Brio Nova vai Emmaljunga Cerox?

Hei,

olemme päätyneet vaunukaupoilla nyt kahteen vaihtoehtoon: Brio Nova tai Emmaljunga Cerox. Onko teillä näistä jommasta kummasta kokemuksia kerrottavaksi? Mikä mallissa toimii, mikä ei?

Aiomme ottaa joka tapauksessa siis jommat kummat rattaat pehmeällä kantokassilla. On tärkeää jaksaa roudata vauvaa kassissa kolmanteen kerrokseen (ei hissiä) ja vaunujen pitää mahtua sedan-auton takakonttiin. Nämä molemmat mahtuvat kyllä - testasimme kaupassa. Lisäksi pitää pystyä sujuvasti kulkemaan bussilla (pääkaupunkiseudulla) mutta myös metsäpoluilla.

Saamme siis syysvauvan loka-marraskuun vaihteessa. Lämmin pitää siis vaunun olla myös. = )

Kiitos kaikille vastaajille avusta!
 
Hei!

Mulla ois nuo Emmaljungan Cerox:it ja pehmeäkantokoppa niihin. Tyytyväisiä ollaan kovasti oltu hankintaan ja toistaiseksi mitään ei ole tarvinnut huoltaa tai korjailla. Tuon pehmeänkantokopan iso plussa on kun sitä käyttää sitä lämpöpussina niin on kyllä mahdottoman lämmin. Paljon suojaavampi kuin valmistajan oma pelkkä lämpöpussi tai muiden valmistajien (joiden olen nähnyt) lämpöpussi. Sen saa myös ankkuroitua ratakseen, jollon pussi pysyy paikoillaan kun lasta lasketaan tai nostetaan pussiin.
Ratas on kevyt työnnettävä ja liikkuu maastossa kuin maastossa ketterästi. Jousitukset ovat hyvät. Kuomu ominaisuuksillaan lisää käyttömukavuutta. Taskut ovat osoittautuneet käytössä näpäriksi vaikka ensin niille hymähdinkin kaupassa. Siellä kulkee huulirasvat, nenäliinat, heijastimet, tuttinauhat yms. tarpeelliset, joten kassia/tai reppua ei tarvita mukaan lenkille. ;) Juomapullo kulkee kätevästi siel korissa kun se on "umpinainen". Kuomunhan saa kokonaan irti, eli rattaita voi käyttää avorattaina ja kuomuntakaosan kun saa kokonaan irti niin ilma pääsee näillä hikihelteilläkin kulkemaan, eikä jää kuomun alle lämmittämään.

Selkänojassa on suoja joka nousee kun selkänojan kallistaa makaavaan asentoon jolloin lapsen pää ei ota osumaa jos joku idiootti päälle ajaa. Itsehän ei koskaan voi mihinkään törmätä. ;)

Jos jotain miinukseksi pitää keksiä niin tavarakoriin ei isoja ostoksia kyllä lastata. Että viikonlopun ostokset pitää kuljettaa jotenkin muuten. ;) Meillä käytössä auto, joten se ei ole meillä ongelmaksi osoittautunut. Mutta normaalissa käytössä on pärjätty. Mutta myös tuo nailonin kori menee enemmän kasaan kun kasaat rattaita ja näin ollen päihittää teräskorit. Eli tuo ratas menee kasattuna pienempään tilaan kuin sellainen ratas jossa on teräskori.

Itse aikoinani emmaljungaa ja brio vertaileena pidin emmljungan rataskehikkoa tukevampana ja heittoaisassa olevaa "turva" mekanismia hyvänä. Makuasiahan on sitten kummasta tykkää ulkonäöllisesti enemmän. Eli kumman kuosit silmää enemmän miellyttää. Sekä muotoilu yms.

Mukavia vaunuostoksia!
 
Meijän Ceroxeista hajosi runko ja hyvä että saatiin edes takuuseen vaikka rattaat oli 4kk vanhat! Meillä oli tosi inhottava myyjä! Olimmepa sitten 3,5viikkoa ilman kärrejä.
Tavarakori on tosissaan onneton!!
Lisäks meillä hajos pehmeän kantopussin kantoripa toinen, se meni ongelmitta takuuseen.
Muuten on ollut ihan ok, kuomu vois olla parempikin. Mutta kevyet työntää!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 09:27 Niinanii kirjoitti:
Kiitos!

Vastauksesi oli erittäin kattava ja meille kullan arvoinen. :flower:

Olemme itsekin jo pitkän pähkäilyn jälkeen päätyneet Ceroxiin.
=)
Kiva että olin avuksi! Muistan kuinka itse aikoinani juoksin kaupoissa ja etsin netistä tietoa. Siksi mielelläni muita autan asian suhteen jos mahsollisuus. Lopputulokseen ollaan oltu (ainakin toistaiseksi) tyytyväisiä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 09:41 stella kirjoitti:
Meijän Ceroxeista hajosi runko ja hyvä että saatiin edes takuuseen vaikka rattaat oli 4kk vanhat! Meillä oli tosi inhottava myyjä! Olimmepa sitten 3,5viikkoa ilman kärrejä.
Tavarakori on tosissaan onneton!!
Lisäks meillä hajos pehmeän kantopussin kantoripa toinen, se meni ongelmitta takuuseen.
Muuten on ollut ihan ok, kuomu vois olla parempikin. Mutta kevyet työntää!
Tuon on kyllä niin totta emmaljungan-myyjät on "pissipäitä". Varsinkin sen jälkeen kun oot rahat latonut tiskiin. No omaa kuoppahan ne kaivaa.
 
