[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

Millukka kiva kuulla että siellä kaikki hyvin..olin jo vähän huolissani kun ei mtn kuulunut moneen päivään..ja kiitos kahvikutsusta..mielellään tullaan jonain päivänä.. :wave:
Joo toi karvainen otus (rakas mieheni) tossa sohvalla remahti nauruun kun sille ton sun juttus näytin.. ;) :kieh:
Meillä ristiäiset 1.11, mutta ei vielä teidetä missä pidetään..kotona vai kirkossa ja nimi ollut kokoajan tiedossa..mutta pidetään se vielä salaisuutena.. :x

Ihanaa lauantai-iltaa kaikille =)

Äippä35v ja Nuppuliini 2vkoa ja 4 päivää :heart:
 
Tervehdys täältä meiänkin suunnalta :wave:

Tänään on koko päivä vierähtäny Helsingissä kaupoissa ja sukulaisissa ;)
Meinattiin Jumboonkin mennä, mutta ku autot jonotti parkkihalliin niin sanoin ukolle, että paina vaan kaasua je vetäse ohi.. Eli se siitä Jumboreissusta ;) Oiski sattunu ku oltais siellä Millukan kanssa törmätty :LOL:

Meillä on kaikki valtakunnassa hyvin ja pikkupoitsu on kiltti ku mikä. Nukkuu vaan ja öhisee/murisee joskus. Viime yö meni taas oikein mallikkaasti ku ruokailut oli klo 22, 03 ja klo 8 sit taas aamulla :D Tämmösiä öitä lisää, kiitos ;)

Meillä on muutama nimi jo ajateltuna poitsulle, mutta pitäis nyt vaan se lopullinen päätös asian suhteen tehä niin sitten kipasen Maistraattiin vaan rekisteröimään sen. Sen jälkeen sitten keitetään kahveet sukulaisille. Me ei mitään varsinaisia nimiäisiä pidetä (ei pidetty esikoisestakaan), mutta kiva se on nimen saannin kunniaks kahvit keittää :heart:
 
Kiitokset kaikille, ketkä on jakaneet kokemuksia Hyvinkäältä, lisääkin saa kertoa. Oli onneksi myös positiivista palautetta. Se on niin kiva kuulla noista vauvaperheen arkiasioista. Ne on tässä kahdessa vuodessa jotenkin jo unohtuneet. Itse vaan ootan sitä tammikuuta ja tuntuu ettei se tule sieltä koskaan. Ens viikolla ois sitten sokerirasitustestikin, vähän jänskättää. Onkos muilla kokemuksia moisesta testistä? Painoindeksi oli just hilkulla ja ikäkin yli 25, niin pakko se on näköjään mennä.
 
NirppaII: Mulla ois kokemusta jo kahesta sokerirasituksesta :)
Ekassa raskaudessa jouduin sinne ku maha oli "liian iso" ja tokassa sitte, koska oon yli 25 vuotias :LOL: . Ne on tiukentaneet niitä sääntöjä, että ketkä joutuu ja nyt siinä on painoindeksin lisäks ikärajaki :D .

Se on ihan iisi juttu se sokerirasitus. Ei vaan saa syödä tai juoda mitään klo 20 jälkeen ja sitte terveysasemalle mennään klo 8 tai 9 aamulla (muistaakseni oli jotku tollaset noi ohjeet). Ne ottaa sulta ensin yhen verinäytteen, jonka jälkeen juot sellasta jännän makusta juomaa ja sit meet tunniks istuskelee ja lukee vaikka kirjaa. Tunnin jälkeen ne ottaa taas verinäytteen ja sit meet vielä toiseks tunniks odottelee. Ku toinen tunti on menny nii ottavat vielä yhen verinäytteen (3 verinäytettä yhteenä ) ja sit pääset lähtee pois. Jos joudut menee siitä suoraan töihin nii kandee ottaa jotain haukkapalaa mukaan niin saat jotain syötävää heti ku pääset pois terkkarista. Mutta ei se oikeesti oo paha homma ollenkaan. Mä ite ainaki otin sen vaan "lomana". Otin kirjan mukaan ja nautin siitä, että oli pakko vaan istua paikoillaan :LOL:
 
ME OLEMME PÖTSIT PITKÄLLÄ:




