Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

NiQ
Halauksia Nepulle :hug: Toivottavasti siellä lähtisi pian asiat edistymään! Täällä ei ole mitään toiveita synnytyksen spontaanista käynnistymisestä. Oon kyllä tosi pettynyt, esikoinen kuitenkin lähti itsekeen syntymään vaikka tarvikin sitten uudelleen käynnistyksen kun pysähtyi puoleen väliin :/ Eniten tässä ehkä ahdistaa jos käynnistelyssä meneekin monta päivää ja pitää olla tuosta 2v esikoisesta niin kauan erossa :( ja huolestuttaa se lapsevedenkin vähyys, kun sitä ei ollut kuin nimeksi...

NiQ 41+4
 
Nepulle hurjasti tsemppivoimaa. Muista että osastolla olet hyvissä käsissä ja kaikki tehdään toimenpiteet tehdään teidän hyväksi. Mutta uskon että osastolla on kurjaa olla yksin

NiQ toivottavasti mahdollinen käynnistys tosiaan tapahtuisi joutuisasti, eikä venyisi, voimia kun tarvitaan vielä käynnistyksen jälkeenkin.

MP varmasti jännää aikaa, kun tietää itse että paikat ovat jo alkaneet pehmenemään ja aukeamaan. Hetki koittaa koska tahansa.

Seemille onnea hyvistä ultrakuulumisista.

(.) Öisin ei tosiaan enää unta riitä, kuin noin 5-6 h. Lisäksi öisin on alkanut supistelemaan, lähinnä ylävatsa menee ihan kovaksi ja tuota kestää vaan hetkisen. Tiistaina tosiaan neuvolalääkäri ja siellä synnytystapa-arvio. Jännää tosiaan että meillä se kuuluu kaikille ilman että olisi mitään epäilyjä esim. ahtaasta lantiosta tms. Lisäksi rintalastan alta ja kylki oikealta puolelta on ollut viimeaikoina tosi kipeä. Iho noista kohdin on kosketusarkaa. Kohtu kun taitaa olla näinä hetkinä korkeimmillaan niin painaa ilkeästi rintalastaa ja kylkiluita.

takkuapina 36+0
 
Varovaisesti jo tänne kurkkailen :) Tiistaina 21.1. tein illalla haalean plussan ja himotestaajana olen ehtinyt tuhlata jo 9 testiä ja kaikki olleet plussia. Haaleita vielä, kun on vasta dpo 13 menossa, mutta selviä kuitenkin. Huomenna digi ja sitten uskallan ehkä julistautua raskaaksi.

Tuolla clomittarissa olen siis kirjoitellut ja lasta ollaan yritetty yli 1,5 vuotta. Edelliset clomit olen syönyt marraskuussa, joten toisella taukokierrolla taisi nyt tulla tärppi. Ensi viikolla piti olla aukkari ja letrojen kanssa jo ultra.

Huolta aiheuttaa 27.12.13 koholla ollut kilppariarvo, joka pitäisi nyt kontrolloida ja jos on edelleen 3,49, niin alkaisi kaiketi tyroksiinit. Raskauden jatkumisen kannalta olisi tärkeä saada asia nyt pian kuntoon, jottei aiheuta mitään ongelmia.

Joko huolitte mukaan?

Iloa ja onnea odotukseen! :heart:
 
miss_piggy
Toivotaan että NiQ ja Neppu saa pian nyytit syliin :)

Täällä tuntui viime yönä tosi inhottavia liikkeitä kun toinen puskee päätänsä virtsarakkoon ja pyörittelee päätänsä vasten lantiota. Sitten samalla pitää vielä potkia kylkiluita kaiken muun päälle niin voin sanoa että muutama kirosana tais päästä noin pään sisäisesti :D

Nivuskipuja on vieläkin, joten liikkuminen on välillä vähän vaivalloista.
Eilen taisi tulla jonkunlaista limatulppaa ulos, ei ainakaan ollut perinteistä valkovuotoa. Supistuksia ei siltikään ole, tai jos on niin jatkuu ne todella laimeat ja olemattomat supparit mitä en edes välttämättä joka kerta rekisteröi.

