Clomittaret 2015

Maaliskuun aurinko:
Minulla luteaalivaihe ilman lääkkeitä 11 päivää ja clomeilla tai letrozolilla 10. Lääkkeillä meillä kyllä kumminkin tärppäs ja terve poika syntyi. En olisi huolestunut asiasta :)
 
Oma napa
Täällä menossa dpo 12 ja menkkoja ei kuulu.. Lääkkeiden kanssamenkat tullu aina dpo 10 max dpo 11. Pregnyl piikki oli mulla uutena tällä kierrolla joten epäilen että tällä voisi olla asian kanssa tekemistä. (Vaikka netistä luin että näin ei pitäisi olla) muuta syytä en keksi koska sata varma siitä että raskaana ei olla. Ei oireen oiretta.. Ärsyttää koska olin laskenut sen varaan että menkat on tällä viikolla kokonaan ohi...
Tein jopa raskaustestin ja aivan selvä nega!
 
No niin, folliultrassa käyty ja kaikki oli taas niinkuin pitääkin! Johtofolli oli taas vasemmalla puolen ja limis n. 10mm.. Nyt vaan panemista ja panemista ja sitte loppukierron pettymykset.. Tosi positiivinen.. Tää lääkäri sano nyt, että voin vielä kaks kiertoa syödä clomeja ja sitte katsotaan mahdollista lähetettä eteenpäin.

Toivottavasti Hannuliini sielläki rakkulat kasvaa!

Enkeli30, tervetuloa vaan tänne! :)

maaliskuun aurinko, minä en oo nyt käyttäny mitään, yhessä kierrossa oli greippimehu, mutta limis on ollu nyt niin hyvä, että jätin senki pois. Kyllä kai tässä kohta saa lähtiä jonku poppamiehen juttusille..
 
Viimeksi muokattu:
RooRoo hyvä tietää että kymmenen päivää on riittävä, kunhan ei lyhenisi vain enää. :)

Sitten ihan pikaisesti omanapailua. Menkkoja enteilevä rintojen aristus alkoi jälleen. Tais tän kierron toivo olla tässä, lauantaille saakin varata sidettä ja nenäliinaa, kerta kerralta käy vaikeammaksi... :'( Sitten vielä luin fb:ssä kommentin tyyliin "kaksi kuukautta sitten antoi mies toiselle lapselle luvan tulla, ja tässä sitä nyt jo odotellaan!". :O Ai että otti aivoon. :headwall:
 
Moikka...

Oon seikkaperäisesti kirjotellut vähän sielä ja täälä, ja ajattelin nyt että kun ensimmäinen clomikierto ever on nyt meneillään, niin täältä voisin saada vähä helpotusta tähän tiedon ja kysymysten tulvaan, mitä päässä pyörii.
Jos kelpuutatte mukaan ?

Taustasta sen verran, että meillä on 08/10 syntynyt tyttö, toisesta inssistä tärppäs. Sitä enne 2,5vuotta tahkottiin kotona ja....no tuli kaavittua pohjamudat :/

Mulla on ongelmana se, että vaikkakin kierto on säännöllinen niin ovulaatiota mittaava s-prog on aina ollut matala. ( Tyyliin 11,14,15,18jotain yksiköä) Et on varmaan just sen verran et pitää kuukautiset säännöllisenä, muttei sit muuta. Kun tytöstä mentiin hoitoihin, niin se oli eka kerta kun jotain hormoneita kokeiltiin. Ja sit tokalla inssillä tärppäs. Nyt tosiaan vuosi takana tän "projektin" parissa ja sain nyt clomit tähän kiertoon. Tänään vielä pitäs ottaa, annos 1tabl. Kp3.7. Nyt sunnuntaina on folliultra! Ja kotikonstein mennään... Mulla on voimakas kystataipumus, joten pregnyl pitää pistää, et saadaan se sit sieltä irtikin, jos mitään kasvaa!

Muuten on ollut oireetonta tää horkuttaminen, mutta öisin on järkky hiki pariin otteeseen. Kuuluu ilmeisesti oireisiin, ainakin näin oon ymmärtäny.

Sitäkin mietin, et onko muilla ollut rinnat kipeet, vaikka ovulaatiota ei ole ollut? Kun mulla oli ihan törkeen kipeet ja turvoksissa parissa viimekierrossa, ja S-Prog oli kaikki 11!!!! Eli ei hyvä...
 
Tervetuloa Ihaa82! Kuumataallot todellakin kuuluu oireisiin! Ite oon nyt jo n. viikon heräilly monta kertaa öisin siihen, ku oon ihan hiestä märkänä. En muista, että muina kiertoina olis näin kauan kestäny oireet, ainakaan näin pahana, ku nyt päivisinkin tulee hikikohtauksia..

maaliskuun aurinko, tiedän niin tuon tunteen, ku joku kertoo, että oho tulinki heti paksuksi tai hupsista tein testin ja paksuna ollaan ja ollaanhan me oltu jo melkein puolivuotta yhessä.. Mulla nyt 3 kuukauden sisään pari tuttua/tutun lasta on tullut raskaaksi vahingossa.. Ja ne on just semmosia ettei osaa pitää huolta itestäkään, toivottavasti kasvavat raskausaikana..

