Clomit ja ovulaation ajankohta

  • Viestiketjun aloittaja Epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti
Epätietoinen
Eli, olisiko kellään ihanalla ihmisellä tietoa, että milloin yleensä on ovulaatio, jos syö Clomit kp 4.-8?
lääkäri ei puhunut asiasta mitään ja oli muutenki tosi kiireinen ja vähäsanainen. Myöskään ultraseurantaa ei ole.
Ekaa kiertoa Clomeja syön, takana 1v 10kk yritystä ja mulla epäsäännöllinen kierto & lievä pco.
Mies reissutöissä, niin olisi hyvä tietää ;)
 
Mulla on tuolla kaapissa clomifen resepti ja ohjeena on syödä kierron 3-7 päivinä ja seuranta ultaan käskettiin mennä n.kp12. Mää oon kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että seuranta ultaan KANNATTAA mennä, koska ei voi tietää muuten monta follikkelia siellä on kypsymässä ja montako irtoamassa. Ja clomeja kun syö niin on monin kertainen riski saada monisikiöraskaus (tai jopa rypäleraskaus). Kävitkö kenties ns. normaalilla lääkärillä/gynellä? (ihan sillä kyselen, kun ei sanonut sinulle seuranta ulrasta mitään).

Tsemppiä :hug: Toivottavasti tärppi käy pian teille! :hug:
 
titinalle
Ovulaatio ois odotettavissa n. 7-10(-12) pvä viimeisen clomin jälkeen. On ilmeisesti hyvin yksilöllistä miten se sit menee. Tarkkaa päivää ei voi määritellä etukäteen, ultrassa lääkäri osaisi "ennustaa" ajankohdan parhaiten.
 
Minulla oli clomit 3-7 pvä ja seurantaultrat 12 ja 14 pvä. Tällöin en ollut vielä ovuloinut, mutta lääkäri sanoi, että vuorokauden sisällä varmasti ovuloin (eli päivät 14-15 kuukautisista laskien) kun follikelit oli jo niin suuria. Tosiaan se on yhtä yksilöllista kuin ovuloiminen ylipäätään, ovistestit lienee paras vaihtoehto jos seurantaa ei ole, mikä on aika kurjaa... Etenkin kun clomit voi pahentaa tuota pco:ta...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2006 klo 12:55 neiti26 kirjoitti:
mietin itse hyvää gynekologia jolle mennä,1,5 v ollaan lasta yritetty,olisko hyviä ehdotuksia?
Suosittelen, että aikaa varatessa kysyt onko gyne lapsettomuuteen erikoistunut, tosian ainakin täällä meillä aikaa varatessani niin hoitaja kysyinkin, että haluanko mennä sellaiselle gynelle joka on erikoistunut lapsettomuuten. Mistäpäin neiti26 olet? Ja onhan se ihan yksilöllistä milloin sitten se ovulaatio tapahtuu.
 

Yhteistyössä