Bussikuski heitti (sokerista tehdyn) äidin rattaineen ulos

  • Viestiketjun aloittaja palstamömmö
  • Ensimmäinen viesti
Pin
itse muistan varmaan ikuisesti sen, miten bussikuski ei suostunut ottamaan minua kyytiin.. rattaiden takia. mukana oli vanhempi lapsi joka itki väsymystään ja ostokset.. menimme sitten taksilla.

enkä TODELLAKAAN jättänyt asiaa siihen, vaan tein valituksen ja itse vuoropäällikkö pyysi julkisesti anteeksi paikallisessa sanomalehdessä
Miten hän sen perusteli? Hyvä, että sait julkiset pahoittelut!
 
Pin
ilmoitti vain, että " teitä en kyytiin huoli" . täytyy sanoa, että kyllä loksahti leuka ja jäin sanattomaksi!!!
esikoinenkin kyseli hädissään että "miksi se setä ei ottanut meitä kyytiin? millä me päästään kotiin ?"
No huh, olisinpa ollut matkustajana tuossa bussissa... tai voi olla, että itsekin olisin hämmentynyt niin, että olisi vetänyt hiljaiseksi.
Olen joskus matkustajia läksyttänyt, paras oli yksi mummo joka haukkui äitejä bussien maksuttomuudesta, nimitteli myös lapsia ja jossain vaiheessa useakin siitä bussista läksytti naista käytöksestä. :D Naisen ystäväkin lähti kesken matkan pois bussista kun häpesi niin paljon (sanoi siis itse lähtiessään).

Täti suuttui siitä kun ystävänsä kehotti häntä siirtämään tavaransa keskikäytävältä vaunu- ja pyörätuolipaikalta. Se oli ilmeisesti bussiin nousseen äidin syytä ja juttu vain paisui persuihin asti. :D

Tuo aggressiivinen kuski taas oli oikeasti käytökseltään todella pelottava, en olisi ihmetellut vaikka päälle olisi käynyt. Sillon olin ihan hiljaa ja yritin puhua lapsen kanssa ettei pelkäisi.
 
En ymmärrä miten se sinun persettäsi kaivelee jos lapsi harjoittelee normaalia bussimatkustelua. Ei sillä pitäisi olla mitään merkitystä, ruuhkabusseissa emme kulje eli ei vie kenenkään paikkaa. Jos sattuisi bussi täyttymään laittaisin istumaan rattaisiin.
Onko pennullasi jotain ongelmia normaalin istumisen kanssa kun oikein harjoitella täytyy:confused:
 
Pin
Onko pennullasi jotain ongelmia normaalin istumisen kanssa kun oikein harjoitella täytyy:confused:
Meillä on molemmat siinä siirtymävaiheessa ensin alkaneet kävellä esim hetken matkasta, sitten puolet matkoista, istuvat ensin siellä matalalla paikalla jos ei ole toisia vaunuja, sen jälkeen normaalilla paikalla ja sitten jätetty koko vaunut pois ja istuttu yhdessä. Ei ole tullut mieleen, että jollekin tällainen olisi ihan kauheaa ja sitä pitäisi edes sen suuremmin perustella. :D Olen hyvin pahoillani, että sinun silmiäsi on joskus ärsyttänyt normaalilla paikalla istuva lapsi puoltyhjässä bussissa, on se melkoisen rankka kokemus.
 
No huh, olisinpa ollut matkustajana tuossa bussissa... tai voi olla, että itsekin olisin hämmentynyt niin, että olisi vetänyt hiljaiseksi.
Olen joskus matkustajia läksyttänyt, paras oli yksi mummo joka haukkui äitejä bussien maksuttomuudesta, nimitteli myös lapsia ja jossain vaiheessa useakin siitä bussista läksytti naista käytöksestä. :D Naisen ystäväkin lähti kesken matkan pois bussista kun häpesi niin paljon (sanoi siis itse lähtiessään).

