Clomittaret 2012

Vauvaton sulle paljon paljon voimahaleja. Toisinaan on erittäin vaikee edes koittaa olla positiivinen. Onneksi yleensä osuu kuitenkin edes jokunen parempi päiväkin joukkoon. Mä olen miettiny kanssa tota karppaamista...tai oikeestaan sinnepäin. Jos saisi edes jonkin verran sokereita vähennettyä ruokavaliosta niin siitä saattais olla apua. Karkkia ja kaikkea herkkua menee mulla ihan törkeet määrät :O Olen kyllä normaalipainoinen mutta ei sellainen sokerimäärä voi tehdä enää hyvää. Mutta kun joku kertoisi miten se vähentäminen onnistuu ihan oikeesti :D

Nana hyvä juu että sai nuo tulokset selväksi itsellekin. Nyt pääsee sit taas asiassa eteenpäin ajatuksissakin. :)

Tänne ei tällä hetkellä kummempia. Lääkärin mukaan torstaina pitäisi mennä ottamaan hormoniverikokeet mistä näkee onko ovis tapahtunu ihan oikeesti sitten. Ihan hyvä juttu, vaikka saattaakin tipauttaa mut toiveista alas rytinällä koska testin mukaan ovis olis ollu. Mutta jos tulee ikäviä tuloksia niin tiedänpä ettei noihin testeihin niin kovin luota. Mutta katsotaan. :)
 
Hei täältä taas kaikille!

Kun nuita töitä täytyy koneen kanssa tehdä niin jotenkin väkisin eksyy ihan muihin aiheisiin kuin alunperin oli tarkoitus. Nyt piti lukea koko ketju läpi kun ei työnteosta tule mitään, no eipä tälle päivälle sen kummempia tavoitteita ollutkaan.
Kun ei ajatukset taas pysy aiheessa...siis kp 30 , normisti kierto 28-30 ja menossa siis 1.clomikierto joten en tiiä miten sitten kiertoon vaikuttaa. Mutta tuntuu että täti koputtelee jo ovella ja ei voi muuta tehä ku kurkkia ikkunasta joko nokka näkyy... Varmaan huomenna saan päivittää kp1. No ei ole odotukset ollut kovin korkealla, mutta kyllä sitä aina kerkiää vähän toiveet nousta - eli kohta taas tiputaan. Valitettavan paljon on tämän tammikuun aikana tässäkin ketjussa tädit vieraillu.

Josko pian sais tällekkin vuodelle päivittää tähän ketjuun PLUSSIA lisää!
Jaksamisia,
anteeksi vaan masentunut mielentila =) kyllä täältä taas noustaan
 
Aadami
Calliope kiitos tsempeistä! Pidän peukkuja sun verikokeelle!


Kyllä tää kemiallinen taisi olla. Nyt on ollut meinaan niin kauheeta vuotoa että 20 min välein pitää sidettä vaihtaa, yleensä olen niukkavuotoinen... Ja kivut on jotain sanoinkuvaamatonta..
Koskaan ennen ei ole ollut tällaista. Ei edes viime vuonna kun sain paljon tummemman haamun monena päivänä ja menkat alkoi vasta dpo 22. Nyt alkoivat jo dpo 16.
Outoa, mutta kai jokainen kemiallinenkin on erilainen...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Moikka!

Kotiuduin juuri aukiolotutkimuksesta eikä sä tuntunut missään :) Vähän supistelua ja hartianpistelyä on ollut nyt jälkeenpäin. Torvet on auki ja myöskään hormonikokeissa ei ollut mitään häikkää. Seuraavassa kierrossa edessä inseminaatio, mutta tietty pieni toivo elää ettei siiheen tarvitsisikaan mennä ;) Femarin halpisversion otan siis käyttöön ensi kierrossa.

Plussatuulia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: vauvaton
:wave:
Täällä siis tänään kp1/?? ja yk12 ja 1.clomi....alkaa torstaina, jolloin myös tsh, t4v, fsh, lh ja prl verikokeet! 10.2. sitten aukiolotutkimus ja folliultra. Jännityksellä oottelen sitä tuomiota nyt sitte! =)
 
Ultrassa käyty. Yks reilu 18mm folli löyty, muut oli selkeesti pienempiä. Ja klinikalla laitettiin samantien Pregnyl sitten. Kyselin olisko järkevää jotain keltarauhashormonia käyttää ja lääkäri määräs Luget. Pääsen niihinki sit tutustuun... Mut ihanaa ettei tartte nyt muutamaan viikkoon taas pistellä! Mihinkään plussaan en usko.

