Clomifen

Alkuperäinen kirjoittaja Terese:
Tänäaamuna tein mammaksi-sivuilta ostetun raskaustestin, sellasen ei-herkän liuskamallisen. Ja olin näkeväni siinä juuri ja juuri havaittavan todella hailun viivan. Täytynee käydä ostamassa clearbluen digitesti ja testata uudestaan. Saas ny nähä miten käy..
Clearbluen digitestillä saatu tänäaamuna "raskaana 1-2 viikkoa-tulos" :) Ovis tosiaan oli kp 29, ja tästä raskauduin. Aika uskomatonta. Nyt toivotaan parasta että kaikki etenee hyvin.

 
Oi ihanaa!!! :flower: :heart: Onnea Terese!

Täällä menossa dpo 15, koko päivän on ollut vuoroin luottavainen olo raskautumisen suhteen ja vuoroin taas sellainen olo, että täti tulee. Päiväksi laitoin kupin paikoilleen, mutta kun se oli edelleen tyhjä, niin päätin testata, turhaan kuitenkin. Nyt sitten odottelen tätiä saapuvaksi. Tissit on kyllä ihan järkyn kipeet, mutta se ei taida auttaa... :(
 
Jee! Onnea Terese, upeeta! :)

Tänään alkoi ennustusteni mukaan tuhruvuoto ja huomenna toivottavasti jo kunnon vuoto. Huominen saisi selkeästi olla sitten se kp1 niin clomien aloittaminen sujuisi ilman pähkäilyä, että koska se kp3-7 on... Olisi muutenkin helppo laskea, jos kp1 oisi maaliskuun 1 päivä. ;) Koska mulla oli ilmeisen ohut limakalvo viime ultrassa, vuotokin tulee oletetusti olemaan normaalia niukempi. Sitä vaan pähkäilen, että jos vuoto on ylipäätänsä tosi niukkaa, uskallanko aloittaa clomit silti, vai pitääkö vuodon olla kunnon supervuotoa???

Plussaonnea sekä mukavaa alkavaa viikkoa ja maaliskuuta!
 
Hei :wave:

Uusi olen tässä keskustelussa, mutta tavallaan konkari Clomien käytössä.Ennen ekaa raskautta minulla oli Clomit käytössä ja muistaakseni pari-kolme kiertoa ja sitten sain tuon Pregnyl-piikinkin, mutta eihän tuo luonnollinen tapa toiminut.Kunnes sitten luomukierrosta tärppäsi parin kuukauden päästä, kun olimme heittäneet ns.kirveen kaivoon ;) Minulla siis PCOS taustaa ja syksymällä gyne totesi taas vanhan vaivani olevan voimissaan.E-pillereitä kerkesin syödä lähes kolme vuotta ekan raskauden jälkeen ja sitä merkkiä, joka on tarkoitettu PCO:sta kärsiville hillitsemään oireita.Reilun vuoden olemme yrittäneet luomusti ja kuukautiskiertoni on pidentynyt välillä huimiin lukemiin n.57. ja sainkin syksyllä Terolut-kuurin ja nyt kiertoni on normaaliutunut 31.Yksityinen gyne suositteli ovulaatiotestejä täksi alkuvuodeksi ja kirjoitti varalle Clomit.Testauksesta huolimatta en ole raskautunut ja tärppipäivien hyödyntäminen koettelee kumppania,aiheuttaa suoriutumispaineita :( Nyt teinkin sen ratkaisun,että menemme yksityiselle puolelle lääkärin vast.otolle, koska minusta tuntuu, että kumppani jää jotenkin pihalle tästä tiedotuspuolesta, jos minä ravaan yksin tavallisella gynellä.Teenköhän hölmösti, kun kuitenkin minulla olisi jo tuo Clomi-resepti?Ja jos kuitenkin päädymme siihen, että saan taas uuden lapsettomuuteen erikoistuneelta lääkäriltä.Toisaalta pelkään, että munarakkuloiden seuranta jää puutteelliseksi tavallisella gynellä?Hän kyllä varoitteli, että ultra-aikojen varaaminen olisi työlästä ja näillä hoidoilla riskinsä, etten varmaan halua montaa sairasta lasta.Vaikeaa on tämä ihmisen elo :'(
 
Soitin tänään verikokeiden tulokset. (Ovulaation varmistaminen) Progesteroni arvo oli 58. Terveydenhoitaja keneltä tulosta kysyin ei osannut sanoa arvosta mitään, mutta kysäsen asiaa keskiviikkona kun menen gynelle. Mutta eikös tuo arvo ole sen verran iso, että ovulaatio olisi tapahtunu?? Vaikka sitä en tikuttamalla löytänyt. Mietin vaan, että miten nuo luget tuohon arvoon vaikuttaa? Eikös ne jonkin verran arvoa nosta...
 