Ellie84...25v.....LA 1.9............esikoinen odotuksessa

chilitin .....23v.......LA 30.10 ......pikku nelonen

NirppaII...27v.....LA 1/2010.....toinen odotuksessa

luckystare....23v...LA 24.1.2010.... esikoista odotellaan

Riikkis75...33v..........LA 26.1.10 ...toinen odotuksessa

Develly....29V........LA 9.2.2010...kolmas tulossa

NR75....34v........LA 23.2.2010...tulossa kolmas

Annien.....25v...... LA 25.2.2010............toinen tuloillaan

marcelina....33v......12.3.2010.....toinen odotuksessa

Tiude....21v.......LA 26.4.2010....esikoista odotellaan

emv.....25v......LA 16.5.2010...esikoinen odotuksessa

Pienokainen....23v.....LA 23.5.2010...esikoista odotellen





NYYTTINSÄ SAANEET:


PIKKU PRINSESSA:

Nuppu09...15.9.2009, mitat: 3878g ja 51 cm
Millukka...21.9.2009, mitat: 3772g ja 50 cm.

PIKKU PRINSSI:

ssihinä...5.8.2009, mitat: 4170g ja 53cm
onnijuuli...6.8.2009, rv 41+4 mitat: 3084g ja 50cm
HarmaaHarakka...19.9.2009, mitat: 4225g ja 52cm


 
Tänään puoliväli ja sen kunniaks rakenneultra. Kaikki oli Yllärillä hyvin. Mutta kuten arvata saattaa, niin tällä kertaa, kun oltaisiin haluttu tietää sukupuoli, niin eipä onnistunut sen näkeminen. Ylläri pyöri ja hyöri niin mahdottomasti, että muittenkin mittojen yms. tärkeiden asioiden tarkastus ei meinannut onnistua. Ylläri haluaa olla siis Ylläri loppuun asti. Tyttöolo on kyllä niin voimakas, että jos tuolta alhaalta jotain muuta putkahtaa helmikuussa, niin on kyllä ISO Ylläri. :LOL:

t. NR75 + Ylläri tasan puoliväli 20+0
 
tuli mieleen yksi huvittava juttu kun olin sairaalassa :LOL:
mulle sanottiin monesti ett kyl ollaan sit niin sävy sävyyn sairaalakamppeiden kanssa ja aina kun on väitetty ett sairaalavaatteet ei voi olla muka tyylikkäitä :LOL: :LOL: no olinhan mä aika sävy sävyyn tukkani kanssa ja ton vaaleenpunasen sairaalamekon ja vaal.pun aamutakin kanssa ja jalassa ku oli viel mun omat valkoset crocksit :LOL: :LOL:



harmi kun ei tullu koko kuvaa otettua :kieh:
tässä meikä siis ja pikku neiti vajaan vuorokauden :heart:
 
NR75 onnittelut raskauden puolesta välistä :wave:

Ja Millukalla oli kyl tosi sävysävyyn noitten kledjujen kans toi letti.. :LOL: :LOL:
Ihana perhepotretti..söpöjä muksuja =)

Mulla edessä eka kokoyön valvominen typykän kanssa kun mies aloittaa huomenna työt isyysloman jlk..vähän jänskää et miten toi yö mahdollisesti menee..en ole koskaan ollut mikään hyvä yökukkuja ja noi yövalvomiset tuottaa ajoittain ihan tuskaa..mutta onhan se kuitenkin jaksettava kun tuollaisen ihanaisen vielä päätettiin tehdä..täytyy nukkua sitten tytön kanssa päivällä.. ;)



Tässä meitin kaksi nuorinta.. :heart:

Äippä35v ja Nuppuliini 3 viikkoa
 
emv
v*ttu! johan se oksentaminen taas alkoi :headwall: :headwall: :headwall: en jaksa. just alan paranemaan virtsatieinfektiosta ja tänää kävin särkypäivystyksessä porauttaa hampaani ni eiköhän illalla taas alkanu liemi lentää...oli melkein viikon tauko, saikulla saavutettu. en jaksa.

millukka: :LOL: saleen oli suunniteltu juttu ton tukan kanssa!!! :D ihania kuvia! :heart: ja kiitos kovasti uudistetusta listasta!

nupulla samaten tosi liikkis kuva! tsemppiä valvomiseen :hug:

-emv ja james jessenpoika 8+3
 
Ihania kuvia Nuppu09 ja Millukka :heart: Oon emv:n kanssa samaa mieltä, että saleen suunniteltu toi tukan väri synnärin kuteita aatellen :LOL:

Munkin pitäis yrittää napsia veljeksistä yhteiskuvia, mutta ei oo muuten ihan helppoa. Jos hetkeks päästän isoveikan tutkimaan pikkuveikkaa ja nappaan vaikka kameran käteen niin johan on sormi silmässä tai vauvan sukat revitty irti tai jotain muuta vastaavaa :D Sanoisinkos, että tuo esikoinen on aika kerkeäväinen... :LOL:

emv, koita jaksaa. Ihan varmana aika syvältä suolesta tollanen pahoinvointi. Ite en oo siitä kummassakaan raskaudessa onneks kärsiny (ekasta oksensin ehkä kokonaiset 3 kertaa ja tokasta en kertaakaan), joten en kai voi muuta ku kiitellä onneani :hug:

On muuten ihan pakko hehkuttaa :whistle: . Meillä nukuttiin viime yökin klo 22-03 ja siitä sitten taas 03:30-7:30 =) Tää oli jo kolmas tai neljäs tällänen yö... Voi että mä oon kyllä onnellinen jos tuo on niin äitiystävällinen lapsi, että ottais ton ihan tavaks. Tosin, edellisyönä vauveli muistutti, että mitä se myös vois olla ja en usko et 8 kertaa riitti, että nousin sängystä ja kävin rauhottelemassa tuttinsa kadottaneen beibin :/

Esikoinenki alkaa kohta heräilee, joten googlettelen tässä vielä hetkisen korvien putkitusta ennen ku aamu-actionit alkaa :) Esikoinen menee torstaina putkitukseen ja mua vähän jännää se :ashamed:

Mutta nyt googlettelemaan, heipat vaan :wave:
 
niin mä naureskelinkin kaikille sanojille ett ihan varta vasten letti laitettu sairaalarytkyjä varten :LOL: mä värkkään näitä ite aina päähän ja mulla on aina millo minkäki väristä ja näköstä :whistle: pitäs kohta taas laittaa letti vaihtoon :kieh:

Kylillä kyl erottaa jos joku vaalenpunapää sit liikkuu niin mä se vaan oon :LOL:

oikeesti...voe perse mikä ilma tuolla ulkona on...aivan järkky...tulis edes lunta ennemmin ku tollasta vesi-tuuli paskaa...anteeksi kielenkäyttöni :snotty:

meillä toi neiti on sellanen pikku rutku aina päivisin. ei oikein viihtyisi sitterissä yksikseen. sylissä kyl hiljaa sit.
yöt on menny täälläkin aika mallikkaasti sitä ekaa yötä lukuunottamatta.

neiti on nyukkunut melkein alusta asti yönsä suht hyvin. ilta on vähä sellasta rutinaa mutku saadaan siinä puolen yön aikaan nukkumaan neiti lopullisesti niin nukkuu tonne 05 asti yleensä ja sit seur.kerran herää syömään vasta aamulla :p
yks ilta saatiin yöunille jo jopa 22.30 ja sillo nousi syömään vasta 02.30

eli aika järkejään ollu yöllä n.5t syöttöväli. edelleen yritän tissiä antaa ensin mut pullosta sit juo kuitenkii 100ml :snotty:
hyvin on kasvanu,meil oli maanantaina parin viikon neuvola niin likka oli 3,9kg ja 52,5cm pitkä...

pakko viel laittaa tosta influenssa rokotuksesta jonka saa neuvolasta viel huomenna ilman ajanvarausta alle 3vee. lapselle ett meinaatteko mennä ottamaan jolla on alle 3vee kotona???
itse oisin saanu sen maanantaisella neukka käynnillä tolla Lennille mut se olikin kananmuna pohjanen rokote joten jätettiin nyt toistaiseksi antamatta kun kananmuna allergiaa tuolla pojalla. aikoi kysyä lääkäriltä asiaa....

mut nyt jotain rytkyä niskaan ku alasti täällä melkein juoksentelen :whistle:
 