Magdan kuulumiset hienot!

Miten kävi AamuTorkku?

Vauvaton :hug:
 
Mukava että täällä positiivisia kuulumisia tytöillä!
Aurinkoista mieltä Teille kaikille ,
tänään sitten helmikuun ensimmäisenä päivänä aloitetaan taas uusi yritys =)

eli kyllä sitä aika hyvin jo osaa itteänsä lukea eli kp1 (no ainakin tässä kuussa muistaa hyvin mikä kp menossa, jotain positiivista =D )
 
Aniit!! Huippujuttu! Mää olen tosi ilonen tosta sun komeasta follista! Nyt vain varovaisen optimistisena kohti piinapäiviä.=)

AamuTorkku, loistava päivä nollata kierto. :)

Vauvaton, voimia clomimyrskyyn. Tuntuu, että jos tuo kolme tabua saa pään ihan sekaisin, niin kannattaa varmaan kertoa gynelle tuntemuksistasi (ja varmaan olet niin tehnytkin). Meinaan vain, että minulle lääkäri ainakin meinasi, että kovin hurjista sivuoireista ei kannata kärsiä, sillä vaihtoehtoja kyseiselle lääkkeelle kuitenkin löytyy. Niinkuin tämä tahkoaminen ei tosiaan itsessään olisi kuluttavaa ja raskasta -sitten vielä mieli ja kroppakin reagoi...

Tuosta karppaamisesta ja sen aloittamisen vaikeudesta: Allekirjoitan sen positiiviset vaikutukset kaikin puolin. Itse olin jokin aika sitten vajaan vuoden aika tiukallakin linjalla ja täytyy sanoa, että ihan eritavalla voin. Menkatkin tuli jopa KERRAN luomusti. Mutta mutta. varsinkin tämän karppaushysterian tultua suoranaiseksi kansanliikkeeksi, olen tullut siihen tulokseen, että kaikki fanaattisuus on rasittavaa ja pahasta. Ja tuon vuoden aikana kerkesin niiiiiin perinpohjaisesti KYLLÄSTYÄ karppiruokiin (vaikka minä ja mieheni olemme tosi innokkaita ja monipuolisia kokkeja) ettei moinen ruokavalio tule enää kohdallani kysymukseen. Vaikka kuinka olisi superterveellistä, laihduttavaa jne.

MUTTA sitten tuleekin se haasteellisin ja vaikein osio. MITEN esim. hyväkarpata. Että söisi hyviä hiilareita kohtuudella ilman ratkeamisia? Koska sama riippuvuus se herkkunälkä on kuin alkoholisteilla pullo: KOhtuus. Helppo sana, haastava tosielämässä. Ja tosiaan kiistatonka kai se on, että varsinkin PCO-ihmisillä, johon itse lukeudun, ruokavalio on lääkkeiden ohella merkittävä tekijä omassa hyvinvoinnissa.

Joop, tulipa tekstiä. Mitähän vielä? Niin, täällä kolmas primolut-päivä, kp 19, TOIVOTTAVASTi täti tulee joskus ensiviikolla...

Kaunista pakkaspäivän jatkoa kaikille!
 
Hiljaiseloa tässä viettelen, kp 30 ja rinnat tuntuu siltä kun täti ois tulossa (mulla on aina kipeet rinnat viikko ennen tädin tulemista). En siis odota kovinkaan suurin odotuksin, että olisi onni potkinu. Niin masentavaa.

