Citymarketin perheparkkikselle pysäköi jatkuvasti muut (Itäkeskus, HKI). Raivo.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No astianpesukoneen ostaminen on jokaisen perheen omassa harkinnassa. Perhepaikkoja ei isoissa kaupoissa kuitenkaan riitä jokaiselle perheelliselle siellä asioivalle. Joten jatkossakin mä pysäköin niille jos tilaa on. Jos ei, niin mua ei kyllä kiinnosta hittojakaan seisooko niillä perheettömän vai perheellisen auto.
Mä tarkotin lähinnä sitä, että jos keksitään jotain uutta, joka edistäis tai helpottais arkielämää, niin ei, ei ja ei. Oikeesti laiskapaska sellainen on, joka ei viitti paria metriä kävellä, että vois jättää sen perheparkin jollekin oikeesti sellaista tarvitsevalle. Mun mielestä se on myös turvallisuus kysymys, että ne lapsiperheparkit on siinä seinän vieressä oven lähellä.
 
---
[QUOTE="vieras";22102022]Mä tarkotin lähinnä sitä, että jos keksitään jotain uutta, joka edistäis tai helpottais arkielämää, niin ei, ei ja ei. Oikeesti laiskapaska sellainen on, joka ei viitti paria metriä kävellä, että vois jättää sen perheparkin jollekin oikeesti sellaista tarvitsevalle. Mun mielestä se on myös turvallisuus kysymys, että ne lapsiperheparkit on siinä seinän vieressä oven lähellä.[/QUOTE]

Eikö ole vanhempien tehtävä huolehtia lapsistaan parkkipaikalla? Montako kertaa on lapsi jäänyt parkkipaikalla auton alle?
 
No menkääpäs Espoon Ikeaan, siellä kun ei osta noita perheruutuja käyttää ollenkaan.'
Pistää oikein miettimään joskus, että miten voi olla niin vaikeaa ajaa sitä autoa ruutuun, eikä niin, etttä toinen parkkiviiva on suoraan kreskellä auton alla :confused:

Tämä on oikeastaan poikkeuksetta sama homma kun tuonne menee.
Joku valopää ilmeisesti ajattelee, että mahtuu useampi auto :)

Niin ja minä olen se joka ei varo naapurin peltiä pätkääkään, jos auto on mun ruudun puolella, itsellä semmoiset systeemit, ettei mun oviin jälkeä tule, niin pistää veetuttamaan, jos ei voi autoa omaan ruutuunsa ajaa, siinä se saa olla munpuolesta vaikka poikittain, kunhan on omassa ruudussaan.
 
Hmmmm
[QUOTE="vieras";22102022]Mä tarkotin lähinnä sitä, että jos keksitään jotain uutta, joka edistäis tai helpottais arkielämää, niin ei, ei ja ei. Oikeesti laiskapaska sellainen on, joka ei viitti paria metriä kävellä, että vois jättää sen perheparkin jollekin oikeesti sellaista tarvitsevalle. Mun mielestä se on myös turvallisuus kysymys, että ne lapsiperheparkit on siinä seinän vieressä oven lähellä.[/QUOTE]

Jos kaupan pihassa on neljä perhepaikkaa, jää moni lapsiauto väistämättä näidenperhepaikkojen ulkopuolelle. Pitäisi siis tietää, kuka näistä lapsiperheistä ENITEN ansaitsisi sen perhepaikan. Törkeäähän se on, jos joku täysin terve äiti yhden jo kävelevän lapsen kanssa jättää auton perhepaikalle, jos selkäkivuista kärsivä kaksosten mamma joutuu jättämään normipaikalle. Eli pitäisi olla joku systeemi, jolla voitaisiin selvittää, kuka milläkin hetkellä on se eniten oikeasti perhepaikkaa tarvitseva, ja koska se ei ole mahdollista, on parempi, että sovitaan, ettei kukaan pysäköi näille perhepaikoille.
 
naurettavaa
Perheparkit ja perheparkit.Ihme asioista jaksatte napista.Täällä missä minä asun,ei ole perheparkeista kuultukaan.Jos siellä cittarin pihalla ainoa vapaa parkki on juuri se kauimmainen ja vierustovereiden huonon parkkeerauksen takia ahtain parkki,siihen on vaan parkkeerattava tai odotettava että lähempää vapautuu parkki.Olipa nitä lapsia 1 tai 9,olipa mammalla selkävaivoja tai ei. :)
 
"hmmmmm"
Joskus kannattaa kuitenkin miettiä. Mun veljellä (nuorijuippi ajelee uudehkolla bemarilla) on äärimmäisen hyvä syy pysäköidä invapaikalle, kortillisena. Näkyvää vammaa ei ole. "Hyvinhän sä näytät kävelevän", mietippä ens kerralla mitä suustas päästelet.
Missä se sen lupalappu sitten oli kun sitä ei ikkunassa näkynyt? :D Turha valittaa jos ei sitä näytä ja joku aukoo päätään.
 
-
enemmän mua ottaa pattiin se, että mustalaiset parkkeeraa aina invapaikoille. Ja monta kertaa olen käynyt viemässä niiden kärryjä pois invapaikoilta kun törkeästi niitä siihen jättävät.. varmasti muutkin laiskat jättävät mutta olen nähnyt nimenomaan mustalaisten tätä tekevän.
 
"vieras"
Mistä te edes tiedätte onko siinä viereisessä autossa ainuttakaan lasta ollut kyydissä? Se kun ei välttämättä näy mitenkään autosta, jos esim. kaukalo on otettu mukaan. Samoin se yksinään autolle hiippaileva mies, ei vielä riitä, sillä mies saattaa olla hakemassa hansikaslokerosta vaippaa sille sisällä kaukalon ja äidin kanssa odottavalle vauvalle.

ja tosiaan, voitteko käydä lasten kanssa missään muualla autolla kuin Citymarketissa? Eihän perhepaikkoja edes ole muualla (täällä ei ole edes yhdenkään Prisman pihassa, tavarataloista puhumattakaan). Mitäpä jos vain opettelisitte ajamaan sillä autolla paremmin parkkiin, niin ette tarvisi leveämpiä ruutuja.
 

Yhteistyössä