Kaksi viikkoa tasan olis viralliseen h-hetkeen, saa nähdä tullaanko sitä ennemmin vai myöhemmin ulos :D

38+0
 
mäkin täällä ootan kauheesti NiQn ja Nepun uutisia, ihanaa että kohta on pari vauvaa lisää tälle listalle:) Ja ei varmaan mp:lläkään kauaa enää mene :) Mä oon luullu että limatulpasta ei enää kauaa mee mutta voiko se sieltä just irrota vähitellen? No joka tapauksessa lupaavaa, vaikka varmasti alkaa olla jännät oltavat kun pikkuinen sovittelee päätään lähtöasemiin:)

Kiva kuulla sunkin uutisia takkuapina pitkästä aikaa, toivottavasti unta saisi vielä paremmin ennen tositoimia:)

vauvatoiveinen kovasti onnea ja tervetuloa, eli tottakai huolitaan:) Lisäisen sut piakkoin listalle!

Tänne ei mitään ihmeellistä, 10 yötä ultraan:) Sydänääniä kuuntelen silloin tällöin, koitan etten ihan joka päivä:) Luget saan lopettaa sunnuntaina.

luna ja pallero 10+4
 
24.1.2014 :

Nimi___________LA_______plussaushoito&muuta


NiQ....................12.1.14.......... ....5 .OI+ins

miss_piggy.........7.2.14..................t+1.c,32v,1 .lapsi ,kkm 02/13,lievä pco
takkuapina.........22.2.14...............3.c,26 v,1. lapsi,pco
Pumppeli...........14.4.2014..........2.c.,pco,2.lapsi,31v
Mimmuskainen...17.4.2014..........1.le, 1.lapsi, selittämätön
Muruli................1.5.14................1.ivf, 31v, 1.lapsi
hiulu..................19.5.14..............3. c+pr+ins, 2.lapsi, selitm.sekund.
Poca..................21.5.2014......... .3.c+cf
Monsuliino..?
luna_82.............18.8.2014..........a+pu+pr+lu, pco, 31v
Seemi..................7.9.2014............1.lapsi, ½pco
vauvatoiveinen.....4.10.2014............metut


Syntyneet:
Tikkerituu.............10.7.13........tyttö
PikkuJellona..........10.8.13........poika
titiuu85................14.10.13.......tyttö
Hempukkainen......30.11.13......tyttö
Neppu.................24.1.14........tyttö

Kadoksissa?
fenixlintu
Hyy2

 
Viimeksi muokattu:
Haudihou pitkästä aikaa.

Täällähän on on ollut vilkasta kirjottelua viimeaikoina. Itse elänyt enemmän hiljaiseloa. Fb-ryhmä on vienyt mennessään, mutta yritän silti käydä täälläkin lukemassa kuulumisia ja päivittelemässä omiani.

Ensinnäkin tervetuloa ja paljon onnen halauksia uusille plussanneille ja Hempukkaiselle onnea tylleröisestä.
Ja jännityksellä odotellaan uutisia Nepulta ja NiQiltä.

Itsellä olo alkaa olla jo hieman tukala vaikka H-hetkeen onkin vielä pitkä aika. Tuntuu että kaikki mahdolliset ja mahdottomat raskausoireet löytyy, paitsi oksentelu. Töissä pitäisi jaksaa vielä kuusi viikkoa. Saa nähdä mitä selkä siihen sanoo, kun se on jo vihotellut pidemmän aikaa, kun töissä joutuu niin paljon istumaan. Työteho on laskenut roimasti kun kokoajan miettii mitenpäin olisi helpompi olla ja ajatukset tuntuu muutenkin harhailevan. Ristiriitaiset tunteet tuosta töissäkäymisestä. Toisaalta odotan jo kovasti vapaan alkua, mutta toisaalta pelottaa miten tuleva pitkä tauko työelämästä vaikuttaa. Ja osittain tämän takia en haluaisi sairaslomallekkaan liian aikaisin jäädä. Jospa edes pari viikkoa tai muutaman jaksaisi.

Pumppeli ja Tyyppi 28+4

*muoks: Ja apua, hokasin just että kun Neppu ja NiQ hyppää listalta jo lapsen saaneisiin, niin minähän olen jo kärki kolmikossa. HUI!
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Paljon onnea Neppu ja Helmi! :hug:

Täällä ei sitten tänään käynnistettykään, vauvalla kuulemma kaikki "liian" hyvin, että vielä alettaisiin käynnistämään. Tosin nyt on aamusta asti harvakseltaan supistellut, joten josko se sieltä silti viikonlopun aikana syntyisi :) Ihan onnellinen oon tuosta päätöksestä, ettei käynnistetä. Paljon mukavampaa tämä on jo nyt lähtisi spontaanisti käyntiin ja saisi rauhallisemman synnytyksen kun viimeksi :)

NiQ 41+5
 
miss_piggy
Onnea vauvasta Neppu! :)

luna: Vissiin tuo limatulppa voi valua ulos osissa, tai sitten kertarykäyksellä, mutta monella se on jo irronnut monta viikkoa ennen synnytystä, eli ei sekään takaa että H-hetki olis lähellä :D Ei täällä ainakaan mitään oloja oo edelleenkään mihinkään suuntaan.