Tosta rokotuksesta... Mä täällä kanssa kauheesti mietin, että pitäiskö se ottaa vai ei, mutta tossa viikko sit päätös muuttu aika helpoks - ei oteta :/ . Mennää huomenna korvien putkitukseen esikon kanssa ja siinä on sellanen 3 viikon varoaika suuntaan ja toiseen, että ei saa rokottaa. Ja lisäks jos on vielä munapohjanen niin sekin vielä :eek: ku toi esikko on muna-alerginen... Että joo, meillä ei hirveesti tarvii enää miettiä, että otoetaanko vaiko ei :whistle:
 
emv
mäkin suunnittelin lenkille lähtöä mut ilman takia kiinnostus jotenki kummasti lopahti :LOL:

millukka ja harmis:
ihanaa et te saatte nukkuakin! ootteko te käyny jotain pitkiä keskusteluja masun läpi ennen synnytystä "nukkumisesta meillä on sit semmoset säännöt..."? :D

-emv ja james jessenpoika 8+4
 
jep keskusteltu on :LOL:
meillä on kyl kaikki nukkuneet suht hyvin jo pienestä pitäen :kieh: päivät on sit ollu kyl rutinaa ym.... mut ihan jees ett yöt menee hyvin.... ja lellukkaa naamariin tossa parin kuukauden päästä niin jos menis sit ilman syöttäjä yöt niinku muittenkin kohalla :xmas:
ps.neuvolaan ei sit kerrota ja hiiskuta mitään :LOL:
 
Täälläkin joo on käyty kanssa näitä keskusteluja masun läpi, että "meillä sitten on tapana nukkua, eikä kitistä" ;). Täällä tuntuis muutenkin olevan vähän samat suunnitelmat ku Millukalla :) eli jos yöt lähtee menee nälkäitkuks tossa vähän reilu 3kk ikäsenä (kuten esikoisen kanssa kävi) niin aletaan antamaan vähän velliä iltamaidon sekaan isännälle ;) Eikä mekään kyllä hiiskuta mitään neuvolan tätsylle, vaan pidetään se pienen pienenä salaisuutenamme niinku esikonkin kanssa :kieh:
 
:LOL: :LOL: Minäkin yhdyn tuohon samaan kuin harmis ja millukka että velliä vaan niin jaksaa sitten nukkua taas pidempiä unia ja todellakaan ei mtn puheita neukkulan terkkarille, kun se on muutenkin aikas hössö kun sillä on jo ikääkin et me jo ollaan odoteltu et millos se jääpi eläkkeelle.. :whistle:
Nyt tuon 3 vuotiaan kanssa aloitin nuo soseetkin jo 2 kktisena kun ei enää maidolla pärjänyt ja ihan normi poikahan tuo on.. :saint:

Hanurista tuo ilma.. :headwall: Ei pääse vaunuilemaan.. :'(

Äippä35v ja Nuppuliini 3vkoa ja 1 pv :heart:
 
Nuppu09: Nyt on pakko kysyä... Missä neukkulassa käyt? Meilläkin on nimittäin aika vanha ja aika hössö tätsy niin voiko jopa olla sama? Ainakin Millukan kanssa meillä on sama täti ku kerta asutaan tässä melkein naapureina ;) Niin me käydään Urakan neuvolassa...

Äh ja kyllä pännii toi ilma!! Pojat on unilla niin raahasin crosstrainerin varastosta sisään ja jumppailin vähän sen kanssa... Nyt surffailen Torikadun sivuilla ja koitan keksiä sieltä, että mihis jumppaan sitä menis ;) Pilates alko vähän kiinnostaa, mutta ku en tiiä, että tehäänkö siinä niitä "kiellettyjä vatsalihaksia" nii pistin oikein kyselyä sinne s-postilla :whistle: Ja uimista kanssa mietin... Mutta kukas muistaa, että onko se suositeltua mennä uimahalliin pulikoimaan ennen ku on käyny jälkitarkastuksessa?

Saas nyt vaan nähä, että kuinka kauan tää jumppainnostus tällä kertaa kestää... Ois kyllä oikeesti nyt vähän hinku saada ittensä kuntoon ku tossa ennen tätä tokaa raskautta ei kerenny oikein mitään tehä ku ei oikein ollu siinä raskauksien välissä hirveesti sitä aikaa. Nyt ois tarkotus tää lasten tekeminen jättää tähän niin vois vaikka laittaa taas löysät kuriin :D
 
Millukalla ja HarmaaHarakalla on kyllä hyvin nukkuvat vauvat! Meillekin olis tollanen tilauksessa. ;) Mä oon sanonu, että tää kolmas tulee olemaan maailman rauhallisin tapaus, joka nukkuu yöt läpeensä sairaalasta lähtien. Toivottavasti pitäis paikkansa...