Luulisin että olet ovuloinu, koska mulla oli samainen arvo 37,5( en kyllä käytä lugeja tms.) ja kätilö sanoi arvon olevan hyvä ja että oeln ovuloinut. Mulla ovis oli about 12-14.2 ja tuo verikoe otettiin 17.2 keskiviikkona.
 
Hei akujalmari ja tervetuloa.

Täällä on maailman kipeimmät kuukautiset, jotka alkoivat eilen viiden päivän tuhruttelun jälkeen. Harmittaa aivan vietävästi ettei puhelin ajalla vastaavat henkilöt osaa mua ton tuhrun kanssa neuvoa ja eivätkä voi minua lääkärille ohjata huonon lääkäritilanteen takia. upeeta!
 
apsu :hug: voihan peee....

Mä en osaa noihin progesteroniarvoihin sanoa mitään, kun sain tulokseksi vaan että "ihan normaali tämä on"... just.

Täällä mennään vielä jännittyneissä tunnelmissa. dpo 16 menossa, testi näytti torstaina (dpo 12) ja eilen (dpo 15) negaa, mutta ei näy myöskään vuotoa. Jaiks.
 
Cladoceran toivottavasti enteilee hyvää tuo vuotamattomuus!! Eihän kaikilla se plussa samantein tulekkaan.

Ja kiitos myötätunnosta!

Onkohan kellään muulla ollut tuhru vuotoa loppukuusta? Siis clomien kanssa tai ilman?
 
apsu mulla ei oo ollut tuhruvuotoa koskaan.. Kuitenkin aina vähän väliä törmää sellaisiin, joilla tuhruttaa ensin useitakin päiviä ja sitten vasta alkaa vuoto. Toivotaan, että löydät vartaistukea! :hug:

Onko kellään clomit pidentäneet luteaalivaihetta?? Mietin tässä, että voiko keltarauhasesta tulla niin voimakas, että luteaalivaihekin pitenee? Tänään siis jo ihan 100 % varmasti on jo dpo 16, eikä vuotoa näy. Itse jotenkin uskon tähän "voimakas keltarauhanen" teoriaan, enkä aio testata enää yhtään negaa. :saint:
 
Heippa hei!

Täällä ihan varmasti kp 1! Jeejeejee! Sain soittoajan huomiseksi gynekologilleni ja sitten sovitaan seurantaultra. Vuoto on onneksi ihan "normaalia", hieman vähäisempää tosin normaalisti eikä kipuja ole ollenkaan.

Eipäs muuta, oon jotenkin hyvilläni, kun homma etenee ja clomeja pääsen kokeilemaan jo tähän kiertoon... :)
 
apsu en myöskään osaa auttaa tuon tuhruvuodon kanssa.
C tosi jännää... ehkäpä siellä kuitenkin on joku kaveri matkassa. Pidetään peukut pystyssä :heart:

Tänään soitettiin ja vaihtoivat gyneajan perjantaille. Ehkä jopa hieman parempi aika kun huominen. Perjantaina kp 12. Ei vaan malttais millään jaksaa odottaa et pääsis näkemään onko clomeista ollu mitään apua. =) Tänään kävin nuuhkimassa 1kk ikäisen vauvan tuoksuja hyvän ystäväni luona. Kuinka mielelläni ottaisinkin oman pienen nyytin syliin. :|
 
Moikka pitkästä aikaa kaikille !
Viime kesänä olen viimeksi kirjoitellut ja tässä elellyt hiljaiseloa. Mutta nyt on sitten tärpännyt. Tänään 7+0, ultrassa käyty ja kaikki ok.
Eli mulla oli muutaman kuukauden tauko clomeista ja sitten päätin, että nyt napsitaan loput 5 tablettia kp3-7...sitten bongasin oviksen ja terot otin käyttöön kp15. Testin tein kp28 ja oli niin selvä plussa kuin vaan voipi olla =)
Apsu, mulla on ollut tuhruvuotoa n.3pv ennen menkkojen alkua ja sitten oli silloin km ennen vk6+4 sinne 7+3 asti.
Teresalle oikein paljon onnea plussasta :heart:
Muille kovin paljon jaksamista ja kyllä se plussa sieltä vielä pärähtää :hug:
 
