Clomittaret 2012

Moi. Olen seurannut keskusteluanne ja eilen saatuani clomireseptin toivon, että pääsen mukaan. Olemme yrittäneet 1. lasta 8/10, ikää pian 33 v. Mies ok eikä minulla ole todettu kuin ovulaation heikkoutta, jos noin voi sanoa. Kierto on kyllä ihan sekaisin. Odottelen ekaa clomikiertoa ja täytyy sanoa, että hieman pelonsekaisin tuntein tällä hetkellä. Keskustelunne on tuonut tietyllä lailla turvallisuuden tunnetta sillä en ole voinut jutella "ongelmasta" kenellekään ja nyt tunnen etten ole yksin. On ollut ilo huomata, että clomit ovat tuoneet joillekin avun ja odotus lapsesta on palkittu. Itsekin olen saanut nostettua katseeni maasta.

Tsemppiä kaikille!
 
Tervetuloa Kassiopeia! Sun nimimerkkisi nostaa hymyn huulille koska mun kaks vee poikani sanoi ennen kun näki kaksi peuraa KASSIOPEIA!:LOL:

ON: Ei niin mitään uutta. Varmaan ens to testaillaan. Sit on kulunu kaks viikkoo pregnylin pistamisestä. Lääkärin mukaan pitäs vasta sen viikon sunnuntaina testata muttei millään malta!
 
Idylli Hyvin on follit sulla kasvanut :) Toivotaan parasta.

Aniit Toivotaan että viikko menee äkkiä =)

ON:Täällä odotellaan että menkat alkais viikon päästä, ehkä. Tällä kertaa ilman teroluteja joten saa nähdä koska alkavat. Ja se viimeinen clomi kuuri alkaa sitten. Haikeaa! Olen aloittanut joogan että jos sillä saisi tätä oloa rentoutuneemmaksi. Vauva asia pyörii välillä niin paljon mielessä, että ei ihme jos vauvaa ei kuulu :p Tosin ensimmäinen kerta taisi olla kaikkea muuta kuin rentoa :LOL: Paikat kipeinä, eikä pääkään käänny kunnolla kun kaulaa myöten lihakset kipeinä. Jospa se tästä kun pääsee vähän hommaan sisälle.
Eli rentoutus keinoina kävely ja jooga. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Heips kaikille.

netta79 mulla on clomien aikana aina ovulaation jälkeen 14vrk alkanu menkat. muutenkin noita samoja oireita on ollu oviksesta vuotoon asti. voisko olla et sulla on lh arvo kohonnu ja siks ovistesti näyttäny plussaa, mut munasolu ei oo sittenkään päässy irtoomaan ja siks ei menkkoja kuulu? vai onko jo alkanu?

Nana 2012 mulla on menny 2 clomin annoksella nyt 5 kertoa ja pari kertaa on ultrattu ja sillon on ollu vaan yks johtofolli. musta kyllä tässä kierrossa tuntu et niitä irtos useempi kun oli kyl niin vahvat ovisoireet.

kassiopeia tervetuloa joukkoon! toivotaan että clomeista on sulle apua! :)

aniit peukut pystyssä täällä sun puolesta :)

Alliisa hyvä jos oot löytäny keinon rentoutua. ehkä se auttaa, tai auttaakin asiassa kun ei oo ihan hermoraunio ;)

On: Mulla tosiaan kp 15 vahvat viivat ovistikussa ja siihen ajotettu harrastaminenkin hyvin. Ovulaatio oli todella outo, kivulias ja muutenkin ihmeellinen, nyt vasta alkaa viikon päästä oviksesta hiukan alavatsa helpottaa. Muuten on jäänytkin kaikki oviksen jälkeiset oireilut pois... todella outo kierto. Rinnat aristelee sen verran et tärinä tuntuu, aiemmin tässävaiheessa kiertoa on ollu ihan tuskaisen kipeet. mielialat heittelee,se ei mitään uutta, ja kauhee siivousvimma. syödä voisin mitä vaan, mut sit kun saan sen sillä hetkellä himoitun asian eteen haisee se pahalle ja ällöttää. Psyyke taas tekee kepposiaan. No jännitellä pitäis viel viikko ennen ku kannattaa miettiä testailua. ei kai siinä muukaan auta ku odottaa.
 
Alliisa: mun pitää varmaan kans alkaa keksiä tapoja rentoutua sillä en mitään muuta päivittäin mietikkään kun joko nyt. jooga voisi olla ihana tapa keskittyä vaan itseensä ja saada keho täysin stressistä ja ajatuksista pois. Ihanaa, että olet saanut itsesi mukaan joogaan :)

Itse en ole koskaan saanut viivoja testeihin, mutta clearbluen testi on muutaman kerran näyttänyt hymynaamaa. Parhaillaankin etsiskelen ovista, mutta heikolta näyttää. Onko kellään ovis tapahtunut esim. viikkoa ennen menkkoja?

Kun en tajunnut lääkärissä viimeksi kysyä, pitäiskö clomit saada myös aikaan suht säännölliset kierrot? Itelläni nimittäin pyörii 31-53, keskiarvo 34. Jotenkin sitä on vaan aina niin ymmällään kun käy lääkärissä, että jää asioita kysymättä. Mitä tapahtuu sen jälkeen jos clomit eivät auta? Siitä ei mulle kerrottu mitään...

Miten ihmeessä lapsen saaminen on niin vaikeeta...?! Ystäväpiirissä homma tuntuu osuvan kohdalleen ja on niin vaikee olla ajattelematta ettei ole toisenluokan kansalainen. Pitkään vaivannyt pessimistisyys pukkaa pinnalle :) ei oo helppoo ei.
 
Vieläkös tänne mahtuisi yksi uusi joukkoon? :) Huoh, tänne se kai on liityttävä, ei auta, vertaistukea kaivataan. Jonkin verran olen tätä pinoa lukenut (kiukkuketjun lisäksi) mutta nyt vasta tuntui aiheelliselta kirjoittaa. Itse olen siis 26v ja mies pari vuotta vanhempi. Meillä miehellä pitäisi olla kaikki kunnossa mutta mulla todettiin viime syksynä monirakkulaisuutta munasarjoissa, ei ilmeisesti kuitenkaan pco. Mutta tiedä tuota nyt sitten. Meillä yritystä siis takana nyt suunnilleen vuosi ja joulukuussa aloitettiin eka clomit. Nyt sitten mennyt pari päivää vuodattaessa pettymyksen, surun ja kiukun kyyneliä kun täti saapui vaikka kuinka toivoi muuta..
Seuraava kierto on ilmeisesti taukoa clomeista, tai ainakin lääkäri suositteli (voisi olla hyväkin ajatus kyllä) koska mulla annostus 1tbl/pv kypsytti kaksi isoa munasolua jotka ovistestien ja oireiden perusteella olisi saattaneet jopa irrotakin. Noh, vaan eivätpä hedelmöittyneet mokomat. Jos nyt suoraan jatkaa clomeja niin on kuulemma riski että munasoluja tulee liikaa.. onko muilla tästä kokemusta?????
Kamala paniikki meinaa iskeä.. mitä jos me lukeudutaankin niihin jotka ei koskaan saa lapsia. :/ yritystä toki takana kovin vähän vielä mutta ei näiltä ajatuksilta voi välttyä. Oloa ei yhtään helpota ystäväpariskunnan vahinko kun ehkäisy oli kerran unohtunut :( äärimmäisen masentavaa ja kiukuttavaa.

Mutta tsemppiä kaikille ja pakko kai se on koittaa toivoa vaan parasta! Tietäis vaan että miten sen tekee... Taidan painua kiukkuketjuun purkamaan.. :D
 
Äärimmäisen surullisena palaan tänne takaisin:'( Torstaina näin sykkeen, mutta jo nyt pieni on poissa. Lääkkeellinen tyhjennys menossa ja mieli niin maassa kuin kuvitella saattaa. Ei taas,´miksi tämä onni kesti taas vain hetken...
 
Calliope Mulla näkyi perjantaina ulrassa johtofollikkeli sekä toinen isohko follikkeli, ja lääkärin mukaan molemmat saattavat irrota, tai siis ovat saattaneet irrota, nyt viikonlopun aikana. Ja vaikka niitä oli kaksi, niin lääkäri sanoi, että vaste on hyvä ja jatkamme seuraavan kierron samaan tapaan, mikäli tästä kierrosta ei tärppää. Kaksi on vissiin vielä ihan yleinen määrä, joka ei aiheuta toimenpiteitä, ja kyllähän niitä kaksosraskauksia clomien myötä toisinaan aina tulee. Mun ymmärtääkseni riskit ovat suuret vasta sitten, jos isoja follikkeleja on siitä enemmän, siis vaikka viisi. Silloin yleensä lääkäri määrää jo yhdyntäkiellon. Mutta en ole kuullut, että clomit lopetettaisiin, jos edellisessä kierrossa ollut kaksi munasolua. Voin silti olla väärässäkin, koska nää clomit on mullekin uusi tuttavuus. Tsemppiä joka tapauksessa jatkoon!

Rouva Rimpula Suuret pahoittelut :hug: Ei näitä voi ymmärtää...
 
Rouva Rimpula voimahaleja ja paljon!

Idylli En minäkään ole kuullut aiemmin että näin voisi olla mutta toisaalta kun asiaa tuossa pohdiskelin niin välikierto on ihan ok itsellekin. Mulle ei ole tehty munajohtimien aukiolotutkimustakaan vielä joten senkin puolesta.. ettei turhaan niitä syö jos joku onkin vikana. Viikon päästä se olisi edessä ja kauhulla odotan tuloksia. Mitä jos nämä heikot toiveet omasta lapsesta ryttääntyy kokonaan. Millaisia tuloksia muilla on tuosta tutkimuksesta ollut??
 
Viimeksi muokattu:
Rouva Rimpula pahoittelut. ja suuri hali siihen suuntaan

Calliope mulla tehtiin aukiolotutkimus ja molemmat oli auki. ovis vaan on heikko ja nyt siirrytty sitten clomeihin seuraavassa kierrossa. ite pelkäsin mysö ihan kauheesti tulosta, mutta ei kannata murehtia asiaa liikaa etukäteen. tiedon saa heti kun tutkimus on tehty ja siitä sitten lähdetään eteenpäin. miten voi saada clomit ennen aukiolotutkimusta? mulle sanottiin ehdottomasti ei ennen kuin tiedetään, että paikat on auki....ois säästyny turhaa aikaa ja saanu oviksen kuntoon. niin paljon menee aikaa hukkaan kun saa odotella aikoja tutkimuksiin...
 
Calliope Meille on tehty lähes kaikki mahdolliset lapsettomuustutkimukset, myös siis munanjohtimien aukiolotutkimus, ja tutkimusten mukaan auki on. Clomit ovat tukemassa ovulaatiota. Julkisella aika usein hoidot aloitetaan clomeista, vaikka kaikki olisikin kunnossa ja ovis tapahtuu normaalisti. Tsemppiä tutkimukseen! Se voi tuntua ikävältä, joten pyydä sitten vaan kunnolla lääkitystä ja sano jos sattuu. En siis halua pelotella, kyllä siitä ihan selviää, mutta voi olla kivulias.
 
Rouva rimpula isot pahoittelut :( ja voimia!!!

calliope sittenpähän kun on tutkimus tehty tiedetään enemmän. jos tukossa voi asialle käsittääkseni vielä jotain tehdä, jos auki niin huuhtelun jälkeen väitetään olevan paremmat mahikset. mene ja tiedä. mulla oli tosi kivulias toimenpide, mutta hengissä ollaan edelleen. toisilla se ei tunnu oikeestaan miltään :)

aniit niin on, nää piinapäivät tuskaa!!!

On: edelleen puuttuu kaik oviksen jälkeinen oireilu, mut uusia oireita taas tilalla. mm. kauhee siivous ja hygieniahysteria päällä! oksettaa kaikki pienikin lika ja sotku... :D
 
Rouva Rimpula Pahoittelut :hug:

Täällä tätiä odotellaan! Tulee siis tännekin olemaan piiitkä viikko edessä. Jotenkin nyt vaan odotan että menis aika nopeasi niin pääsis sinne endometrioosi spesialistille. Vielä kolme kuukautta sinne. Liian pitkä aika :(
 
Moi! Huh, on niin paljon ihmisiä tässä ketjussa että piti oikee paperille laittaa ylös miten kellekkin vastaan :D

Eli:

Calliope: Tervetuloa sinullekkin. Mietit tuossa clomie vaikutusta follien määrään ja kasvuun. Mulle on kaikki gynet sanoneet, että jos folleja kasvaa enemmän kuin 2 kpl, yhdyntäkielto tulee kyseeseen. 1-2 kasvavaa on normaali ja toivottu vaste clomeille.

Rouva Rimpula: ei tähän löydy oikeita sanoja. Olen todella pahoillani, en voi kuvitella miltä susta tuntuu. Jo se, ettei itse tunnu lasta saavan, tuntuu aivan hirveen raskaalta, niin ehkä nää tuntee kertaa 100 alkas olee lähellä sun tunnetilaa :/

Aniit: Millonkas sulle on määrätty tuo Pregnyl mukaan, ja miksi? Onko sulla kuinka säännöllinen ultraus ennen pregnylin pistämistä? voisitko lyhyesti kertoa taustasi vielä :) ?

Aliisa: Milloin sulla on määrätty terolutit, ja miksi nyt mennään ilman niitä?

Vauvaton: kovasti pidän peukkuja että plussaisist kuitenki vielä tässä kierrossa!!!!

Kassiopeia: Kyllä clomien pitäs pääsääntöisesti tasata kiertoja. Itselläni niin ei käynyt vaan eka kierto clomeilla oli pidempi kuin ilman niitä. kuitenkin clomeilla ollaan saatu follikkeli kasvamaan, ja itseänikin mietityttää että irtoaako se sillon ollenkaan jos kierto on esim. 35-40 pv pitkä? Ovistesteistä kyselit, itselläni ne näyttää usein väärää positiivista ja tämä kuulemma on yleistä jos on monirakkulaiset munasarjat.

ON: nyt on kp 9, perjantaina seurantaultraan ja sitten otetaan vielä verikokeet että nähdään irtosiko mitään vai ei. mies tutkitaan myös mahdollisimman pian kun sitä ei olla vielä tehty. pientä yöhikoilua mutta paljon lievempää ku viime kierrossa ja sekin askarruttaa että onko se merkki siitä ettei clomit vaikuttais yhtä vahvasti nyt...hmm...päänsärkyä ollut kans lievempänä, viime kerralla kesti melkein viikon putkeen yötä päivää..
 
Nana mulle määrättiin se jo edellisessä kierrossa, tosin sillon ei käytetty kun follit jäivät liian pieneksi. Syytä en tiedä miksi lääkäri sen määräs, sitä en tajunnu kysyä. Mulla pco, miehessä ei vikaa. Ja joo, joka kierrossa on nyt ultrattu. Aattelin ens ma soitella klinikalle kun oon taas negan testannu että miten toimitaan. Lääkäri kirjotti kyllä clomit ja menopurit jo jatkoonkin.
Mulle lääkäri sanoi muuten että jos ultrssa näkyis liikaa folleja, ne ylimääräset imettäis sieltä samantien sitten pois. Mulla ei oo kyllä ollu tarvetta.
 
Rouva Rimpulalle syvimmät pahoittelut. :ashamed:

Tänne on tullut valtavasti tekstiä ensiesittäytymiseni jälkeen. Olen viettänyt hiljaiseloa, sillä menkat vain loistivat poissaolollaan.

Eilen kuitenkin sain nielasta elämäni ensimmäinen clominappi ja tänään meni perään toinen. Musta tuntuu, että jo eilen huimasi ja pyörrytti, lisäksi yöllä valvotti, mutta mene ja tiedä voiko olla muka vielä clomeista.

Tuntuu hassulta, että tämän yli vuoden yrittämisen jälkeen elän aikoja, jollon ihan oikeasti voisin tulla raskaaksi. Nyt siis on edes mahdollisuus ovulaatioon -hedelmöittymisestä en uskalla vielä edes haaveilla.

Sain ensi keskiviikoksi ultran ja kierto huiteleen silloin kahennentoista päivän kohdilla. Jännää, jospa tuolla lääkkeellä edes jokin vaste olisi.

Hyvä muuten tietää Aniit, että tuollainen "ylimääräisten" follien tuhoaminen on mahdollista. Tosi kurjaa nimittäin olisi, jos rakkuloita tulisi naapurille saakka ja saisi yhdyntäkiellon!

Tulisipa jo ketjuun plussia!!
 
Ainiin, kysymys:

Tämän vuoden influenssasta on povattu aika ärhäkkää. Olettako ottaneet/ ajatellut ottaa rokotetta?

Menen tietty nyt asioiden edelle, mutta tuli mieleen, että JOS sattuisi tulemaan raskaaksi ja JOS sattuisi saamaan taudin.. keskenmenon voisi tuossa vaiheessa saada varmaan aikaan murehtimallakin, mutta kai influenssa omat riskinsä alkuraskauteen toisi?
 
mymosa
rouva rimpulalle pahoittelut :(

Olen miettinyt kovasti omalle kohdalle, kuinka paljon metut auttoivat kiinnittymisessä ja pysymisessä, kun mulla on todettu pco..

Kovasti kaikille plussaonnea!!
 
Nana Toisen clomi kierron jälkeen haluttiin vähän nopeuttaa kuukautisten tuloa. Mulla kierto muuten sellaista 35-42 päivää. Saatiin asioihin nopeutta ja nyt ei ole sen takia terot käytössä kun otettiin verikoe tiistaina. Nähdään onko mulla viime kierrossa mitään ovulointia tapahtunut. Seuranta ultrassa ei mitään näkynyt.
 
Keskiviikko 18.1.2012

Nimimerkki...Ikä...Yritys aloitettu...Toiveissa...Clomikierto...Kp

AamuTorkku...27v.......10/09............2.lapsi........1.clom..... .Kp15

Alliisa............29v........11/10............2.lapsi........3.clom..... Kp23

Aniit..............26v........09/10............2.lapsi........3.clom..... .Kp30

AnnaE...........26v........10/10............2.lapsi........4.clom..... .?

Idylli.............25v........01/10............1.lapsi........1.clom..... .Kp18

magda...........24v.......06/10.............2.lapsi......välikierto. ....Kp31

Nana2012.......28v.......06/11.............1.lapsi........2.clom.... ..Kp10

niiskutar.........36v.......01/09.............2.lapsi........8.clom.... ..Kp13

pipsa79..........31v.......03/11.............1.lapsi.......1.clom..... ..?

Päivi1980........30v......06/10.............4.lapsi.......3.clom..... ..?

Riinali.............33v......11/10.............3.lapsi.......2.clom..... ..Kp?

Ronja76..........35v.......02/11..............1.lapsi......3.clom..... .Kp16

RäsyNukke.......28v......01/10..............2.lapsi.....välikierto. ...?

vauvaton.........28v.......11/08.............1.lapsi......5.clom...... Kp18








Plussanneet

Vauva haaveissa ... 25v... 02/11 ... 1.lapsi ... 2.clom ... +15.10+
Rouva Rimpula ..... 30v ... 03/10 ... 2.lapsi ... 3.clom ... +26.12+
kaktuspiikki ......... 28v ... 01/10 ... 2.lapsi ... 2.clom ... +29.12+


Pika päivitys! Ei nyt tullut kuvia mukaan! :) Toivottavasti on oikein :whistle:
 
mymosa
Vauvaton, söin niitä rv 12 asti. Sitten lopetin, kun äitipolin gyne sanoi, ettei suomessa niitä oikeestaan raskausaikana käytetä. Eli tietoo on puolesta ja vastaan.

Mulla kun on siis myös rd ja diabeteslääkäri sitten kysyi, että syönkö vielä.. Päättelin, että rd:n takia oisin voinut jatkaa syömistä sen rv12 jälkeenkin.
 

Yhteistyössä