Aniit hyvältä kuulostaa. Peukut pystyyn :) ja kaikki varpaat kans :)

vauvaton voimia sinulle. Jaksa taistella :hug:

Toivotan kaikille sydämeni pohjasta onnea ja jaksamista kaikkeen tähän; hoitoihin, epäonnistumisiin, odotteluun. Tuntui siltä, että piti sanoa tuo kaikille teille :heart:
 
kiitos kaikille kauniista sanoista ja tuesta! :heart:

Tuon vuodatukseni jälkeen sain itseäni niskasta kiinni ja aloitin karppaamisen. en fanaattisena, vaan niinkuin hyvältä tuntuu. samalla tyylillä tuli vuos sitten tiputettua vaivatta 13kg ja saatua se ainoa todistettu luomuovis... ja samalla raivolla ajattelin nyt jättää röökin pois. nyt on hyvä hetki kun ei tonne pakkaseen pysty menemään tai ei siitä ainakaan nauti. katotaan kuin käy, kun ottaa kaks haastetta kerralla... :) pakko ryhdistäytyä niin ei tarvi enää itteään sättiä ja masennella. kyllä noi clomit masentaa jo ihan tarpeeksi. vaikka oon näin päättäväisellä ja hyvällä tuulella huomaan että on itku herkässä ja ahdistaakin... mut alhaalta ei pääse ku ylöspäin. mä oon niin paljon joutunu elämässäni kokemaan että tän en anna itteeni enää lannistaa! :headwall: mä alan kuulostaa ihan maanisdepressiiviseltä... täysillä kaikkeen ja sit masennutaan taas... ;)

Plussatuulia ja ihanaa kevään odotusta! :kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: Aniit
Moikka, kamalasti tullut uusia nimiä listalle, tervetuloa!

Itse olen vietellyt hiljaiseloa palstailun suhteen ja yrittänyt saada etäisyyttä koko asiaan. Nyt on kuitenkin tullut se hetki, kun on aika laittaa piste hoitoihin, ainakin toistaiseksi. Puolen vuoden clomihoidot ei tuottaneet toivottua lopputulosta ja takki on aika tyhjä, pettymykset toisensa jälkeen ja kalenterin kanssa vauvan yrittäminen ollut paljon rankempaa kuin osasin ajatella. Nyt kuitenkin uudet tuulet puhaltaa, olen aloittanut opiskelun ja vauvahaaveiden aika on sitten kun opinnoissa alkaa loppusuora häämöttää, eli pari vuotta tässä olisi aikomus nauttia perhe-elämästä nykyisessä kokoonpanossa ja suunnata sitten uusin voimin yritykseen. Tällä hetkellä ajatus on kuitenkin sellainen, että mitään ehkäisyä ei aloiteta, joten luomuvauva on tervetullut jos on tullakseen, mutta kiertopäiviä en aio laskeskella tai muutenkaan edistää raskaaksi tulemista. Toivottelen siis kaikille muille paljon onnea ja voimia yritykseen!
 
Aadami
Nää kuumat aallot lämmittää mukavasti näin hyisinä päivinä.. :D
Huh huh, tää akka lämpiää huomattavasti enemmän kun ekalla clomikierrolla eikä oo vasta kun kp6 menossa...

Lienee kuitenkin ihan normaalia, että nää sivuoireet vaihtelee eri kierroilla??

Isot tsempitykset kaikille kuluvaan kiertoon!!!!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aadami mulla on ollu ainaki joka kierto erilainen oireiltaan. Tsemppiä! Mut ei varmaan oikein huono ole näillä ilmoilla. :D

ON: ei niin yhtään mitään. Vielä elellään niitä päiviä jolloin lääkäri käski olla aktiivinen. :p No, mulle on kyl käynyt niin ettei yhtään kiinnostais. Tosi kummallista, mut kai se vaan on niin kun on tavallaan pakko.

AnnaE Palaa ihmeessä takaisin jos siltä tuntuu. Muutoin toivon hyvää jatkoa!
 
Ansku teillä hoidot ja tutkimukset etenee. Tuo varmasti uutta toivoa ja toiveikkuutta yrittämiseen.

Täällä palstailla ja vertaituen keskellä on parasta myös se, että kun oma usko ja toivo hiipuu, niin toiset vielä jaksavat tehdä sitä itsekunkin puolesta. Peukut pystyssä siis myös Aniit teidän onnistumisen puolesta, niinkuin Alliisakin kirjoitti.

Hyviä uutisia teillä magda. Samoissa mennään täällä. Viimeinen luomukierto menossa ennen femareita. Luomuylläriä siis meille kummallekin toivotaan. Itse en tosin ole varma, sainko edes kunnon plussaa ovistestiin. Kp17 oli tikkujen mukaan lh-huippu. Nyt taas tätä tuskastuttavaa odottelua, kun ei vielä edes mitään oireita voi kuulostella. Parasta tietysti olisi, kun voisi unohtaa koko asia vielä reiluksi viikoksi, mutta se ei kyllä tältä naiselta onnistu.
 
