Bakteerivaginoosi, te joilla on ollut... itsehoidosta/ apua!

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
clue-solunäyte labraan
Minä olen myös vuosia kärsinyt vaivasta ja nuorempana söin vaikka kuinka monta Flagyl-kuuria ym. antibioottia vaivaan vain huomatakseni, että se palaa aina uudelleen :( Jogurttia ja ilmakylpyjä suosittelen minäkin. Yhdyntä kannattaa oireiden aikana suorittaa kondomin kanssa, koska siemenneste ja hankaus pahentaa oireita. Tai alapesu vedellä yhdynnän jälkeen. Mullakin on noita apteekin kapseleita hätävarana, ne auttaa parhaiten hajuun. Ikävä vaiva ja uusii vaikka mieskin olisi hoidettu...
 
carino
Minulla ollut tämä vaiva reilu 8v. Flagyl auttaa mutta oireet palaavat parissa päivässä ja kuureja syötynä noin 20kpl. Lääkärissä on käyty. Monella spesialistillakin. Viimeisin totesi että voi voi, koitas elää vaan tuon kans. Apteekin itsehoito tuotteista ei pienintäkään apua. Kaikki kokeiltu. Kotikonstit täysin turhia. Viljoja en oo syöny vuosiin ja sokerin syönnillä ei vaikutusta mutta oireet katosi parissa päivässä kun lopeton maidon käytön kokonaan. Melkein itku tuli kun tuntu niin mahtavalta elää ilman sitä kipua ja muuta oireilua. Nyt oireet tuli takaisin kun joulun aikana söin maitoa parina päivänä mutta eiköhän ne ala helpottaan kun jatkaa taas maidottomalla linjalla.
 
vieraaas
Otatin kierukan pois sen jälkeen meni pari kolme kk kun kohtu puhdisti itsensä ja sen jälkeen ei ole ollut enää vti tai hiivaa eikä bv:n oireitakaan ollenkaan, jes!!
 
ilosanoma
Itselläni on ollut viitisen kuukautta aina uusiutuva itseni diagnosoima bakteerivaginoosi, enkä tuntunut löytävän netistä mitään "kotikonsteja" vaivan hoitoon. Itselläni on aina pienestä pitäen ollut runsas valkovuoto, mutta eräänä päivänä alkoi mukana ilmaantua karmiva kalanhaju ja vuoto lisääntyi. Rahaa on palanut varmasti tähän mennessä jo satoja euroja apteekista ilman reseptiä saataviin puikkoihin, maitohappobakteeripillereihin yms. Vievät oireet kyllä mennessään, mutta ne palaavat joka ikinen kerta yhdynnän jälkeen. Eikä tarvitse edes olla kosketuksissa miehen sukuelinten kanssa, pelkät (puhtaat) sormetkin laukaisivat oireet joka kerta.



Googletin aiheesta englanniksi, ja löysin hyviä arvosteluja saaneen ja edullisen kikan mitä päätin kokeilla. Nimittäin vetyperoksidi. Kuulostaa aika rajulta, mutta tarpeeksi laimennettuna se on vain desinfioivaa litkua. Ohjeet olivat seuraavanlaiset: Osta/hanki 3% vetyperoksidiliuosta ja laimenna sitä vielä 50/50 veteen. Kasta tamponi litkuun ja survo emättimeen. Anna vaikuttaa max. tunti. Itselläni oireet katosivat jo ensimmäisellä kokeilulla ja tuli aivan uskomattoman helpottunut olo! Aijon jatkaa tätä "kuurina" vielä noin viikon verran ja katson sitten miten käy. Veikkaan että tämä ei lopullisesti vaivaa vie mennessään koska ongelma on luultavasti jokin isompi, mutta paikallishoitona erittäin helppo ja toimiva. Kokeiltuani tuli fiilis että tätä on pakko jakaa muillekin asian kanssa kamppaileville.



Kaikillehan kaikki menetelmät eivät sovi, englannin kieltä taitavat voivat vaikka lukea asiasta lisää täältä:

http://www.earthclinic.com/cures/hydrogen-peroxide-for-bacterial-vaginosis-bv-treatment.html



Lykkyä tykö!
 
vierailija
Moikka!

Itse on olen 3 vuotta kierteessä ja syönyt kanssa lukuisia metrolidatsoli kuureja sekä 7 päivän kuureina että 5 pillerin kertapsukkuina aina kun oireet tulee. Olen siis kolmen vuoden ajan ahtanut gynen määräämänä sellaisen määrän antibioottia että ei voi olla elimistölle hyväksi. Lisäksi tähän vielä flagyl voiteet, joita myös monta kuuria takana. Tämän antibiootti tykityksen takia elimistön oma bakteerikanta on varmasti täysin tuhoutunut ja mainitsin tästä lääkärille joka pyöritteli päätään ja sanoi, että tämä on nyt ainoa tunnettu tehokas hoito.
Noh viimeksi kun oli oireita tuli vuodon mukana myös verta, jolloin sain flagylin jälkeen otettavaksi vagifem
Estrogeenikuurin. Olin sen jälkeen oireeton melkein 4kk kun samalla söin karpalakteja. Oireet tulivat takaisin kun lähdin matkalle ja unohdin karpalactit kotiin. Takaisin lääkäriin ja sanoin hyvän kokemuksen vagifemeistä, mutta koska muissa arvoissa ei viitteitä estrogeenin puutteesta niin en saanut reseptiä, mutta antibioottiin kyllä sain. En tätä viimeistä flagyl kuuria ole käyttänyt vaan olen lähtenyt korjaamaan ongelmaa itse. Syön nyt tarmokkaasti karpalacteja ja olen siirtynyt käyttämään kuukuppia. Paikalliset oireet hoidin kylmäpuristetulla kookosöljyllä, jolla haju ja vuoto lähti yhden yön aikana. Käytin öljyä viikon ajan 3 kertaa päivässä jonka jälkeen ostin omilla rahoilla vagifem kuurin. Nyt oireet ovat olleet poissa kohta 2 kuukautta ja syön siis karpalacteja varmaan lopun elämää mutta ihan sama.

Halusin jakaa omalla kohdalla toimineen vinkin :)

Voimia kaikille!
 
vierailija
Miullakin ehkä tuo kun alkaa haista lähes heti vesipesun jälkeen...
En vaan kehtaa kertoa miespuoliselle terveyskeskus lääkärille ja pyytää reseptiä...Ollut jo kauan.
 
ell1N
Kokeile ensin apteekista saatavat vagimoist tai vagi-c. Maksavat ehkä alle 20e per paketti. Niillä lähtee ehkä 90% tapauksista. Jos ei niin Venuspray on hyvä vaihtoehto, se on vähän hintavampaa mutta ainakin toimii. Sitäpaitsi se lääkäri määrää sulle kumminkin aluksi just nuo em. tuotteet.
 

Yhteistyössä