Mä en oo näille meidän muksuille velliä antanu. Oon ollu sillä kannalla, että puurot puuroina ja maidot maitoina. Poitsu on kyllä niin maito- yms. allerginen, ettei sille mitään vellejä olis ees voinu antaa. Mutta jokainen siis tyylillään, enkä "moiti" heitä, jotka antaa velliä lapselleen. Mistäs sitä tietää, vaikka mäkin päättäisin jostain syystä tälle kolmannelle antaa velliä. Jos jotain oon tässä lastenhoidossa/-kasvatuksessa oppinu, niin alkuperäsistä periaatteista saattaa joutua aina sillon tällön joustamaan tai jopa luopumaan.

Influenssarokotuksen oon otattanu aikasempina vuosina meidän 3,5v neidille, mutta nythän hän ei sitä enää ilmaseks saa. Poitsulle (1v3kk) en sitä voi ottaa, kun poitsu on kans kananmuna-allerginen. Taitaa olla muuten aikas yleistä tuo. No, poitsu on siis muutenkin tosi allerginen ja hänellä on tällä hetkellä 12 ruoka-ainetta mitä voi syödä. Olis niin helppoo, ku vois tehdä koko pesueelle samaa ruokaa, mutta poitsulle on ihan pakko tehdä omat sapuskat aina.
 
Harmishan vois lähtee mun kans noihin vesijumppiin ym. jumppiin ;) hyvinkään nkuntoliikunta vai mikä nyt liekkään niin syksy/kevät kausi maksaa 35euroa siinä ja pääsee jumppiin ym. vesijumppaakin ois melkein joka päivälle mut uimalamaksun joutuu kyl siinä maksaa viel päälle. muuten tuolla 35eurolla pääsee kaikkiin. jollekkin päivälle oli kuntosalia amiksella, sit on niitä jumppia , jotain sählyä jne.....
ja tietty lenkille voitais hilpasta myös joku päivä.... mulla kans kotona stepperit ja kuntopyörä (joka meni nyt appiukolle lainaan) mut ovatpa kovassa käytössä :LOL: kuntopyörä ollu vaatenaulakkona ja steppirilläki polkenu varmaan sen tasan kaksi kertaa :LOL:

aattelin nyt jotain vatsalihas laitetta katella jos vaikka tulis tehtyy............NIIN VARMAAN!!!!! :LOL:
 
Heippa taasen!! =)

Kylläpäs on pino hiljentynyt..pankaahan viestiä tulemaan.. :wave:

Mulla meinasi alkuraskauden masennus taas ottaa vallan tuossa yhtenä päivänä ja otinkin sitten itseäni niskasta kiinni ja pakotin ruhoni lenkille..sen jälkeen olen ainakin kerran päivässä käynyt lenkillä ja täytyy sanoa että tuo ulkoilman raikkaus ja hyväätekevä voima auttaa masiksesta toipuvaa paremmin kuin mikään muu..elikkäs naiset ylös ulos ja lenkille..niin ei mee pippuri pyllyyn :LOL: :LOL:

Meillä vauvelin kanssa menee seuraavasti;
Yöllä yksi syöttö ja tuttelia annetaan kun maidon lypsäminen ei minua enää houkuttanut (ja tissiä ei suostu syömään) kun tuntuu et on niin kamalan itkuherkkä ton imetyksen takia..hormonit..jne..tein tälläisen ratkaisun ja kun sitä maitoa ei muutenkaan enää tullut tarpeeksi, niin.. :ashamed:
Jotenkin surullista..mutta mielummin täysjärkinen äiti ja tuttelia kun imettävä ja seinät kaatuu päälle ja kaikki pienetkin asiat ärsyttää..eikös juu :p Tein aikas itsekkään ratkaisun mutta haluan jo vihdoin ja viimein oman pääni takaisin.. :$

Tänään 3 viikkosneuvola ja painoa tullut syntymäpainosta yli puoli kiloa (4450g) ja pituutta(54.5cm) 3cm eli hyvin kasvaa.. :D :D

Palaillaan taasen..

Äippä35v ja Nuppuliini 3 viikkoa ja 3 päivää :heart:
 

Yhteistyössä