Onnea Terese! :heart:

Sarzu Uskon kyllä että olet ovuloinut, koska prog-arvo on ollu noin iso. Multa varmistettiin kans esikoista yrittäessä progesteroni-arvo verikokeella ja mulla se arvo oli 1 eli en todellakaan ollut ovuloinut. Sulla arvo on noin paljon isompia joten taatusti olet ovuloinut. =)

Maanantaina otin viimeisen tabun divina-kuurista jota oon syöny nyt 3 viikkoa. Luultavasti pian alkaa menkat ja alkaa eka yk. :D
 
Heip!

Helinä86: kysyit aiemmin siitä seurantaultra-ajasta ja tänään olen sopinut sitten sen seurannan Tampereen YTHS:lle. Mulla on seuranta 15.3. joka on kp14 eli kyllä vähän myöhemmin kuin mitä täällä monella on ja mitä kai suositellaan, mutta en nyt huolestu siitä... Ilmeisen hyvin kuitenkin ton seuranta-ajan sain (piti tosin ottaa se mitä tarjolla oli) ja oon ihan tyytyväinen. Ja verikokeiden tulokset oli kans ihan normaalit (kai se oli vaan se prolaktiini, joka mitattiin).

Tänään kp2, huomenna ensimmäinen clomi! Varmistetaankohan mulla millään verikokeella sitten sitä, oonko ovuloinut? Onko sellainen kaikilla täällä?

Diinu: onnea ekaan yrityskiertoon!
 
Kirsikka, mulla oli kans ekan clomikierron ultra vasta kp 14, joka sattui lopulta osumaan ovispäivälle. Pidetään peukkuja, että clomit tuo toivotun vasteen. :flower:

Täällä mennään dpo 18 ja tänään kääntyi uusi kierto käyntiin, kp 1 yk 13, takana nyt siis vuosi ja neljä kuukautta... :/ Ei kertaakaan plussaa, ei haamua ei mitään. Tyhjiä ja turhia odotuksia vain.

Nyt on pohdittava, että kestääkö pää heti perään toisen clomikuurin. Töissä on kevään mittaan melkoista hässäkkää ja tuntuu, että clomit ja varsinkin niiden tuomat jättimäiset odotukset ja sitten edelleen tämä valtaisa pettymys taas kerran tuntuu ehkä liian kovalta. :'( Nyt on pari päivää aikaa miettiä, kestääkö kuuppa heti perään toisen clomikierron vai ottaisiko yhden luomukierron väliin...

Tsemppiä diinu ja kirsikka yritykseen ja Sarzulle ovisbongailuun! :flower:
 
Onnea Terese! :flower:

C pahoittelut tätin vierailusta :( täälä kans menty nyt 2 v 2 kk ilman plussan plussaa, mutta kumma miten sitä jaksaa aina uudestaan ja uudestaan toivoa ja oottaa ja pettyä sitten katkerasti. mutta hyvää kannattaa odottaa =) voimia sinne!

No nyt se piinailu taas alkaa. Eilen sain cb:n digitestiin ovis plussan ja piruuttani tein mammaksin puikkotestinki, johon tuli yhtä tumma mutta kapeempi testiviiva. Eilen ja tänään sittte pupuiltu, illalla ja huomen aamulla vielä kaiken varalta ;) sattupa mukavasti ku molemmilla vapaapäivä niin saanu ihan rennosti viettää päivän vällyjen välissä. onko muilla jotain tiettyjä asentoja jonka uskotte olevan parempi raskautumisen kannalta? meillä loppusuoralla lähetyssaarnaaja yleensä. tosin saatiin vinkkiä kavereilta joilla monta lasta että lusikka-asennossa kuulemma tehään vauvoja, sitä pitänee illalla testata ;)

miten muuten tuo piinapäivien laskeminen alotetaan ovistestiplussan seuraavana vai vasta sitä seuraavana päivänä?
 