Täti suuttui siitä kun ystävänsä kehotti häntä siirtämään tavaransa keskikäytävältä vaunu- ja pyörätuolipaikalta. Se oli ilmeisesti bussiin nousseen äidin syytä ja juttu vain paisui persuihin asti. :D

Tuo aggressiivinen kuski taas oli oikeasti käytökseltään todella pelottava, en olisi ihmetellut vaikka päälle olisi käynyt. Sillon olin ihan hiljaa ja yritin puhua lapsen kanssa ettei pelkäisi.
Joskus bussiin tuli joku keski-ikäinen nainen, joka kauhean suurieleisesti haki istumapaikkaa - bussin etuosassa oli vaikka kuinka monta tyhjää paikkaa (käytävän vierellä), mutta hän halusio yhteen tiettyyn penkkiin. 5-vuotias lapseni sattui istumaan siinä. Kun tämä nainen huomasi sen, hän puuskahti tuhrautuneena: "ai, siinä istuu lapsi mun paikalla!" Hän sitten "joutui" etsimään toisen istumapaikan itselleen niistä lukuisista vapaista paikoista. Kun hän jäi jossain vaiheessa pois bussista, sama puhina jatkui muille matkustajille, jotka olivat hänen "tiellään" - siis kaikki ne, jotka hänen laillaan olivat nousseet käytävälle odottamaan pysäkille nousua.

Noita on kaikenlaisia tapauksia.
 
Pin
Joskus bussiin tuli joku keski-ikäinen nainen, joka kauhean suurieleisesti haki istumapaikkaa - bussin etuosassa oli vaikka kuinka monta tyhjää paikkaa (käytävän vierellä), mutta hän halusio yhteen tiettyyn penkkiin. 5-vuotias lapseni sattui istumaan siinä. Kun tämä nainen huomasi sen, hän puuskahti tuhrautuneena: "ai, siinä istuu lapsi mun paikalla!" Hän sitten "joutui" etsimään toisen istumapaikan itselleen niistä lukuisista vapaista paikoista. Kun hän jäi jossain vaiheessa pois bussista, sama puhina jatkui muille matkustajille, jotka olivat hänen "tiellään" - siis kaikki ne, jotka hänen laillaan olivat nousseet käytävälle odottamaan pysäkille nousua.

Noita on kaikenlaisia tapauksia.
Voi apua, mahtaa olla noilla kiukuttelijoilla rankka elämä jos kaikki ärsyttää. Oikeasti, varmaan aika raskas taakka kannettavanaan, maailmaan mahtuu niin paljon epätäydellisiä hetkiä, että pakosti päivä täynnä vastoinkäymisiä. Kyseenalaistaa jokaisen istumisia ja ärsyyntyy kun joku seisoo "minun" kulkuväylälläni.
 
kohta valmis kuski
Meillä on molemmat siinä siirtymävaiheessa ensin alkaneet kävellä esim hetken matkasta, sitten puolet matkoista, istuvat ensin siellä matalalla paikalla jos ei ole toisia vaunuja, sen jälkeen normaalilla paikalla ja sitten jätetty koko vaunut pois ja istuttu yhdessä. Ei ole tullut mieleen, että jollekin tällainen olisi ihan kauheaa ja sitä pitäisi edes sen suuremmin perustella. :D Olen hyvin pahoillani, että sinun silmiäsi on joskus ärsyttänyt normaalilla paikalla istuva lapsi puoltyhjässä bussissa, on se melkoisen rankka kokemus.
Ainut vaan että se bussimatka on siksi ilmainen ettei sinun tarvitse turvallisuussyistä tulla eteen maksamaan matkaasi kun lapsi rattaissa tai vaunuissa,
jos rattaat tulevat tyhjinä bussiin sinun kuuluu tulla eteen maksamaan matkasi ;)
Sillä silloinhan ei luonnollisesti ole mitään turvallisuus riski tekijää, kun ne kärrit on tyhjät ;)
Näin meille on opetettu ;)
aika moni äiti siinä vaiheessa nostaakin sen taaperon sinne rattaisiin takasin ;)

--------------------------------------------------------------------------------


Mitä aloitukseen tulee niin molemmat toimi huonosti, kuski olisi voinut pyytää äitiä heti odottamaan toista bussia jos kyytiin ei mahdu.
 
