briot vai emmaljungat??

Hei!

Meille on tulossa vauva keväällä ja olen jo katsellut vaunuja.
Ostamme joko Brion kombit tai Emmaljungan edge duo combit. Noissa brion uusissa vuoden 2007 malleissa on vain melkein yksivärisiä vaunuja ja minä kuitenkin haluaisin vähän jotain "vaihtelua", siksi olen katsellut myös emmaljungia.
Ensimmäiselle lapselle noin 10 vuotta sitten ostin briot (myöskin yhdistelmät) ja ne toimivat moitteettomasti ja olivat hyvät käytössä. Emmaljungista minulla ei ole kovin paljon kokemusta.

Kertokaa kokemuksianne ja auttakaa valinnassa :)


 
pasi
On kyl pakko suositella Briioja. Meille ostettiin alkuun kalliit Emmaljungat ja meille sattui sekä huono yksilö (vikaa vian perään) että huono myyjä joka ei auttanut takuuasioissa. Saatiin purettua kauppa myöhemmin ja ostettiin Briiot halvemmalla ja niistä on vain hyvää sanottavaa!

Eikö yksi vaihtoehto voisi olla Brion uusi Happy-malli? Siinähän on herkullisia värejä ja saa sekoitella itse värinsä ottamalla erivärisen kopan ja ratasosan. Kombi on toki moninkertainen testivoittaja.

Meillä on siis Brion Duo-malli, jossa on iso koppa ja erillinen ratasosa. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä, koppa otettiin käyttöön kun vauva oli 4kk (sen aikaa tapeltiin takuusta toisen liikkeen kans) ja silti se meni varmaan yli puoli vuotta kunnes siirryttiin ratasosaan.
Vaunut on tosi hyvät työntää, kankaat on unelmat koska niihin ei tartu lika vaan saat pyyhkäisemällä tahrat pois. Niissä ei mun mielstä oo mitään ylimääräistä mut ne on tosi hyvät, helpot ja luotettavat käyttää. Ja suosittelen ehdottomasti leveitä ilmakumirenkaita, talvella unelmat! =)

Onnea vaunuvalintaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2006 klo 19:19 muumimamma75 kirjoitti:
Emmaljunga Ceroxit (yhdistelmät) itsellä ja ollaan oltu tyytyväisiä- poika nyt 2 v. ja rattaina ovat tällä hetkellä käytössä.
Suosittelut myös täältä Emmaljungan Cerox:eille...meillä pehmeällä kopalla.
Suosittelut myös merkistä riippumatta kuomurattaille + kantokopalle varsinkin jos lenkeillee paljon!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2006 klo 01:05 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2006 klo 19:19 muumimamma75 kirjoitti:
Emmaljunga Ceroxit (yhdistelmät) itsellä ja ollaan oltu tyytyväisiä- poika nyt 2 v. ja rattaina ovat tällä hetkellä käytössä.
Suosittelut myös täältä Emmaljungan Cerox:eille...meillä pehmeällä kopalla.
Suosittelut myös merkistä riippumatta kuomurattaille + kantokopalle varsinkin jos lenkeillee paljon!!!
Pehmeällä kopalla myös meillä!
 
Meillä on Brion Kombi-vaunut kovalla kopalla. Koppa on vielä käytössä, on musta tosi kätevä kun voi nostaa nukkuvan lapsen sisälle, pehmeä kantokoppa ei ole yhtä ryhdikäs ja Duo-mallinen koppa taas on melko iso nostella.
Meillä poitsu viihtyy vaunuissa tosi hyvin ja käytänkin kantokoppaa välillä "sänkynä". Se myös on plussaa että kantokopan kaikki kankaat saa pesua varten irti, moni ei tajua sitä tarkistaa ostaessa.

Renkaiksi meillä valittiin "röpelöpintaiset" maastorenkaat, jotka on olleet todella hyvät työnnellä! Puolen vuoden aikana ei ole jouduttu renkaita täyttämään ja ne kulkee tosi kevyesti.

Kankaat hylkii niin hyvin kostetutta että ei haittaa vaikka sadesuoja unohtuisi rapakelillä kotiin.

Onhan nämä Kombit testivoittaja-vaunutkin joten hyvät on kaikin puolin. :flower:
 
Meillä myös Brion Kombit ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Ollaan miehen kanssa molemmat pitkiä, ja niissähän ei jalkoja kyllä vaunuihin saa potkittua, niinkuin monessa muussa vaunussa. Koppa on korkealla ja miusta kova koppa on parempi kevätvauvalle; siinä on enemmän "löysää" tilaa vauvalle kölliä kesällä kuin pehmeässä kassissa. Jos et tykkää ens vuoden väreistä, oletko miettinyt, että ostaisit vm.2006 vaunut? Nythän niitä myydään vielä edullisemminkin. Ja kääntöaisa on miun mielestä ehdoton! Vaunu vaiheessa ei ehkä niin paljon tarvi, mut sit ratasvaiheessa tosi hyvä!
 
Kati 1974:lle (ja tietysti muillekin)

olen kyllä katsellut että nyt olis brioja alennuksessa tän vuoden kankailla mutta "ongelma" on siinä että meillä vauva on tulossa huhti-toukokuun vaihteessa ja mies on sitä mieltä että vielä ei kannata ostaa (on kuulemma vähän liian aikaista).

Kuinkas aikaisin te muut olette ostaneet vaunut ja muut isommat hankinnat? Minä olen ajatellut että joskun maaliskuun alussa ostaisimme.
 
eerika: Minä en jättäisi noin myöhäksi. Aika monessa kaupassa on säilytyspalvelu ja sitä mekin käytettiin. Ostettiin vaunut jo 4kk ennen la:ta ja maksettiin varausraha, liike säilytti vaunut ja me maksettiin loput vajaan 4kk:n päästä kun käytiin hakemassa vaunut kotiin.
 
Nopea ostaja
Me ostettiin jo kuukausi sitten Brio Kombit 2006 värillä. LA on huhtikuussa, mutta halusin tämän värin ja hintakin oli alhainen, koska 2007 värit rynnivät juuri markkinoille silloin. Pidin näistä enemmän myös kopan vuoksi, 2007 mallissa se on pari senttiä lyhyempi.
 

Yhteistyössä