Mullakin oli clomeista isot odotukset ja follit kasvoivatkin hyvin.Osa syy näihin odotuksiin oli gyne joka oli tosi positiivinen,kun mun mielestä olis pitäny olla REALISTI.Nyt ollaan yksityisellä hoidossa ja hitaasti etenee sielläkin siis kierron mukaan..
Pian 2 vuotta yritystä ilman plussaa , ei ees haamua
 
Helou!

Voi ei C, olen niin pahoillani tädistä. Jaksamista :hug:

Kirsikka Hienoa että, vuoron varaaminen onnistui. Tuliks sulle muuten teroista jotain oireita? mulle tuli tissit viimeks kipeiks ja nyt on kans kipeet (kp23). Mulla ei oo ainakaan aikasemmin ollu puhetta verikokeilla oviksen varmistamisesta lääkärin kanssa, mutta aion kyllä pyytää sitä ensikierron seurantaultran yhteydessä. Ihana vihdoinkin päästä kasvotusten lääkärin kanssa, kun vimeksi olen käynyt lokakuussa 2009, muuten olemme gynen kanssa hoitanut asiat puhelimessa ja sähköpostilla. Eli jee jee, odotan käyntiä innolla. Harvemmin gyne käyntejä oikein odottaa :) Nyt tällä kertaa mulla on aika vielä ihan oikealle lapsettomuus spesialistille.

Elli82 Minä rupesin laskemaan "piinapäiviä" mahdollisen ovistestiplussan jälkeisestä päivästä, koska eiks sen oviksen pitäs vasta 24h huipun jälkeen olla. Me taas ollaan kuultu että takaapäin ois hyvä asento, mies pääsee näin syvemmälle ja simpat mahdollisimman lähelle kohdetta :) Ja toinen mitä ollaan kuultu niin nainen päällä on huonoin asento raskautumista ajatellen. Ja vikana tietty jalat seinelle ja pepun alle tyyny. Kohta pääset jännäilee, tsemppiä!

Mites te ootte noita pupuiluja ajottanu ja millä väliajoin ootte heilutellu peittoja? meillä touhuiltiin vaan joka toinen päivä, koska lääkäri sanoi että sillä väliajalla siittiöiden laatu on parasta... Haluamme tietty parantaa simppojenkin toimintakykyä sillä miehen siittiöt ei ollu ihan ykkösluokkaa, mutta silti niillä oli hyvä mahdollisuus tuottaa normikeinoin uus elämä. Onks kukaan muu kuullu tälläsestä et vaan joka toinen päivä kannattaa? vai oliks se vaan
mun gynen heittoja...


Täällä siis menossa eka clomillinen kierto kp23, ja ovis plus epäily oli kp10. Mitään raskautumis oireita ei ole. Tissit vaan vähän kipeenä (mut niin ne oli viimeksikin terojen aikana).

Toivotaan plussia kaikkien ja kaikkiin tikkuihin
:p
 
Heih,

Cladoceran
: voihan harmi... Jaksamista ja voimia uuteen kiertoon! Hyvä kuulla, että sullakin ollut seuranta ekassa clomikierrossa "vasta" kp14. Jännittää kyllä, onko kuurilla (tällä annostuksella) vaikutusta...

Helinä: mä en erityisemmin huomannut et mitään oireita ois teroluteista tullut, ehkä rinnat oli vähän aremmat, mutta muuten ei mitään... Tänään ensimmäinen clomi ja hieman odottavalla kannalla, että tuleeko mitään oireita. Onnea piinapäiviin, toivottavasti ois tärpännyt!

Mä en oo perehtynyt kauheasti noihin raskauden kannalta parhaisiin rakasteluasentoihin ja peitonheilutteluväleihin... Voisin kuvitella, että sellaset asennot, joissa siemenet pääsevät mahd syvälle ois hyviä. Sen sijaan olen lukenut, että jalkojen nostamisella ylös ei olisi juuri vaikutusta... Ilmeisesti joka päiväkin voi oviksen tienoilla peittoja heilutella, mutta jos ongelmia on esim. siittiöiden määrässä kannattaa kai puuhailla joka toinen päivä niin siitiöitä ehtii kehittyä enemmän per kerta. Meniköhän näin...? Tässä muuten linkki aiheesta:
http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskauden-suunnittelu/Seksia-joka-paiva/
 

Yhteistyössä