Hei, hiljaista ollut täällä muutaman päivän.

Mitä selvisi verokokeista Calliope ?
ja
Kassiopeia kuinka kävi?

ON: kp6 ja nyt toinen clomikierto ja sivuoireet vähän lievempiä. Lukuunottamatta alavatsan tuntemuksia

Ei ole kukaan päivittänyt listaa vähään aikaan,
itse olen niin onneton näissä jutuissa etten viitsinyt alkaa päivittämään...

ja
Tsemppiä Aniit

sekä kaikki yrittäjät , kun sitä voiskin olla stressaamatta :p
 
Moikka! Käyn vaan taas äkkiä ilmoittelemassa itsestäni. Poika ei anna äidin kauaa netissä roikkua :)
Joten siis tänään lääkärissä käyty ja Puregonia rupean pistämään kun tässä täti suvaitsisi jo saapua ja sitten myöhemmin Pregnyliä kehiin. Pientä toivoa antoi tämä taas. Jospa tällä kertaa toimisi :) Eli clomit on meikäläisen kohdalla kokeiltu piste.
Plussa tuulia kaikille ja aurinkoista pakkas päivää =)
 
Aadamille haleja ja voimia!
magdalla oli hienoja uutisia! Nyt ei muuta kuin tsemppiä eteenpäin! :)

Ja Aniit, täältä tulee peukkuja tärpille!!! :)
On se jännä miten toisten hyvät uutiset täällä niin kovin ilahduttaa :) En tiedä onko se sitten se että kun kaikki käy samoja juttuja, fiiliksiä ja tuntemuksiakin läpi niin osaa iloita sitten toisen hyvistä uutisista ihan eri tavalla. Hassua. :D

AamuTorkku saan tulokset niistä verikokeista vasta tällä viikolla. Lähettävät postissa kotiin mulle ne. Kävin sen verikokeen tuossa työterveyshuollossa kun se on tässä samalla paikkakunnalla, omalääkäri kun on sitten helsingissä niin lappusen saatuani täytyy vielä soitella sinne sitten jotta tulos selviää :D Loppuviikosta siis. Sinne asti täytyy odotella. Kovin korkealla ei toiveet kyllä ole koska en ole varma olenko ikinä ovuloinut luomusti, joten miksi nyt. Mutta katsotaan. Voihan olla että jos ovis onkin ollut niin menkat ehtii alkaa tällä viikolla ennen kun saan koko tulokset. Tästä kierrosta ei siis kovin korkeita toiveita yleensäkään. Ensi kierto on sitten taas clomikierto.

Täällä paistaa aurinko tänään! Voi että miten siitä saakaan voimaa ja energiaa! :D Ihana kun edes yksi päivä on iloinen tän kaiken keskellä. Tuntuu että kevät on jo ihan nurkan takana. :)
 
Moikka!
Muutama oli siirtynyt hoidoissa clomeista muihin lääkkeisiin. Kaikille heille onnea matkaan! Toivottavasti muista hoidoista saatte sen toivotun tuloksen.

Ja aamuntorkku kirjoitteli aiemmin, siitä ettei huvittaisi yhtään olla aktiivinen, meille on käynyt ihan sama. Alkukierrosta innostaa, mutta ovulaation lähestyminen vie kaikki halut ja se tikuttelu ja tieto siitä, että on pakko jaksaa yrittää... Siinä sitä vaan sitten innokkaana odottelee, että isäntä olis valmis, on kyllä romantiikka kaukana. Että olen kyllä sitä mieltä, ette sanonta siitä kuinka lapsia ei tehdä, vaan niitä saadaan ei pidä paikkaansa. Kyllä meillä on esikoinen ihan tekemällä tehty ja toisen kanssa sama meininki.

Täällä piinailut menossa, ovulaatioplussa tuli keskiviikkona ja nyt sitten taas kerran jännäillään olisiko tärppi käynyt. Tässä kierrossa se vaan tuntuu tosi epätödennäköiseltä, kun mulla oli jonkinlainen tulehdus, luultavasti sen keskeytyksen seurauksena. Tuli kamalat vatsakivut ja CRP oli korkea, lisäksi lämpöilin. Tiistaina kävin ultrassa ja siinä näkyi 28mm folli, eikä tulehdusta selittävää, tuo folli nyt toivottavasti irtosi keskiviikkona tai torstaina. Mutta taitaa tuo tulehdus ja siihen saadut antibiootit haitata tuota hedelmöittymistä niin, etten jaksa siihen tässä kierrossa uskoa. Mutta tiedän, että jossain sen verran kytee toivoa, että kauhea pettymys sen kuukautisten alkaminen taas on.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille tähänkin kiertoon!
 