Heli
Meillä tuolla novat vasta odottavat käyttäjäänsä, kunhan jo malttaisi tulla ulos. Vaikka ei siis varsinaisesti ole vielä käyttämään päässyt, niin tukevilta tuntuu, ei nitise eikä natise ja on sellaiset käteen sopivat. Meillä pehmeä kantokoppa, heittoaisa ja ilmakumit. Kaupassa suosittelivat ilmakumeja ainakin sorateille..ja ilmeisesti ilmakumit ovat taas syrjäyttämässä ilmakennot.
 
Jos mun pitäs Emmaljungan ja Brion välillä valita niin ehottomasti Briot.

Molemmat meillä on ollu tuplaversioina ja Briot on yksösvaunuinakin nyt. Kyseisistä vaunuista en tiedä mut ihan merkkien perusteella valitsisin Briot!
 
miriam
Meillä on Brio Novat vm. 2006, kohta olleet vuoden käytössä. Meillä ei ole ollut mitään vikoja, vaunut on hyvin kevyet työntää ja menee vaivatta kasaan. Klik In-systeemi on todella kätevä kun saa napin painalluksella ratasosan irti niin runko renkaineen sopii pieneen takakonttiin yksinään.
Meillä on käännettävä heittoaisa vaunuissa, mutta en ole tehnyt sillä mitään, ei ole ollut tarvetta ratasosankaan kanssa.
Kankaat on huippuluokkaa, kaikki tahrat on lähteneet kostealla pyyhkäisemällä ja ihmeen hyvin hylkii (nimimerkki sadesuoja ei iikinä mukana kun alkaa sataa).
Ei tule muuta mieleen, saa kysyä jos joku mietityttää. =)
Ja suosittelen nimenomaan kovalla kantokopalla! :flower:
 
Meilllä on 2005 mallin brio novat kovalla kantopalla ja oon ollu kyllä tosi tyytyväinen, kulkee tosi kevyesti ja on sirot ja kevyet verrattuna meidän edellisiin Oran yhdistelmiiin missä oli välillä hankaluuksi saada mahtumaan farmari volvon takaluukkuun joka on tosi iso. Pikalukitus systeemi on tosi näppärä, kun haluaa irrottaa ratasosan rungosta, ei tarvitse kummarrella ja hakea että missä se irrotusvipu on. samoin kun takaisin kiinni laitto, tarvii vain laskea ratasosa rungon päälle ja se itse hakee paikkansa ja loksahtaa kiinni.
Meillä on heittoaisallinen runko jonka olen kokenut ehdottomaksi, kun aurinko paistaa sataa tai tuulee, voi näppärästi kääntää vaan aisaa ja lapsi saa koko ajan olla rattaissa. Kankaat on laadukkaita ja ne saa kostella puhtaaksi, toisaalta ne voi olla jossain vaiheessa liiankin liukkaat lapselle esim silloin kun lapsi osaa juuri istua, niin hän voi helposti liukua istuimessa. Värit on minusta ihania. Novassa voi myös laskea ratasosan + kopan kahteen tasoon, esim. vauvalla kopan on hyvä olla ylätasolla jotta vauvaa on helpompi nostaa ja laskea vaunuihin. Kun taas lapsi siirtyy käyttämään ratasosaa, niin voi sen laskea alatasolle joten lapsen on helppo vaikka itse kiivetä rattaisiin, ja turvakaariki on helppo laskea alas.

Jos meille tulee vielä kolmonen joskus niin nyt minun ei tarvi vaihtaa rattaita kun nämä on hyvät. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.08.2006 klo 14:49 Heli kirjoitti:
Päkä: Mistä vivusta tms. sitä ratasosan korkeutta saa novassa säädettyä?
Kun katsot ratasistuimen sivuilla olevia putkia, elikkä sitä kehikkoa missä kankaat on kiinni niin niissä pystyputkissa on reijät ylhäällä ja alhaalla. Kun irrottaa ruuvit voi ratasosan laittaa joko ylimmäisiin tai alimmaisiin reikiin. Tutkaileppa rattaitasi niin löydät, niitä ei kyllä ihan heti varmastikkaan huomaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.08.2006 klo 19:19 Heli kirjoitti:
Päkä: Löytyi! Tai ainakin luulisin niin :). Saa nähdä jaksaako sitä alkaa vaihtamaan korkeammalle. Onko noin pienestä nostosta kunnon hyötyä, osaatko sanoa?
Hyvä juttu! Mä tykkäsin et lapsi oli tuossa yläasennossa vauvana, olihan siinä aika pieni ero, mut kuitenkin olen itse pitkä niinpä vähäinenkin nosto on plussaa. Tai sit se on psyykkinen juttu :LOL:
 
Meillä on Emmaljunga Ceroxit, ostettiin vuosi sitten tarjouksesta. Parin kuukauden käytön jälkeen vaunuista hajosi työntöaisa, se liitoskohta. Myyjäliike tilasi uuden osan mutta ei laittanut sitä paikalleen ja kotona mieskään ei saanut sitä paikalleen niin vietiin osa ja vaunut liikkeeseen ja sitten myyjä sanoo että ei hänkään osaa laittaa sitä! Ja silti oletti että mä osaisin!
Vastenhakosesti ottivat vaunut vastaan ja lähettivät maahantuojalle joka korjasi. Talvipakkasella työntöaisan liitoskohta murtui taas! Taas sama ruljanssi.
Nyt kesällä niillä on pärjännyt mutta seuraavien rattaiden kohdalla ajattelin kokeilla toista merkkiä, ei vakuuttanut tää hyväksi kehuttu Emmaljunga.
 

Yhteistyössä