Niin, mun pitäis lähtee sitte vissiin ostaan ovistestejä vaikka oon melkein vannonu, että siihen hommaan minä en lähe.. Pelkään, että tulee vaan vielä enemmän ressiä, mutta kun eilinen lääkäri vihjaili, että voisin kokeilla niillä pongailla ovista.
Vaikka onko se turhaan jos seksiä on kumminki vähintään joka toinen päivä?
Niin ja oliko prismassaki jotaki testejä?
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon ite tullu kaks kertaa kertalaakista paksuks.. siihenpä sitte jäiki..
Enemmän mua ripoo nykyään nää iik mulla alko yk2 ja en taatusti saa ikinä vauvaa.. tai touhutaan joka päivä ja maistuu ihan puulta.. no daa pitääkö siitä tehä työlästä.

Riepoo muutenkin kaikki.

Prismasta saa pc:n testei ainaki.
 
Helpompi sanoa, että eniten vituttaa kaikki! :D

PC:n ovistestejä nyt sitten ostin ja ensimmäisen jo teinki.. Ei ihan plussa oo, mutta vois kuvitella, että huomenna tai ylihuomenna olis, jos nyt mittää niistä tajuan.. :)
 
Ihan nyt vaan omaanapaa... tänään kp 30, eikä vieläkään edes rusehtavaa vv vaan sellasta maitomaiseksi muuttunutta...ei hiukkasiakaan menkkajuilimisista... Olisin odottanu huomenna tätiä tulevaksi, mut kai hää voi tulla ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta, se kyllä tosin olisi vallan omituista! Soittelin yksityiselle tänää ja kyselin hoitajan mielipidettä ja vähän "varmistusta" omille eilisillan pohdinnoille.. Eli kun menkat alkaa niin soittelen uudestaan ja varataan aika suoraan lääkärille kp 10-11 ni nähdään jo vähän mikä tuolla on tilanne. Mahdollisesti jos clomit saisikin piakkoin... Mutta käyn myös kunnallisen puolella nyt ne määrätyt verikokeet (ei tarvii sit yksityisellä niistä maksaa jos niitä siellä kysellään).
 
Viimenen Clomi napattu eilen ja nyt sit katotaan sunnuntaina (kp12) onko mitään efektiä tapahtunu... Tulee mahtavat ruokikset ensviikolla, ku isäntä tekee vuorotöitä, ja mä pelkkää päivää. Noh.... Lounastunnit on sitä varten sit ensviikolla :) Laihtuukohan sitä :)

Just tänään kuuntelin kun entinen esimies, toki nyt jo käy kuuttakymppiä, niin kertoi et kuinka ennen jos ei heti häiden jälkeen akka ruvennu tiineeks, niin kuinka suoraan ja töykeästi syytettiin mahoudesta/paukkupanoksista. Heilläkin oli mennyt 3 vuotta häistä että oli napsahtanut vasta, niin sanoi et kyllä se pahalta tuntui kun se oli lähes viikottaista alkuun se kysely ja sit se hiipui... Ja kun sitten "akka tiineeksi ryhtyi" niin sit oltiin, et jaa onkohan postimies vaihtunu jne.....



Ootteko ikinä kattonu näihin lääkityksiin liittyviä videoita, mä kompastuin tänään tälläseen, kun oon niin kiinnostunu miten mikäkin vaikuttaa kehossa, ni tässä oli tosi hyvin selitetty mun mielestä.

https://www.youtube.com/watch?v=pKtlbKgoIlA
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Etova olo. Rinnat kipeet. Alavatsalla vihloo ja nipistelee.
Tiedän että nää samat oireet toistuu kierrosta toiseen tarkoittamatta mitään, ja silti erehdyn välillä elättelemään toiveita. Mutta nyt on kp28 (dpo8) joten tuskin kauaa tarvitsee odotella menkkoja.

Huoh. Ja anteeksi omanapaisuus. Nää piinapäivät vaan on niin piinaavia...
 
Progekokeen tulos 52,7, joten ovis olis sen mukaan tapahtunut. Niin tosin kahdessa edeltävässäkin kierrossa (arvot ~ 67 ja 26) ilmeisesti on ovulaatio ollut, jos tuo verikoe on ihan varma keino sen toteamiseen?

Kolmen päivän ajan on tuntunut kohdun seudulla vihlaisuja kumartuessa. :confused:
 
Maaliskuun aurinko
Tosi hyvä tulos, ja toivottavasti ne oireetkin olis nyt sitä, eikä vaan sitä normisettiä.

Ootteko muuten ajatellut sitä, et kun aina puhutaan siitä et no sen vaan tietää kun on raskaana? On monilta sellasiltakin kuullu jotka on pidempään yrittäny.
Mä en uskonut silloon kun tärppi kävi 09 että olisin raskaana, mä tein testin vaan siksi, että saisin lopettaa luget. Mut sit ku se oli positiivinen, niin oikeen mietin et tiesinkö mä ja en vielkää osaa vastata.

Taas näitä mun pohdiskeluja!! :)
 
Heippa,

Vieläkö sopii sekaan yksi odotusta odottava? Eli taustoja sen verran että 23.v p-karjalainen, lapsettomuushoidot aloiteltu joskus joulukuussa ja yritystä takana 2v. Mieskin 23 v. ja siittiöt priimaluokkaa. Ensimmäisen vuoden aikana tod. näk. keskenmeno ja kohtutulehdus sen jälkeen, samalla reissulla totesivat keskussairaalassa pco:n. Kohtutulehduksen jälkeen kierrot on olleet aivan täydellisen sekaisin eli primoluteja aloin keväällä syömään ja siitä sitten sen kummemin viisastumatta saatiin sen kolmen kierron jälkeen lähete fertipolille (syys puolella kävin yksityisellä hakemassa hieman apua ja sainkin taas uutta primolut reseptiä että edes saisi kierron jotenkin pysymään sinne asti kunnes fertipolille pääsee). Nyt sitten tänään olin aukiolotutkimuksessa ja clomit aloitin jo kp 3 ja menopuria alan pistämään tänään. Aukiolotutkimuksessa kaikki oli ihan ok. Eli tänään piikitellään ja sunnuntaina ovistestiä ja jos ei ovista niin sit maanantaina ultraan ja sitten tod. näk. pregnyliä. Huhh... paljon tekstiä... mutta siis tässäpä riviä minulle jos tänne vaan huolitaan :)

miihailija. . . kp 9/22 . . . ya 1/2013. . . 23v. . . pco. . . clomit + menopur

Kovasti odotellen että pääsis sunnuntaina tikuttelemaan ovista :D
 
Moikka!

Hannuliini, mulle sanottiin et jos ei siittiöissä oo mitään vikaa määrällisesti tai laadullisesti, niin voi joka päiväkin paukuttaa. Mut jos on vähä jotain niin joka toinen päivä/ tai niin et ne pari "otollisinta päivää niin et eka aamulla, ja sit sen tokan päivän illalla, eli niinku 1,5 vrk välein. Ja sit taas normisti...

Mulla oli eilen nyt se folliultra, ja voi poijat et oli keikka... Varautukaa sekavaan sepustukseen...
Eli vasemmalla oli 3 ja ne oli kooltaan 17mm, 14mm, 14mm. Ja oikea munasarja oli piiiiiitkäään hukassa, ja sanoikin jo että jos sielä olisi jotain, niin se näkyisi kyllä näillä kiertopäivillä ettimättäkin. Sain housut jalkaan ja sit se sano et ei vaiskaan, hypää ny vielä uudestaan tohon pritsille, et hän ei voi jättää löytämättä sitä oikeeta. No hyvä niin koska sielä oli sit painelun ja kaivelun jälkeen 13mm folli.
Toi suurin 17mm folli oli sen mielestä "epäsymmetrinen ja huonon näköinen", ja ei nyt sit määränny pregnyliä, vaan haluaa nähä mut huomenna tiistaina uudestaan. Eli se mun painenn tunne mahassa oli ihan paikkaansa pitävä ja niitä oli nyt liikaa. Se sano et kolemlla antaa vielä yrittää kotona, mutta 4 on liikaa. Ja mielellään 1 niistä 3:sta pienestä sais hiipua huomiseen mennessä. Tai sit niin et se iso ottaa ryhtiliikkeen ja noi pienet hiipuu matkasta. Tai ainakin 2 hiipuu.
Eikä siinä vielä kaikki, se ronklas niin paljon siinä ettiessä sitä oikeeta munasarjaa niin se yhtäkkiä rupes kyseleen kaikkee kummalisuuksia kivuista ja vuodoista ja epäsäännöllisyyksistä yms... Ja sit kertoi et kohdusta löytyi myooma, kolmen sentin kokonen, ihan ylhäältä seinämästä. Eipä oo ennen sellasta ollukkaan, kystia on kyllä ollu vaikka muille jakaa, mut ei tollasta. Otetaan kuulemma seurantaan, ja ei pitäs olla esteenä raskautumiselle...

Et sellasta :)

Miten muiden viikko on pyärähtäny käyntihin :)

Eikös sulla pisamapeikko oo tänään ultra? Kuinka kävi?

Ihaa82
 
Vituttaa.. ei taaskaan mitään! ! Ja mä raahauduin 4pvän kuume/noron jäljiltä sinne kun testit vahvaa..

Ärsyttää kun ei ees viittiny kertoo millanen on suurin ja onko toivoo. Pitäisi olla 2cm jo eikä ollut.. ei mitannut tms..

Jatketaan kolme kiertoa nyt 3tbl.. limis oli vajaa 5mm

Taidan hakee terot ja syyä kierron kuitenkin kp15-24..

Nähtävästi mies jatkaa sairastelua niin eipä tässä mitään pupuilla.
 

Yhteistyössä