen mamma (ostimme täältä talon 11/09). Ai niin, onhan meillä vielä vuokrakämppä Hyvinkäällä (isäntä kun käy Hyvinkäällä töissä), mutta siellä on tapahtunut vesivahinko (jätevesi) kovien pakkasten aikaan. Siellä ei siis paljoa enää olla (vain joitakin tavaroita on jäänyt säilytykseen). Käyn kuitenkin Hyvinkäällä muutaman kerran kuussa.

Vilkas esikoisemme on nyt 2 v ja 2 kk, eli oikein mukavassa uhmaiässä. :| On välillä voimat niin poissa, että ei tiedä miten päin täällä olisi. Varsinkin kovilla pakkasilla/huonolla kelillä, kun ei ole mitään asiaa ulos, niin meinaa kämppä mennä remonttiin. Keskittymiskykyä kun tuon ikäisellä ei ole vielä paljoa, niin vaikka kuinka ammentaisi neidille virikkeitä, silti talo on täysin mullin mallin neidin jäljiltä.

Raskaus on sujunut yllättävän hyvin, ottaen huomioon että havaitsin sen vasta ollessani lähempänä 10. raskausviikkoa. No, eipä tarvinnut pitkään pähkäillä, että milloin kertoisi raskaudesta muille. Rakenneultrassa kaikki oli hyvin, ja kätilökin oli 99% varma vauvan sukupuolesta. Pitää siis alkaa hankkia jostakin ei-punertavan värisiä vauvanvaatteita. :)

Eipä kovin innosta ajella Hämeenlinnaan äippäpolille/synnyttämään. Mieluummin synnyttäisin Hyvinkäällä. Palveluun olen kuitenkin ollut Hämeenlinnassa tyytyväinen, mitä nyt lääkäriajat voisivat paremmin pitää paikkaansa. Viime perjantaina jouduin kesken lääkärin odottamisen ajamaan Tervakoskelle isäntää ja neitiä vastaan (isännällä alkoi tärkeä kokous, eikä lääkärille pääsyajasta ollut mitään tietoa), ja vaihdoimme neidin siellä pikaisesti isännän autosta minun autooni. Eihän se mitään mukavaa ollut odotella sairaalassa väsyneen ja nälkäisen uhmaikäisen kanssa, saati levitellä itseään lääkärille lapsen läsnä ollessa (yritin kyllä peitellä näkyvyyttä rattaiden kuomun avulla, mutta...). Oli kuitenkin kaikesta huolimatta mukava nähdä taas pikkuinen ultran kautta, ja kuulla kaiken olevan hyvin. :)

T: Lumikki 23+4 ja "Emppu" 2 v
 

Yhteistyössä