Baltic Princess ja Silja Europa vaihtoivat satamia

:confused: Mitä olen joskus laivamatkoilla käynyt, niin mielestäni kaikki Suomessa toimivat laivat ovat yhtä "huonoja", ei täällä mitään hienoja laivoja edes ole. En tosin muutenkaan ymmärrä laivaristeilyjen viehätystä.
 
"mievain"
RAHTILAIVA? :D

Se on TallinkSiljan VIIHDElaiva, uusi jopa (2008 vai 2009?)

Europa siirtyi uudelle reitille, koska se on suurempi ja Tallinnanreitillä tarvitsevat suurempaa koska kävijämäärä on noussut.
 
"mievain"
Lisään vielä, että Europalla olin viimeksi 2009 (kaksi kertaa) ja Princessillä viimeksi viime viikolla.

Europa on hyvä ja vanha tuttu laiva - ihan perus-ookoo.
Princess on selkeästi siisti ja uusi.

En nyt niin osaa arvioida laivoja, yleensä ihan hyviä reissuja ollut, on laiva sitten mikä tahansa :)
 
Ai, mä ihan ymmärsin, että oli pakko saada Turkuun jotain uutta Siljaltakin, ettei kaikki siirry Viking Linen puolelle uuden laivan myötä. Itse en ole käynyt Vikingillä 15 vuoteen, tänä vuonna todellakin aion mennä, sen verran tasokkaan oloinen laiva ainakin vielä!
 
"mievain"
No ainakin viime viikolla tuolla Princessin risteilyllä perustelivat tätä vaihtoa ihan Europan koolla jota tarvitaan Tallinnanreitille.

Mut mistäs sitä tavalliset kansalaiset tietää, vaikka oikea syy olisi juurikin kilpailuhenkinen...
 
juuri gracella ollut
Juuri viikonloppuna risteilin Gracella ja laiva oli pettymys. Tuli jopa europaa ikävä. Että eipä Gracesta kyllä bilelaivaksi ole ja muutenkin oli pimeän ja sokkeloisen oloinen. odotin avaraa ja valoisaa ja jotain ihan uutta kun sitä niin on hehkutettu.
 
sd
Me ei olla pariin vuoteen lähdetty Turusta (vaikka lähellä asutaankin), koska ollaan niin kyllästytty Europaan. Meille on siis kivaa vaihtelua ja varattiin juuri helmikuuksi Balticille risteily. Grace tarvis varmaan kanssa kokeilla, vaikka muuten ollaankin "Siljalaisia".
 
........................
Juuri viikonloppuna risteilin Gracella ja laiva oli pettymys. Tuli jopa europaa ikävä. Että eipä Gracesta kyllä bilelaivaksi ole ja muutenkin oli pimeän ja sokkeloisen oloinen. odotin avaraa ja valoisaa ja jotain ihan uutta kun sitä niin on hehkutettu.
En usko, että Gracea on edes tarkoitettu miksikään bilelaivaksi. Sinne tuskin kovin äkkiä tarjoillaan mitään "euron reissuja", joilla halutaan haalia sitä bilekansaa laivaan. Tahtoo siis sanoa, että eiköhän Gracelle tavoitella vähän tasokkaampaa matkustajakuntaa...
 
sd
Me ei olla pariin vuoteen lähdetty Turusta (vaikka lähellä asutaankin), koska ollaan niin kyllästytty Europaan. Meille on siis kivaa vaihtelua ja varattiin juuri helmikuuksi Balticille risteily. Grace tarvis varmaan kanssa kokeilla, vaikka muuten ollaankin "Siljalaisia".
Niin ja yksi iso & kaivattu plussa Balticilla näkyy olevan: perhehyttejä 4 henkiselle perheelle. Siis kaksi A2 hyttiä yhdistettynä väliovella. Ja hintakin kohtuullinen. Muilla laivoillahan perhetytit on aina vain 5-6 henkiselle seurueelle...
 
Utö-fani
Olen todella pettynyt tähän Baltic-prinsessaan! Viihtyisäksi sitä ei todellakaan voi kutsua. Sokkeloisen ja tunkkaisen oloinen laiva. Olematon aurinkokansikin! Valitsimme risteilypäiväksii aurinkoisen päivän ja petyimme suunnattomasti. Paras osa ulkotiloista oli varattu henkilökunnalle, jonne ei matkustajilla ollut mitään asiaa. Pienen pieni aurinkokansi, jossa ihan riittävästi mölysaastetta. Sitä tulvi kaiuttimista ja ruotsalaisnuorten juoppoporukasta!

En ole vähään aikaan risteillyt ja muistelin sängyt laivoissa paremmiksi. Ainakin ikkunalla varustetussa hytissämme oli todella olemattomat sängyt, petauspatjakaan ei yltänyt kunnolla peittämään vuodetta!

Ja ylipäätään yhteiset tilat olivat olemattomat. Viihtyisiä istumapaikkoja ei ollut auloissa. Ikkunalaudoilla tosin saattoi hetken istuskella.

Eiväthän kaikki matkustajat viihdy tanssikapakan mälyssä ja pimeydessä!!!!!

Siis todella pitkä miinus tälle laivalle!
 
Potra
Mä olen aika samaa mieltä Prinsessasta,kuin edellinen kirjoittaja. Tosin olenkin henkeen ja vereen Europa-fani. Olen risteillyt sillä pitkälti toistasataa risteilyä,enkä kyllästynyt. Kyllä,toistasataa risteilyä ja viimeiset ajat yleensä sviiteissä. Niissä sviiteissä tunsi olevansa jotain,oli sauna ja poreamme,aamiainen tuotiin halutessa hyttiin ja oli tarvittaessa hyttipalvelukin. Vaan mitä on Princessin sviiteissä: puolet vähemmän tilaa,ei aamiaistarjoilua,ei omaa hyttiemäntää puhumattakaan saunasta. Ihan vaan vertailun vuoksi mainittakoon. Käytävät tosiaan ovat ahtaita kuten kauppakin. Ravintolat ovat kyllä ihan mukavia sinällään,mutta totta tosiaan: ikkunan vieressä ei istuta muuten kuin ikkunalaudalla.
 
Mä käyn lähinnä Helsinki-Tallinna välillä Radio Rock risteilyillä, ja siihen tarkoitukseen Europa on varsin syvältä. Paikka missä bändit esiintyy on pieni eikä sieltä taaempaa näe yhtään mitään. Täytyykin keskittyä enemmän siihen oheistoimintaan.
 

Yhteistyössä