Breivik on syyntakeeton

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Vankilaan hänet voisi saada "vain" kolmeksikymmeneksi vuodeksi, pakkohoitoon vaikka loppuiäksi.

Harmi, ettei Norja ole mikään Yhdysvaltain osavaltioista. Olisi tyydyttävää tietää, että Breivik voisi saada sata vuotta linnaa jokaisesta 77 murhastaan.
 
Viimeksi muokattu:
"huokaus"
varautukaa nyt että näin tulee tapahtumaan näille lapsensa tappanellekin.
Vedotaan psyykkeeseen kun oli ero meneillään tai juuri jätetty ja kuinka se sai sekoamaan ja voi voi..
 
[QUOTE="huokaus";25129002]varautukaa nyt että näin tulee tapahtumaan näille lapsensa tappanellekin.
Vedotaan psyykkeeseen kun oli ero meneillään tai juuri jätetty ja kuinka se sai sekoamaan ja voi voi..[/QUOTE]

mutta mammoilta heruu sympatiaa!! Varmasti heruu sitten tälle Breivikillekin.
 
"Halikatti"
Voi luoja. Toisaalta ehkä ihan hivenen helpompaa, kuin että olisi täysissä järjissä tehnyt teon. Mutta omaisillehan se on tietysti se ja sama. Tulee mieleen se Sanna Sillanpää, eli jos noin vain tappaminen onnistuu, niin psykoosi on tod. näköinen. Miksei sitä ollut huomattu vain Breivikistäkään missään vaiheessa ???
 
no eiköhän se ollut ihan tiedossa, ettei tyyppi ihan selvällä järjellä kulje.... en sen enempää puolustele, kunhan totean, että sairas ihminen on sairas, ja jos se sairaus aiheuttaa vaaraa muille/ itselle, niin pakkohoitohan on silloin kohillaan. uskoisin, että tää tapaus on jammun kanssa samassa veneessä, eli tulee viettämään hoidossa ikänsä.
tää päätös oli hyvä siinäkin mielessä, että mielisairas ihminen ei ehkä ole niin houkutteleva idoli....:snotty:
 
"vieras"
[QUOTE="Halikatti";25129029]Voi luoja. Toisaalta ehkä ihan hivenen helpompaa, kuin että olisi täysissä järjissä tehnyt teon. Mutta omaisillehan se on tietysti se ja sama. Tulee mieleen se Sanna Sillanpää, eli jos noin vain tappaminen onnistuu, niin psykoosi on tod. näköinen. Miksei sitä ollut huomattu vain Breivikistäkään missään vaiheessa ???[/QUOTE]

Vanhemmille olis hyvä tietää että kivien sisässä pysyi loppuikänsä
 
"Halikatti"
[QUOTE="vieras";25129094]Vanhemmille olis hyvä tietää että kivien sisässä pysyi loppuikänsä[/QUOTE
Niin, toiskohan tämä sen vaihtoehdon varmemmin kuin et olis joutunut vankilaan ja oikeusprosessiin? Nyt ei ole ilmeisesti koko oikeudenkäynti? Sikäli hyvä niin ei lehdet raportoi siitäkin sit koko ajan että Breivik sanoi sitä ja tätä... Mitä vähemmän huomiota, sen parempi
 
"vieras"
Minusta hormonien aiheuttamalla lapsivuodepsykoosilla ja suunnitelmallisesti toteutetulla psykoosissa tehdyllä joukkosurmalla on aika iso ero.
Voisitko jotenkin perustella miten hormonien aiheuttama lapsivuodepsykoosi eroaa muista psykooseista? Minä olin ihan siinä luulossa, että psykoosi on psykoosi, oli sen aiheuttaja mikä tahansa. Vai ovatko vain tietynlaisissa psykooseissa tehdyt rikokset sympatiaa herättävät? Tai onko jopa niin, että vain toisen sukupuolen psykoosi herättää sympatiaa kun taas toisen sukupuolen psykoosit herättävät verenhimon kunnon äideissä?
 
nohh
[QUOTE="vieras";25129253]Voisitko jotenkin perustella miten hormonien aiheuttama lapsivuodepsykoosi eroaa muista psykooseista? Minä olin ihan siinä luulossa, että psykoosi on psykoosi, oli sen aiheuttaja mikä tahansa. Vai ovatko vain tietynlaisissa psykooseissa tehdyt rikokset sympatiaa herättävät? Tai onko jopa niin, että vain toisen sukupuolen psykoosi herättää sympatiaa kun taas toisen sukupuolen psykoosit herättävät verenhimon kunnon äideissä?[/QUOTE]

Mä en kirjoittanut että psykooseilla on eroa jos osaat lukea. Breivikin teko oli pitkään suunniteltu ja kaikin puolin järjestelmällisesti toteutettu. Siksi en voisi koskaan puolustaa tällaista murhaajaa, siitähän tämä kommentti sai alkunsa.

Lapsivuodepsykoosissahan tilanne kehittyy yleensä melko nopeasti eli kovin järjestelmällisestä toiminnasta ei ole kyse. Puolusta en siis toki kumpaakaan.
 
"vieras"
Pääasia kai, että laitetaan eristykseen eikä aiheuta enää vaaraa muille. Eihän tollainen edes tajuaisi rangaistuksesta mitään, jos joutuisi vankilaan. Vaikka istuisi loppuikänsä, vankila ei parantaisi tällaisia mielisairaita.
Mielisairaalassa sillä on mahdollisuus saada lääkitystä, saada joku järjen hiven takaisin, alkaa edes ymmärtämään tekojaan. Se onkin pahin rangaistus kaikista, jos tajuaa jonakin päivänä mitä kaikkea pahaa on tehnyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiikka
"niin"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25129133:
Ja taas jonkun kiihkofeministin mielestä äitiys on puolustus kaikkeen mahdolliseen. :stick:
Mun mielestä ei ole. Jos tappaa, niin tappaa, ei kaikesta voi syyttää hormonejaan herranjestas. Tai jos voi, niin voisiko mies sitten syyttää testosteroni-hormonejaan, nehän tunnetusti aiheuttavat aggressioita.
Niin ja minäkin olen nainen ja äiti, mutta rajansa tosiaan kaikella.
 

Yhteistyössä