Ainut vaan että se bussimatka on siksi ilmainen ettei sinun tarvitse turvallisuussyistä tulla eteen maksamaan matkaasi kun lapsi rattaissa tai vaunuissa,
jos rattaat tulevat tyhjinä bussiin sinun kuuluu tulla eteen maksamaan matkasi ;)
Sillä silloinhan ei luonnollisesti ole mitään turvallisuus riski tekijää, kun ne kärrit on tyhjät ;)
Näin meille on opetettu ;)
aika moni äiti siinä vaiheessa nostaakin sen taaperon sinne rattaisiin takasin ;)

--------------------------------------------------------------------------------


Mitä aloitukseen tulee niin molemmat toimi huonosti, kuski olisi voinut pyytää äitiä heti odottamaan toista bussia jos kyytiin ei mahdu.
Vai että "tuleva kuski" ;) HSL:n sivuilla lukee näin: "Jos kuljetat 0–6-vuotiasta lasta lastenvaunuissa, rattaissa tai pyörätuolissa, saat matkustaa HSL:n joukkoliikennevälineissä ilman lippua. Lapsen ei tarvitse olla vaunuissa."
 
  • Tykkää
Reactions: Pin
tuleva kuski
Vai että "tuleva kuski" ;) HSL:n sivuilla lukee näin: "Jos kuljetat 0–6-vuotiasta lasta lastenvaunuissa, rattaissa tai pyörätuolissa, saat matkustaa HSL:n joukkoliikennevälineissä ilman lippua. Lapsen ei tarvitse olla vaunuissa."
Niin ja tuo HSL:N ohjeistushan tietenkin koskee koko Suomea,
kerroin vain kuinka meille on ohjeistettu harmi jos meidän ohjeistus ei sinua miellytä minä en niitä sääntöjä ole laatinut.
 
Niin ja tuo HSL:N ohjeistushan tietenkin koskee koko Suomea,
kerroin vain kuinka meille on ohjeistettu harmi jos meidän ohjeistus ei sinua miellytä minä en niitä sääntöjä ole laatinut.
Itsehän sinä yleistit oman kuntasi säännön, kun vastasit Pinille, joka itse asiassa taitaakin asua Helsingissä. Tuleva kuski varmasti tajuaa sen, ettei oman kylän ohjaistus ole välttämättä pätevä muissa kaupungeissa.
 
Karhinen
Mä olen aina ihmetellyt sekä bussinkuljettajien että taksinkuljettajien agressiivisuutta. Siis miten voi olla että juuri näihin ammattiryhmiin hakeutuvat henkilöt, joilla pinna on seitinohut ja keitä asiakaspalvelu noin suoraan sanottuna vituttaa. Kuika monta kertaa olet vaikka törmännyt tai lukenut R-kioskin kassatyöntekijästä, joka huutaa rivouksia, käyttäytyy kusipäisesti ja pahimmillaan jopa käy kiinni asiakkaaseen vihanpuuskassaan?! No miten ihmeessä tällaisia bussikuskeja/taksikuskeja on ihan pelkästään itsellenikin osunut kohdalle useampi kappale elämäni aikana ja toisen mokoman olen saanut lukuea iltapäivälehdistä.

Olematta rasisti ketään kohtaan, mutta väitän syyn olevan siinä, että tuo kuskien ammattikunta koostuu 50-vuotiaista kaljamahaisista ja elämäänsä kyllästyneistä äijänretkuista, joille vaimon pipari tarkoittaa sitä ruskeaa kaardemummalla maustettua keksiä jouluisin. Useat muut asiakaspalvelun ammattikunnat taas ovat naisvaltaisia, siellä on paljon nuoria opiskelijoita uransa välivaiheessa ja niillä ei mene kuppi nurin vaikka hölmö asiakas tukkisikin kulkuväylän.

Ja tuo on muuten ihan klassikko sekin, että kuskit perustelevat omaa vittupäisyyttään aina sillä turvallisuudella. Se on jo niin kulunut klassikko, etteivät ne itsekään sitä usko. Mutta tuon kortin kun ottaa esille, saa ikään kuin läpäisemättömän suojamuurin itsellensä, sillä "ethän sinäkään nyt vain turvallisuutta haluaisi vaarantaa, ethän?".

Antakaahan kuskit tulla nyt edes jotain puolustelua tai edes selitystä, että miksi teidän joukossanne kusipäisyys on enemmänkin hyve työhönotossa, kuin haitta?!
 
täppiä on!
Mitkä on niin isot vaunut, että niillä on hankala kulkea? Jos asuu helsingissä, niin luulis että ostaisi sellaiset ketterät ja kevyet vaunutkin sitten, siis jos julkisilla kulkee.

Joo ei kyllä ihan asiallista käytöstä bussikuskilta kuitenkaan, oli vissiin vähän huono päivä. Olen kyllä huomannut, että monesti noissa helsingin busseissa kuskit on tosi tympeitä.QUOTE]

Mutta kun niiden pitää olla Emmaljungat!
 
no voi sun
Tottakai kuski teki virheen siinä että antoi pysäkiltä tulleen vaunun pysyä kyydissä, kun äiti nosti metelin... Kun kerran huomasi että vaunut eivät mahtuneet vaunupaikkaan tai äiti ei niitä siihen suostunut laittamaan, olisi vaan ohjannut vaunut ja äidin takaisin pysäkille odottamaan seuraavaa bussia.

Mutta tottahan siitäkin olisi meteli saatu aikaiseksi.
 
vierailijaaaa
Mä en helsingissä enää bussin kyytiin mene, pojalla oli käsi poikki ja kipsissä siis olkapäästä ranteeseen asti, kuski laittoi oven kiinni niin, että poika oli välissä ja näin yksikätinen poika kaatui maahan kun ei voinut vastaankaan ottaa. Ja ei voinut olla näkemättä kipsiä
 
Pin
Vai että "tuleva kuski" ;) HSL:n sivuilla lukee näin: "Jos kuljetat 0–6-vuotiasta lasta lastenvaunuissa, rattaissa tai pyörätuolissa, saat matkustaa HSL:n joukkoliikennevälineissä ilman lippua. Lapsen ei tarvitse olla vaunuissa."
Niin
Ainut vaan että se bussimatka on siksi ilmainen ettei sinun tarvitse turvallisuussyistä tulla eteen maksamaan matkaasi kun lapsi rattaissa tai vaunuissa,
jos rattaat tulevat tyhjinä bussiin sinun kuuluu tulla eteen maksamaan matkasi ;)
Sillä silloinhan ei luonnollisesti ole mitään turvallisuus riski tekijää, kun ne kärrit on tyhjät ;)
Näin meille on opetettu ;)
aika moni äiti siinä vaiheessa nostaakin sen taaperon sinne rattaisiin takasin ;)

--------------------------------------------------------------------------------


Mitä aloitukseen tulee niin molemmat toimi huonosti, kuski olisi voinut pyytää äitiä heti odottamaan toista bussia jos kyytiin ei mahdu.
No mörkääiti vastasikin jo tähän asiaan.
 
vierailija22
En ole edes yllättynyt, että suomaliset puolustelevat kuskin toimintaa kun kyseessä on perheellinen vaunuja työntävä äiti, vihattua kansaa lapsivihamielisessä maassa.
Tämä ei ole todellakaan lapsivihamielinen maa. Missä muualla yhteiskunnan tuella saa olla vuosia kotona lasten kanssa? Ei tule just mieleen...
Se että joku on äiti, ei tee tästä parempaa ihmistä tai muita arvokkaampaa.
Bussikuski käyttäytyi törkeästi ja saisi saada varoituksen.
 

Yhteistyössä