Alkaa kyllä jo ahdistamaan tää raskaus.. tänään etenki ollu semmonen päivä että tuntuu jotta kaikki weetuttaa, en jaksanu edes sänkyä pedata. Liikkuminen on niin hiton kankalaa ja tukala olo koko aika tämän mahan kanssa että vois prinssi jo ratsastaa tännekin osoitteeseen :D

38+0
 
Kaikkien onnittelujen keskelle yksi arkinen kysymys:
Oletteko käyneet varhaisen sokerirasituksen lisäksi toisessa sokerirasituksessa myöhemmin? Jos, niin missä vaiheessa raskautta? Mun neuvolahoitaja joka käynnillä miettii, että pitäisköhän sun vielä mennä, mutta ei koskaan tule asiam kanssa päätökseen:headwall:
 
miss_piggy
Poca, mulla oli vain se normaali sokerirasituskoe joskus rv 26. Se tehdään täällä kaikille ensisynnyttäjille ainakin. En ole kuullutkaan mistään varhaisesta sokerirasituksesta...
 
NiQ pidän peukkuja että käynnistelyjä ei tarvita!:)

vauvatoiveinen toi tunne on niin jännittävä ja ihana, onnea vielä :heart:

Poca mä kävin viime raskaudessa varhaisessa sokerirasituksessa sen vuoksi että neuvolassa sanottiin että siihen joutuu kaikki joilla pco (monirakkulaiset munasarjat). Ja vaikka sillon arvot oli tosi hyvät, niin suositteli sitä taas mulle. Mun mielestä se on just kaikille keillä kohonnyt riski. Se toinen "normaali" sokerirasitus on sit myöskin ja googletin niin se on tosiaan millon miss_piggyllakin on ollu, 24.–28. raskausviikoilla.

Itsellä ei viimeksi tullut pahoja oloja siitä sokerirasituksesta ja se litku oli onneksi jääkylmää.
Nyt sinne olisi tarkoitus tosiaan mennä taas rv 12-16.

luna ja pallero (vieläkäään ei oo vakiintunutta nimeä:) ) 10+5
 
sokerirasitusta ei automaattisesti tehdä kaikille, jos on yli 25v. ensisynnyttäjä tai on jokin riskitekijä niin tehdään. Mulle ei ole tehty ensimmäisessä eikä tehdä tässäkään, kun ei ole riskitekijöitä enkä ole ensisynnyttäjä - tosin voisi vielä kysyä neuvolasta, että kun esikoinen oli lähes täysiaikaisen kokoinen keskonen (rv 34+2 ja painoi 2980g, 48cm) niin olisiko sitten täysiaikaisena ollut "isokokoinen" ja siis nyt riskitekijä (=isokokoinen sikiö aiemmassa raskaudessa)
 
Neppu hurjan paljon onnea :heart:

Vauvatoiveinen onnittelut plussasta! Kilppari arvot todellakin kannattaa saada kuntoon. Mullakin Thyroxin lääkitys ja seurannat arvoista 3kk välein raskauen aikana.

Tännepä ei edelleenkään ole rintojen kipeyttä kummempia oireita kulkeutunut. Täytyy kaiketi olla tyytyväinen :p

Seemi 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Huomenta!

Mulla onkin noita raskausoireita sitten, vaikka muille jakaa :D Olen ihan järkyttävän turvoksissa, alavatsa koko ajan kipeä, selkään ja kylkiin särkee, pahoinvointi on alkanut ja jännitykseltä en nuku kunnolla. Kävin aamulla verikokeissa ja soitin jo lapsettomuuspolille. Soittavat minulle jatkosta päivällä. Onnitteluista aloin tietenkin itkeä... Epätodellinen olo ja koko ajan pelkään, että tämä ei olekaan totta tai jotain pahaa tapahtuu.

Yritän rentoutua...

Kaikille :heart: ja onnea matkaan!

vauvatoiveinen ja mynkki 4+2
 

Yhteistyössä