cheddar juusto,mistä löydän?

Kyllä sitä ihan perus prisman juustohyllyssäkin on.
On myös ihan sitä itseään, Aamupalajuustoa jonka makuna on cheddar, mutta myös ihan ihka oikeaa cheddaria, jolla ei ole mitään tekemistä Aamupalajuuston kanssa.
Paitsi että pakataan samalla tavalla yksittäin siivu kerrallaan muoviin..

Jotain Hochlandia (tai jotain sinnepäin) se on nimeltään mitä tuosta meidän prismasta sillon tällöin tarttuu mukaan. Ja on siellä jotain juustoa könttinäkin, mutta nimeä en tiedä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
en tarkota sitä,vaan ihan sellasta juusto könttiä joka on viipaloitu,ei niitä kääröpaperillisia juustoja ravintoloissa käytetä..ainakaa niissä missä oon ollu töissä

se on ihan samaa kamaa, ne papereihin käärityt ja yksittäin pakaut cheddarit.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
en tarkota sitä,vaan ihan sellasta juusto könttiä joka on viipaloitu,ei niitä kääröpaperillisia juustoja ravintoloissa käytetä..ainakaa niissä missä oon ollu töissä

se on ihan samaa kamaa, ne papereihin käärityt ja yksittäin pakaut cheddarit.
Eivät kyllä ole, ne ovat paljon pehmeämpiä ja mauttomampia. Oikea cheddar on aika kovaa ja maukasta.
 
vieras
Hochlandia olen käyttänyt, ja siinä on mielestäni hyvä maku (pitäisi saada ainakin hyvinvarustetuista marketeista ja ehkä joistain pienemmistä lähikaupoistakin). En pysty vertaamaan "oikeisiin" cheddareihin, jotka eivät ole sulatejuuston muodossa, mutta ns. "aamupalajuustoista" tuote eroaa kyllä jo selvästi.
 
as
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hochlandia olen käyttänyt, ja siinä on mielestäni hyvä maku (pitäisi saada ainakin hyvinvarustetuista marketeista ja ehkä joistain pienemmistä lähikaupoistakin). En pysty vertaamaan "oikeisiin" cheddareihin, jotka eivät ole sulatejuuston muodossa, mutta ns. "aamupalajuustoista" tuote eroaa kyllä jo selvästi.
Tässä etsittiin nyt ihan cheddarpalaa, eikä tarkoiteta tuota mistä kirjoitat.
Sitä oikeaa cheddaria saa totta kai esim. helsingistä, mm. stockan herkusta.
Kauppahalleista löytää jne.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja as:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hochlandia olen käyttänyt, ja siinä on mielestäni hyvä maku (pitäisi saada ainakin hyvinvarustetuista marketeista ja ehkä joistain pienemmistä lähikaupoistakin). En pysty vertaamaan "oikeisiin" cheddareihin, jotka eivät ole sulatejuuston muodossa, mutta ns. "aamupalajuustoista" tuote eroaa kyllä jo selvästi.
Tässä etsittiin nyt ihan cheddarpalaa, eikä tarkoiteta tuota mistä kirjoitat.
Sitä oikeaa cheddaria saa totta kai esim. helsingistä, mm. stockan herkusta.
Kauppahalleista löytää jne.
Eikä etsitty, vaan siivutettua.
Itse olen ollut Mäkkärissä töissä ja se siellä käytettävä cheddar eroaa tuosta kaupoissa myytävästä yksittäispakatusta kuin yö ja päivä. Sitä ei valitettavasti saa mistään kaupoista.

Ja oikea palacheddar kaikkine variaatioineen eroaa taas tuosta siivutetustakin "cheddarista", myös siitä mäkkäriversioista, melkoisesti. Itku tulee aina, kun käy esim. Englannissa ruokakaupassa ja näkee sen valtaisan määrän erilaisia ihania cheddareita. Nam.
 
vieras
Kerroin siis sen, että sulatejuusto-cheddareista on pala- / siivutettua palacheddaria lähempänä juuri tuo Hochlandin tuote. Mitä tulee cheddareihin ylipäätään, näitä (paloja) pitäisi kyllä joissakin hyvinvarustetuissa marketeissa olla (kuten Stockmann, kauppahallit ja mahd. Citymarketit ym.). Monin paikoin ulkomailla cheddarin saatavuus on varmasti toista luokkaa, ja tiettyjä tuotteita voi reissujen jälkeen helposti jäädä kaipaamaan. Valmistaako muuten Hochland cheddaria McDonaldsille (erikseen)?
 
ss
http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Tuotteet_ja_Uutuudet/Tuoteryhma/Tuote?productId=36635&tuory=2072

tätä käytetään useimmissa hampurilaispaikossa, toki ketjulla on oma merkkinsä.
 
Janne
Se mitä mäkkäreis jne. on tosiaan ihan normaalia sulatejuustoa, mutta varsinaisesti se ei siis ole edes cheddaria, vaan alunperin sekoitus useasta juustosta (myös cheddar) ja nykyään maku saadaan keinotekoisesta aromista.

juustotyypin nimi on "American cheese" ja harvassa euroopan maassa sit saa kaupan hyllystä. Saksassa, alueilla missä on amerikkalaisia entisiä sotilastukikohtia, saa ko. juustoa jokaisesta kaupasta ja se on täsmälleen samaa kuin mäkkärissä. Harmi sinänsä, itse sekoittelemalla vaikee löytää se hyvä maku.

American cheese - Wikipedia, the free encyclopedia
 
"Asd"
Se mitä mäkkäreis jne. on tosiaan ihan normaalia sulatejuustoa, mutta varsinaisesti se ei siis ole edes cheddaria, vaan alunperin sekoitus useasta juustosta (myös cheddar) ja nykyään maku saadaan keinotekoisesta aromista.

juustotyypin nimi on "American cheese" ja harvassa euroopan maassa sit saa kaupan hyllystä. Saksassa, alueilla missä on amerikkalaisia entisiä sotilastukikohtia, saa ko. juustoa jokaisesta kaupasta ja se on täsmälleen samaa kuin mäkkärissä. Harmi sinänsä, itse sekoittelemalla vaikee löytää se hyvä maku.

American cheese - Wikipedia, the free encyclopedia
No eihän se nyt todellakaan ole mitään normaalia sulatejuustoa
 

Yhteistyössä