AnneE harmillista. toivottavasti pystyt rentoutumaan ja olla ajattelematta tätä kaikkea. anna mennä, älä ajattele. onnea opiskeluihin

Aniit ja kuume82 ymmärrän teitä. aktiivinen ei jaksais olla just sillon ku pitäis. meillä homma on menny aika kliiniseks ettei ees muista miten kivaa oli touhuta pitkään. tällästä se nyt vaan on :| miten sitä pääsis siihen rentoon "tekemiseen".........?

Calliope sinäpä sen sanoit. täällä tosiaan iloitsee kympillä toisten puolesta ja elää mukana myös heikkoina hetkinä. niin toivoo plussia kaikille ja pian =)

AamuTorkku mulla kp37 eikä mitään muutosta mihinkään. testiä ei uskalla tehä ku kierrot pyörii missä sattuu, eli kp37 ei oo mitenkään outo:( jospa oottais viikonloppuun ja sit testailis. onneks mulla ei oo vaikeuksia oottaa testin tekemistä ku odotusarvona on jo negatiivinen testi...
 
Pahoittelen etten ole kirjoittanut tänne. Elämäni on nyt pyörinyt niin paljon töiden merkeissä...Aivan liikaa.
Marraskuussa kävin lääkärillä (eri gyne) ja hän löi kuvannollisesti kasvoihin. Minulla on 10 vuotta aikaa tulla raskaaksi ja kun olen "vermeiltäni" terve ei minua voida auttaa. Ja kun 2 elävää lasta on niin ei oikeutta Ivf:ään.

Tänään soitin uudelleen gynelle. Yritystä on takana 1v ja 8 kk:tta. Minulta ei ole otettu yhtään verikoetta, miehen simppoja ei ole tutkittu, munajohtimet voisi ehkä tutkia onko auki.. Sillä vaikka ovulaatio tapahtuu jossain on vika ettei raskaus ala.

Toissa kierto oli 34pv ja sit alkoi menkat, "piip" kivuliaat ja vuosin 10pv. Nyt oli edeltävä kierto 28pv ja vuoto kesti sit n.4pv. Lämmöt on edelleen 37 pinnassa. Testiä en tee kun huomenna on kuitenkin ultra. Raivostuttavaa kun sanotaan vaan et tyydy osaas. Olen jo monta kuukautta ollut sillä asenteella ettei meille ole lasta tarkoitettu.

Pitää alkaa lukemaan teidän muiden kuulumisia :heart:
 
Päivi 1980 :hug: ehkä teillä käy "vahinko" kun lopetatte yrittämästä. toivotaan niin!

On: ovispäivät lähellä, ultran mukaan useempi munis kypsymässä, toivottavasti edes yks niistä irtoo. Elämäntapamuutos (karppaus+tupakoinnin lopetus) nyt 7vrk menossa ja hengissä ollaan vielä. hiivan iski jostain ihan puskista, mulla ei oo hiivaa ollu varmaan kymmeneen vuoteen ja sillonkin antibiottien takia. nyt siihen ei mitään selkeetä syytä. voiko Clomiannoksen nosto vaikuttaa??? tai clomit ylipäätään?

Katoin eilen kun olin tallentanut boxille sen hiljaa toivotut elokuvan ja itkin koko 1,5h... toisaalta antoi toivoa, toisaalta tuntu pahalta. jäi sellanen fiilis et me kuulutaan siihen 20% joka ei saa niitä lapsia. vaik yritän itselleni perustella että kun meillä oikeesti on selkee syy tälle ja se on mun pcos niin periaatteessa pitäis hoitojen purra. periaatteessa...

muutenkin oon ollu ihan järkyttävän itkuinen monesta asiasta. liekö nikotiinin puute taas syypäänä tähän. ja hormonit tietty. kuumia aaltoja on ollu ihan järkyttävästi tässä kierrossa!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä